X
تبلیغات
رایتل
مرکز آموزش و خدمات مهندسی کامپیوتر پارسه Computer Center
آموزشی و اطاع رسانی
تاریخ : 1390/12/22
نویسنده : پارسه

دانلود نرم افزار مکالمه رایگان صوتی و تصویری
نسخه جدید نرم افزار اسکایپ را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم. Skype نرم افزاری برای مکالمه افراد در اینترنت چه به صورت سیستم به سیستم چه به طور تلفنی میباشد. تماس هایی که با این نرم افزار میتوان برقرار کرد با کیفیت بسیار عالی از لحاظ صدا و تصویر میباشد و برقراری ارتباط به این برنامه بسیار امن میباشد.

برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک کنید


تاریخ : 1390/12/22
نویسنده : پارسه
دانلود نرم افزار تبدیل و تغییر فرمت بیش از ۴۰۰ فرمت تصویری!

تاریخ : 1390/12/18
نویسنده : پارسه

نماد فروهر
 



نماد میهنی
از دوران پادشاهی مادها و سپس شاهنشاهی هخامنشیان، نگاره فروهر نشانه نماد میهنی بوده و آدمی را در پیکره و سیمای شاهین تیزچنگ و بلندپروازی نشان می‌دهد که آن‌را نماد توانایی، سر بلندی و فر و شکوه می‌دانستند و پرچم‌های خود را به نما و سیمای شاهین می‌آراستند.
نماد دین زرتشتی

ایرانیان پیرو اشو زرتشت برای این نیروی مینوی که بن مایه آن جنبش و پیشرفت بسوی رسایی، فرامایگی و والایی است، هیچ پیکره‌ای را بهتر و شایسته تر از شاهین نیافتند و آنچه که در گذشته نشانه فر و شکوه و سر بلندی بود و انگیزه ملی و میهنی داشت با اندک دگرگونی در سر و پای شاهین به سیمای کنونی در آوردند، تا هم بن‌مایه مینوی را نشان دهد و هم نمودار سر بلندی و سر فرازی ایرانیان باشد.

در نگاره فروهر دو نیروی همیستار (مخالف) «سپنتامینو» (نشانه خوبی) و«انگره مینو» (نشانه بدی) نمایان است و آدمی رو به سپنتا مینو دارد و بسوی او می‌رود به انگره مینو پشت کرده‌است و لازم به ذکر است فروهر الگو و سنبل ایرانیان و زرتشتیان است

ویژگی‌ها

۱- چهره فروهر همانند آدمی است، از این رو گویای پیوستگی با آدمی است، او پیری است فرزانه و کار آزموده، نشانه از بزرگداشت و سپاس از بزرگان و فرزانگان و فرا گیری از آنان دارد.

۲- دو بال در پهلوها که هر کدام سه پر دارند این سه پر نشانه سه نماد پندارنیک، گفتارنیک، کردارنیک که هم‌زمان انگیزه پرواز و پیشرفت است.

۳- در پایین تنه فروهر سه بخش، پرهایی بسوی پایین است، که نشانه پندار و گفتار و کردار نادرست و یا پست هستند. از اینرو آنرا، آغاز بدبختی‌ها و پستی برای آدمی می‌دانند.

۴- دو رشته که در سر هر یک گردی (حلقه) چنبره شده‌ای دیده می‌شوند، در کنار بخش پایینی تنه هستند که نماد سپنتا مینو و انگره مینو هستند، که یکی در پیش پای و دیگری در پس آن است. این رشته‌ها هر یک در تلاش هستند که آدمی را بسوی خود بکشند؛ این نشانه آن است که آدمی باید به سوی سپنتا مینو (خوبی) پیش رود و به انگره مینو (بدی) پشت نماید.

۵- یک گردی (حلقه) در میانه بالاتنه فروهر وجود دارد این نشان، جان و روان جاودان است که نه آغاز و نه پایانی دارد.

۶- یک دست فروهر کمی به سوی بالا و در راستای سپنتا مینو اشاره دارد که نشان دهنده سپاس و ستایس اهورمزدا و راهنمایی آدمی بسوی والایی و راستی و درستی است.

۷- در دست دیگر گردی (حلقه‌ای) دارد که نشانه وفاداری به عهد و پیمان، و نشانگر راستی و پاک خویی و جوانمردی و جوانزنی است.


تاریخ : 1390/12/18
نویسنده : پارسه
جشن نوروز




نوروز بدون گفت و گو، زیباترین جشن میان جشن های همه ادیان واقوام و منطقی ترین مبدء برای آغاز سال است. در این جشن سه جنبه نجومی ، ملی و دینی با برجستگی به چشم می خورد.


از دیدگاه نجومی، این روز مقارن با اعتدال ربیعی یعنی هنگامی است که خورشید روی مدار استوا قرار می گیرد و روز و شب برابر است ، روزی که طبیعت از خواب زمستانی بیدارمی شود و زندگی نو آغاز می کند، روزی که زیبایی آفرینش دروالاترین چهره خود آشکار میشود.


به گفته ابوریحان بیرونی :


" نوروز نخستین روز از فروردین ماه،،،، و پیشانی سال نو است، و ششم فروردین ماه نوروز


بزرگ(باشد) زیرا که خسروان بدآن پنج روز حق های حشم(خویشان و چاکران) و گروهان


بگذاردندی و حاجت ها روا کردندی و آن گاه بدآن روز ششم خلوت کردندی خاصگان را و


اعتقاد پارسیان اندر نوروز نخستین است که اول روزی است که از زمانه و بدو ملک آغازیدن گردیدن"


از دیدگاه ملی و تاریخی آمده است:


هنگامی که جمشید شاه از کارهای سازندگی فارغ شد، مردمان در آسایش، کشور در آبادانی، و همه چیز فراوان بود، به دیوان فرمان داد تا تختی زرین و جوهرنشان برای او بسازند و او را به هوا برند و این روز را آغاز سال نو خواندند. به گفته سراینده بزرگ ملی فردوسی:


چو این کارهای وی آمد به جای ز جای مهی، برتر آورد پای


به فر کیانی یکی تخت ساخت چه مایه برو گوهر اندر نشاخت


که چون خواستی دیو برداشتی ز هامون به گردون بر افراشتی


چو خورشید تابان، میان هوا نشسته بر او شاه فرمانروا


سر سال نو، هرمز فرودین برآسوده از رنج تن، دل ز کین


چنین جشن فرخ از آن روزگار بمانده از آن خسروان یادگار


از دیدگاه دین، مراسم جشن نوروز همیشه با خواندن جشن آغاز می شود و زرتشتیان پیش از دید و بازدید نوروزی به "در مهر" و پرستشگاه های خود می روند و ستایش خداوند را به جا می آورند.


شاهان هخامنشی در این روز در تالار آپادانا بار عام می دادند، نمایندگان کشورهای خارجی، استادان، گروه های مختلف، به پیشگاه شاه بار می یافتند، هدیه می دادند و هدیه می گرفتند .


داریوش کبیر در نوروز هر سال به معبد بابل می رفت و دست رب النوع بابل را می گرفت.


شاهان ساسانی با شکوه فراوان ، نوروز را جشن می گرفتند. پادشاه با جامه ابریشمی در بارگاه می نشست و موبدان موبد با سینی بزرگی که در آن، نان و سبزی، شراب، انگشتر، شمشیر، دوات و قلم و ... بود با اسب و باز به پیش شاه می رفت و شادباش می گفت.

تاریخ : 1390/12/18
نویسنده : پارسه

جشن نوروز

   
نوروز در زمان سلسله هخامنشیان
کوروش دوم بنیان‌گذار هخامنشیان، نوروز را در سال ۵۳۸ قبل از میلاد، جشن ملی اعلام کرد. وی در این روز برنامه‌هایی برای ترفیع سربازان، پاکسازی مکان‌های همگانی و خانه‌های شخصی و بخشش محکومان اجرا می‌نمود. این آیین‌ها در زمان دیگر پادشاهان هخامنشی نیز برگزار می‌شده است. در زمان داریوش یکم، مراسم نوروز در تخت جمشید برگزار می‌شد. البته در سنگ‌نوشته‌های به‌جا مانده از دوران هخامنشیان، به‌طور مستقیم اشاره‌ای به برگزاری نوروز نشده است. اما بررسی ها بر روی این سنگ‌نوشته‌ها نشان می‌دهد که مردم در دوران هخامنشیان با جشن‌های نوروز آشنا بوده‌اند، و هخامنشیان نوروز را با شکوه و بزرگی جشن می‌گرفته‌اند. شواهد نشان می‌دهد داریوش اول هخامنشی، به مناسبت نوروز در سال ۴۱۶ قبل از میلاد سکه‌ای از جنس طلا ضرب نمود که در یک سوی آن سربازی در حال تیراندازی نشان داده شده است.

در دوران هخامنشی، جشن نوروز در بازه‌ای زمانی میان ۲۱ اسفند تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شده است.

آتش‌افروزی
رسم افروختن آتش، از زمان‌های کهن در مناطق نوروز متداول شده است. در ایران ، جمهوری آذربایجان و بخش‌هایی از افغانستان، این رسم به‌صورت روشن کردن آتش در شب آخرین چهارشنبه سال متداول است. این مراسم چهارشنبه‌سوری نام دارد. پریدن از روی آتش در ایام نوروز در ترکمنستان نیز رایج است

همچنین رسم افروختن آتش در بامداد نوروز بر پشت بام‌ها در میان برخی از زرتشتیان (از جمله در برخی از روستاهای یزد در ایران) مرسوم است.


تاریخ : 1390/12/18
نویسنده : پارسه

نوروز جشن ملی ایرانیان

نوروز بزرگترین جشن ملى ایرانیان از روزگار کهن تا به امروز است و هم چنین از نمایان ترین جشن های بهاری جهان به شمار می رود.نوروز و مهرگان دو جشن بزرگ طبیعی هستند که اولی آغاز بهار و دومی آغاز پاییز است.تقدس و احترام و بزرگی نوروز بیش از حد توجه و انتظار است، چون با ماه فروردین که ویژه ی فروهر ها(روان های درگذشتگان)آغاز می شود و روز اول آن با نام خداوند آغاز می گردد و اول بهار و اعتدال طبیعی و رستاخیز طبیعت و زندگی مجدد در جهان است. از گذشته هاى دور آریایى هاى ساکن در فلات ایران روز اول سال و آغاز بهار را به برگزارى مراسم ویژه و توأم با سرور و شادمانى اختصاص مى دادند. برخى پژوهشگران ، ریشه تاریخى این جشن را به «جمشید پیشدادى» نسبت مى دهند و نوروز را «نوروز جمشیدى» مى خوانند.این گروه بر این باورند که جمشیدشاه پس از سازمان دادن به کشور و کوشش زیاد در راه رفاه مردم،از کار آسوده شد.در آن هنگامه کشور در آبادانی بود و همه چیز فراوان ،او به دیوان فرمان داد تا تختی زرین و جواهرنشان برای او بسازند و او را به هوا برند و این روز را آغاز سال نو (نوروز) خواندند.


تاریخ : 1390/12/18
نویسنده : پارسه


تاریخ : 1390/12/18
نویسنده : پارسه

تاریخ : 1390/12/18
نویسنده : پارسه
دانلود نرم افزار افزایش سرعت فایرفاکس تا 3 برابر!
به طور حتم همه شما مرورگر فایرفاکس را می شناسید که این روزها از آن به عنوان یکی از بهترین مرورگرهای اینترنتی و رقیب جدی اینترنت اکسپلورر کمپانی مایکروسافت یاد می شود. این نرم افزار محصول شرکت موزیلا است و از ابتدای عرضه آن تاکنون با استقبال کاربران موجه شده و همواره رشدی صعودی را داشته است. اما این مرورگر دوست داشتنی پس از مدتی استفاده ، بدلیل تکه تکه شدن پایگاه داده های عمومی ، سرعت اولیه خود را از دست می دهد و به اصطلاح کند می شود. SpeedyFox راه حل این مشکل است. این رم افزار کوچک و کم حجم با دمیدن جان تازه ای در مرورگر شما ، آن را بهینه سازی می کند و سرعت اجرا و پردازش دستورات را تا ۳ برابر افزایش می دهد. آخرین ورژن این نرم افزار را هم اکنون می توانید از سایت لرد دانلود دریافت نمایید.

برخی ویژگی های نرم افزار:
- تقویت سرعت راه اندازی فایرفاکس تا ۳ برابر.
- عملیات سریع تر با کو کی ها.
- یکپارچه سازی پایگاه داده فایرفاکس.
- افزایش سرعت نرم افزار در انجام کار.
- و…

دانلود نرم افزار

تاریخ : 1390/12/14
نویسنده : پارسه
+ تنایج نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهریار شهر قدس ملارد

اعلام نتایج آرا شهرستان شهریار شهر قدس و ملارد



پورتال خبری و اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان شهریار:صبح امروز از سوی ستاد انتخابات شهرستان شهریار،نتیجه رسمی شمارش آرا در حوزه انتخابیه شهرستانهای شهریار،قدس و ملارد اعلام شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار،بر اساس این گزارش،از مجموع 376552 برگ رأی مأخوذه در این حوزه انتخابیه،این نتایج حاصل شد:

حسین گروسی 105196 رأی/ احمد ربیع زاده 64089 رأی/ حسین حق وردی 54851 رأی/ غلامرضا یاوندعباسی 22589 رأی/ علی علی بابائی 20516 رأی/ علی ذبیحی 17499 رأی/ مریم زند 13092 رأی/ اکرم قنبری 7746 رأی/ سهیلا عباسیان 7277 رأی/ کمال حسنی 6189 رأی/ حسن اختری 5657 رأی/ محمد قادری تفرشی 5504 رأی/ امیر رحمان طلب بخشایشی 4152 رأی/ مرتضی معدنی پور کرمانشاهی 3690 رأی/ محمد اردهه 3505 رأی/ جواد فتحی 2305 رأی/ مهدی مظلوم 2298 رأی/ غلامرضا کرمی پور 1651 رأی/ ایرج سلیمی سبحان 571 رأی/


جمع کل رای دهندگان این دوره منهای رای های باطله =348377 


 

 


آخرین مطالب
   
 
متن دلخواه شما