مادربردهای 3x گیگا ۴۰ درصد سریعتر شارژ iPad را به پایان می برند


حتماً نام iPad به گوشتان خورده است. آخرین محصول شرکت پر آوازه اپل که به مانند تمامی مخلوقات این شرکت، با سر و صدا و همهمه فراوانی همراه بود.

ماه گذشته این محصول وسوسه انگیز روانه بازار شد و طبق پیش بینی ها، با استقبال فراوان کاربران اپل مواجه شد. iPad رایانه ای شبه یک Tablet PC‌است که از نظر توانایی و قدرت پردازشی، در رده نت بوک های کنونی جای می گیرد. ظاهر و طراحی این محصول شبیه یک iPhone‌ است، با ظاهری بزرگ تر و صفحه نمایشی عریض.

برای شارژ باطری های iPad باید از کابل و درگاه مخصوص این قطعه که بر اساس استاندارد اپل طراحی شده است استفاده نمود. اپل جهت شارژ iPad، از استاندار USB ‌استفاده نموده است. به شکلی که کاربران می توانند قطعه خود را از طریق کابل مخصوص به درگاه USB‌ رایانه های شخصی متصل کنند یا از طریق یک مبدل برق، درگاه USB را به پریز برق متصل نمایید. طبیعی است که بسیاری ز کاربران ترجیح دهند تا iPad‌خود را هنگام اتصال به رایانه شارژ نمایند زیرا هم زمان می توانند به تبادل اطلاعات و جابجایی فایل های خود بپردازند.

از اوایل پاییز سال گذشته، تولید کنندگان رایانه های شخصی، استاندارد جدید USB 3.0‌ را معرفی نمودند. در این بین شرکت گیگابایت توانست این فن آوری جدید را با متعلقات و ابتکاراتی جدید در خدمت کاربران قرار دهد. یکی از فن آوری هایی که گیگابایت در مادربردهای USB 3.0‌ خود بکار گرفته است، امکانی به نام USB power 3x است. در این فن آوری جالب، نرخ جریان عبوری از طریق درگاه های USB 2.0و USB 3.0، تا سه برابر افزایش یافته است. این افزایش علاوه بر ایجاد پایداری در کار قطعات خارجی نظیر هارد دیسک ها، در بسیاری از موارد نیاز استفاده از منبع و کابل تغذیه جانبی را مرتفع کرده است. این فن آوری کوچک و ساده در حال حاضر به گزینه ای کارآمد برای بسیاری از خریداران مادربردهای گیگابایت تبدیل شده است.

در آن زمان که گیگابایت این فن آوری را معرفی کرد، هنوز خبری از iPad نبود و استیوجابز حتی در خلوت نیز با کسی در مورد آن سخن نگفته بود. بعد از عرضه این محصول از سوی شرکت اپل، کاربران این محصول که دارای رایانه هایی مبتنی بر مادربردهای گیگابایت هستند، به کارکردی جالب پی بردند. مادربرد هایی از گیگابایت که از فن آوری USB power 3x بهره می برند تا ۴۰ درصد سریعتر عملیات شارژ iPad را به پایان می برند و بعلاوه در هنگام خاموشی رایانه نیز قادرند به شارژ iPad ‌ادامه دهند.

این فن آوری در حال حاضر در بیش از ۴۰ مدل از مادربردهای گیگابایت، قابل دسترسی است. گیگابایت حتی پا را فراتر گذاشته و یک درایور مخصوص برای درگاه های USB خود طراحی و منتشر نموده است که به کمک آن کاربران می توانند امکانات و مدیریت بی نظیری را در هنگام شارژ iPad‌در اختیار داشته باشند. به کمک این نرم افزار ساده شما می توانید میزان جریان عبوری، مدت زمان شارژ و نوع اتصال قطعه به مادربرد و رایانه را بطور دقیق مشخص نمایید و از آسیب های احتمالی نیز جلوگیری نمایید. برای دریافت این نرم افزار جالب، می توانید به وب سایت گیگابایت مراجعه کنید.

برای بهره مندی از قابلیت شارژ iPad‌ در هنگام خاموشی رایانه می بایست ار درگاه USB‌ مخصوص موجود بر روی مادربردهای گیگابایت استفاده نمایید. این درگاه یک سوکت ۸ پینی است که با رنگ پس زمینه قرمز رنگ مشخص شده است. این سوکت را می توان به کمک یک مبدل ساده که در داخل جعبه مادربردها قرار دارد به قطعات خارجی متصل نمود. برای این منظور کافی است مبدل موجود در جعبه را به این سوکت متص نمایید و بهد از چهار درگاه مجزا با توان شارژ کامل USB لذت ببرید.

همانطور که گفتیم، بیش از چهل مدل از مادربردهای گیگابایت قابلیت پشتیبانی از این امکان منحصربفرد را دارا می باشند. از این بین ۱۲ مدل از مادربردهای AMD و ۲۸ مدل از آنها از مدل های مبتنی بر چیپست های اینتل هستند. در این بین حتی مدل های رده پایین و میانی نیز دارای این قابلیت هستند و از آن پشتیبانی می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد