پرونده اختلاس 3000 میلیارد تومانی از بانک صادرات به مجلس می‌رود

آفتاب: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از برنامه این کمیسیون برای بررسی پرونده بانک صادرات خبر داد.

وی گفت: نشست بررسی پرونده فساد مالی در بانک صادرات سه‌شنبه ۹۷ شهریور با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در محل کمیسیون اقتصادی برگزار می‌شود.

"ارسلان فتحی‌پور" از تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی پرونده بانک صادرات خبر داد و تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی هفته آینده در نشست روز سه‌شنبه -۲۹ شهریور- این موضوع را بررسی می‌کند تا ابعاد این برداشت غیرقانونی از منابع بانکی کشور که به سوءاستفاده از سه‌هزار میلیارد تومان منابع بیت‌المال منتهی شده است، مشخص شود.

نماینده مردم کلیبر، هوراند، خدآفرین و آبش احمد در مجلس شورای اسلامی، همچنین افزود: دستور کار اصلی نشست کمیسیون اقتصادی درباره پرونده بانک صادرات، مشخص شدن این موضوع است که آیا پرونده برداشت از منابع بانک صادارت اختلاس بوده است یا سوء استفاده از ضعف‌های قانونی موجود در نظام بانکی کشور.

وی تأکید کرد: برای قضاوت درباره این که علت‌های اصلی این سوء استفاده سه‌هزار میلیارد تومانی چه بوده‌، هنوز زود است و نتیجه نهایی بررسی این موضوع پس از برگزاری نشست کمیسیون اقتصادی بة‌صورت گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که نظام بانکی کشور باید با دقت بیشتری در برابر سوءاستفاده‌گران ایستادگی کنند، گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس بانک مرکزی و رؤسای بانک‌های درگیر در پرونده بانک صادارت به کمیسیون اقتصاد دعوت می‌شوند تا توضیحات خود را درباره این اتفاق ناخوشایند به نمایندگان عرضه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد