آموزش لاگین شدن در facebook بدون استفاده از آنتی فیلتر

آموزش لاگین شدن در facebook بدون استفاده از آنتی فیلتر

شاید اکثر ما ها روزانه چندبار در فیس بوک لاگین میشیم و برای لاگین شدن به علت فیلترینگ باید از آنتی فیلتر یا vpn استفاده کنیم ولی ممکن است در هرجا یی ما دسترسی به آنتی فیلتر نداشته باشیم ..


در این پست قصد دارم راهی امن رو پیشنهاد دهم تا بدون استفاده از آنتی فیلتر بتونیم در facebook لاگین شویم ...

قبل از آموزش میخوام یکمی در مورد پروتکل ssl و https توضیح مختصری بدم:

SSL چیست؟

پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند. SSL برای شرکتها و مشتریان این امکان را فراهم می کند که بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری، به یک وب سایت بطور محرمانه ارسال کنند. برای برقراری یک اتصال SSL به Web Server Certificateها نیاز می باشد..

به ادامه مطلب مرجعه کنید:


زمانیکه سرویس دهنده مجهز به گواهینامه SSL باشد این اطلاعات از روی پورت استاندارد 80 و پروتکل Http به پورت استاندارد 443 و پروتکل Https منتقل می شود. این پروتکل باعث می شود که اطلاعاتی که ما بین کاربر و سرویس دهنده در حال رد و بدل شدن است رمزگذاری شود و حتی در صورت دستبرد در میان راه قابل خواندن نیست.

انتقال اطلاعات از طریق (HTTPS) هم پیرو شرایطی است که باید به آن توجه داشت.

مهمترین تفاوت میان HTTPS و HTTP :

1-در موقع ورود به وب سایت ها، به طور معمول عبارت //:http در جلوی آدرس سایت ظاهر می شود. این بدین معناست که شما در حال بررسی سایت با استفاده از زبان معمول غیر امن هستید.اما در صورت شروع شدن نام وب سایت با //:https، این بدین معناست که کامپیوتر شما در حال رد و بدل کردن اطلاعات با سایت با زبانی است که شخص دیگری قادر به استفاده از آن نیست.

توجه شود که باید از گواهینامه صادر شده معتبر باشد و چون بحثمان در مورد لاگین شدن به face book است پس میتوان به آن اطمینان کرد.

آموزش لاگین شدن در facebook بدون استفاده از آنتی فیلتر :

برای اینکار اول از همه باید ssl خود را در صفحه ی فیس بوکتان فعال کنید .برای اینکار در قمست تنظیمات حساب کاربری ( account setiing ) به قسمت امنیت کاربری (account security) رفته در آنجا گزینه مرورگر امن ( secure browsing) را تیک کنید و دکمه ذخیره(save) را بزنید . حالا https شما فعال است و شما میتوانید باخیال راحت در فیس بوک بگردید بدون اینکه شخص سومی بتواند این اطلاعات را چک کند .

یکی دیگر از ویژگی های https این است نمیتوانند فیلتر کنند و این دلایل خودش را دارد یکی اینکه کل حساب بانکی کشور و ... از این پروتکل استفاده میکنند و اگر بخواهند آن را فیلتر کنند باید هزینه ی گزافی از خود مایه بزارند...

حالا اگرشما در قسمت آدرس بار مرورگرتان بجای http:// از https://facebook.com استفاده کنید وبعداز وارد کردن یوزر و پسورد خود و لاگین کردن و به خاطر این که قبلا اس اس ال خود را فعال کرده اید میتونید بدون استفاده از آنتی فیلتر در فیس بوک فعالیت کنید ...

چند توجه مهم:

این راه آی پی شما را تغییر نمیدهد فقط اجازه ی خواندن اطلاعات ردو بدل شده به شخص سوم را نمیدهد ...

نظرات 3 + ارسال نظر
گلناز 1392/03/22 ساعت 03:06

سلام .هیچ کس به جز اون سایت که https را داره نمیتونه اطلاعات که رمز گشایی کنه؟یعنی ایران نمیتونه؟این تغیر نکردن ای پی ها مشکلی ایجاد نمیکنه واقعا؟

یاس 1393/06/17 ساعت 10:24

سلام فقط من تو تنظیمات فیس بوک که رفتم قسمت security برای بروزر که گفتید تیک بزنم واسه من اصلا چیزی نمیاد که تیک بزنم وقتی روی
Trusted BrowsersEdit کلیک میکنم سیو رو می زنم باز هم فیس بوک باز نمیشه لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید باتشکر

شهاب 1397/03/28 ساعت 10:49 http://facebook

با سلام وتشکر فراوان از درج توصیه شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد