چگونه کامپیوتر خود را نهم جولای نجات دهیم؟

چگونه کامپیوتر خود را نهم جولای نجات دهیم؟

غول موتور جستجوی گوگل برای آگاهی رسانی در رابطه با بدافزاری که گفته می شود چندین میلیون کامپیوتر را در سرتاسر جهان آلوده نموده است، به FBI پیوست.
در همین راستا گوگل هشدار داده است در صورتیکه که اقدامات پیشگیرانه پیرامون مسمر ثمر واقع نشد، میلیون ها کاربر می توانند در نهم جولای اتصال اینترنت خود را قطع نمایند.
ماهها قبل، FBI پس از شناسایی بد افزار DNSChanger، با نصب سرورهای امنیتی از ادامه کار PC های آلوده اطمینان حاصل نمودند، اما گویا هزینه این آلودگی بسیار بیشتر از آن بود که تصور می شد زیرا قرار است این کامپیوترهای آلوده از نهم جولای به بعد دیگر به اینترنت وصل نشوند.
FBI مردم را تشویق کرده است تا از وب سایت آنها بازدید کنند و در صورتی که سیستم آنها در بین سیستم های آلوده قرار دارد راه حلی برای رفع آن بیابند. FBI در حال جستجوی اطلاعاتی از افراد، شرکت های مشارکتی و فراهم کننده اینترنت می باشد، بد افزار DNSChanger که کاربران را به وب سایت های غیر قانونی هدایت می کند، سرویس نام دامنه DNS را تغییر می دهد و کامپیوترها را در مسیری قرار می دهد تا از سرورهای DNS جعلی، نتایج نادرستی را دریافت نمایند.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Ciol،برای تعیین تنظیمات DNS و یکسری جزئیات فنی دیگر پیرامون DNSChanger می توانید به وب سایت http://1.usa.gov/w0AZqe مراجعه نمود. با استفاده از دستورالعمل موجود در این وب سایت می توان دریافت که آیا کامپیوتر شما آلوده است یا خیر. از ۳۵۰۰۰۰ دستگاه آلوده در سرتاسر جهان، ۸۵۰۰۰ آنها در آمریکا و ۲۰۰۰۰ در انگلستان می باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد