همایش ملی دستاوردهای نوین در زراعت در شهر قدس برگزار شد

همایش ملی دستاوردهای نوین در زراعت در شهر قدس برگزار شد
شهر قدس - خبرگزاری مهر: همایش ملی دستاوردهای نوین در زراعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس برگزار شد.


به گزارش خبرنگار مهر، همایش ملی دستاوردهای نوین در زراعت با پیام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور علیرضا ولدآبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس، پرفسور طاها از کشور اردن، معاونان و مدیران استادان دانشگاه و شرکت کنندگان در این همایش برگزار شد.

درابتدای این مراسم رئیس واحد شهر قدس عصر چهارشنبه در همایش ملی دستاوردهای نوین زراعت، به اهمیت توسعه بخش کشاورزی پرداخت و در این باره گفت: توسعه و استفاده از فناوری های جدید در بخش کشاورزی یکی از دغدغه های مسئولین کشور است و این واحد دانشگاهی برای تحقق این نیازها توجه ویژه ای به پژوهشگران داشته تا با فراهم کردن شرایط مناسب و قراردادن امکانات جهت محققان آنها را تشویق به تحقیق در کاستن معضلات پیش روی فعالان کشاورزی کنند.

سید علیرضا ولدآبادی در ادامه به ظرفیت های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس پرداخت و افزود: واحد شهر قدس با همکاری و هم اندیشی در جهت ارتقاء تمامی زمینه ها درصدد است که در رتبه های نخست قرار گیرد و در همین راستا توانسته است در مقاطع بالا جزء 10 واحد برتر قرار گیرد.

در ادامه این همایش دبیر این همایش و معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر اظهار داشت: برنامه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشور یکی از مهمترین خصیصه های اصلی رسیدن به اهداف توسعه پایدار در نظر گرفته شده است و برای رسیدن به چنین هدفی تکیه بر اقتصاد داخلی اهمیت فراوانی دارد که باید به آن توجه بسیار مبذول شود.

وی گفت: گسترش ظرفیت های زیربنایی، کاهش انحصارات دولتی، واگذاری کارهای دولتی به بخش خصوصی و عنایت ویژه به بخش کشاورزی و صنایع وابسته در این راستا از اهداف مهم برنامه است در این برنامه پیش بینی شده که تنظیم حرکت در تمام بخشهای اقتصادی اعم از آب، صنعت، انرژی، حمل ونقل، بازرگانی و بانکها در جهت تقویت بخش کشاورزی باشد و اولویت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باشد البته ما عقیده داریم که رشد و توسعه اقتصادی به معنای بی اهمیتی به بخشهای صنعتی نیست اما صنعت وکشاورزی مکمل هم هستند و نه رقیب یکدیگر.

وی ادامه داد: طبیعی است که تغذیه حدود 100 میلیون نفر جمعیت تا سال 1400 امری بسیار دشوار و فشرده است علاوه بر تامین غذایی 100 میلیون نفر طبق برنامه موظف هستیم که 10 میلیارد دلار هم صادرات کشاورزی داشته باشیم بنابراین تولید محصولات که چیزی در حدود شش میلیون تن است باید به 200 میلیون تن برسد.

محمد معاونی عنوان کرد: ما باید در آینده نه چندان دور در برنامه توسعه اقتصادی، اقتصاد کشاورزی را برمبنای تولید به ازای آب بگذاریم نه اینکه چقدر کاشتیم و برداشتیم، برداشت برمبنای هکتار است اما باید برمبنای آب محاسبه شود و اگر آب بیش از حد مصرف شود عقل حکم می کند از کاشت محصول ممانعت شود و جایی از آب استفاده کنیم که بهای آب به بخش کشاورزی برگشت شود، در اینجا باید از دستاوردهای نوین در جهت بهینه سازی در جهت رسیدن به حداکثر تولیدات کشاورزی استفاده شود.

جهت این همایش ازبین مقالات دریافتی 456 مقاله مورد تایید قرارگرفته و تعداد 30 سخنرانی طی دو روز در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد