احداث دو مجتمع آموزشی و پرورشی 10 هزار متری در شهر قدس

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
بازسازی 50 مدرسه تخریبی/هوشمندسازی 1000 مدرسه تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اجرای 50 پروژه تخریب و بازسازی مدارس در این اداره کل با اعتبارات دولتی طی سال 90، گفت: در صورت تخصیص اعتبار، یک هزار مدرسه تا پایان سال تحصیلی در سطح شهرستان‌های تهران هوشمندسازی می‌شود.




رحیم زمانی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به آمار پروژه‌های تخریب و بازسازی مدارس این اداره کل در سال تحصیلی جاری اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، در سال 90 حدود 150 پروژه تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در استان تهران اجرا می‌شود که 50 مورد از آنها مربوط به حوزه شهرستان‌های استان تهران است.

وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های استان تهران و افزایش 20 هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی آن در هر سال ادامه داد: پروژه‌هایی که برای شهرستان‌های استان تهران درنظر گرفته می‌شود با توجه به بودجه ادارات کل نوسازی مدارس است که امیدواریم اداره کل نوسازی مدارس استان نیز مساعدت کند و این سهمیه را افزایش دهد.

* آغاز احداث دو مجتمع آموزشی و پرورشی 10 هزار متری در شهریار و شهرقدس

زمانی افزود: در صورتی که 50 پروژه خیّرین مدرسه‌ساز در کنار 50 پروژه اداره کل نوسازی مدارس استان تهران محقق شود، می‌تواندبه تخریب و بازسازی مدارس در شهرستان‌های استان تهران کمک خوبی کند.

وی با بیان اینکه اطلاعی از زیربنای این پروژه‌ها ندارم، تصریح کرد: علاوه بر این پروژه‌ها دو پروژه مهم نیز با مساحت 10 هزار مترمربع برای شهریار و شهر قدس با عنوان «مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری» درنظر گرفته شده است که کارهای مقدماتی آنها از سوی سازمان نوسازی مدارس انجام شده است و آماده‌ایم که کار ساخت آنها را آغاز کنیم.

* بیشترین تراکم کلاس‌های فرسوده در بهارستان، شهریار، پاکدشت و رباط کریم

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: بیشترین تراکم کلاس‌های فرسوده و نیاز به تخریب و بازسازی آنها در ناحیه 1 و 2 شهرستان بهارستان (بوستان و گلستان)، شهریار، پاکدشت و رباط‌ کریم است، اما اولویت نخست ما شهرستان‌ بهارستان خواهد بود.

زمانی در ادامه با اشاره به وجود حدود 3 هزار و 400 واحد آموزشی در سطح شهرستان‌های استان تهران و هوشمندسازی یک هزار مدرسه تاکنون، اظهار داشت: در صورتی که وعده وزیر آموزش و پرورش برای اختصاص دو میلیارد تومان به هر اداره کل جهت هوشمندسازی مدارس محقق شود و از منابع استانی نیز استفاده شود، یک هزار مدرسه دیگر تا پایان سال تحصیلی در سطح این اداره کل هوشمندسازی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد