ساده‌ترین راه برای ساخت کتاب الکترونیکی

ساده‌ترین راه برای ساخت کتاب الکترونیکی


کتاب‌های الکترونیکی انواع مختلفی دارند؛ کتاب‌هایی با فرمت‌های PDF و JAR و حتی مطالبـی کـه در Microsoft Word نوشته می‌شوند را نیز می‌توان به عنوان کتاب الکترونیکی به حساب آورد.

رایج ترین کتاب الکترونیکی که روی گوشی‌های نوکیایی که از فرمت‌های جاوا پشتیبانی می‌کنند، همان کتاب‌های جاوا هستند که نسخه‌های فارسی آن به وفور در اینترنت یافت می‌شوند. چون می‌توان گفت که تمامی گوشی‌های موبایل از فایل‌هایی با فرمت JAR پشتیبانی می‌کنند و نیاز به گوشی با سیستم‌عامل خاص و یا نرم‌افزار جانبی برای اجرای این قالب‌ها ندارند؛ بر خلاف سایر کتاب‌ها که حتما باید نرم‌افزاری برای گشودن فایل‌هایی همچون PDF و یا Word روی گوشی نصب باشد.

اما آیا به این فکر کرده‌اید که شما هم می‌توانید به راحتی کتاب الکترونیکی جاوا برای خود بسازید. شاید تا کنون پیش آمده باشد که بخواهید مطلب مورد نظر خود را همچون جزوه درسی و یا یک سری مطالب مفید که از اینترنت دریافت کرده‌اید، به صورت یک کتاب الکترونیکی روی موبایل خود داشته باشید. برای این کار نرم‌افزارهای زیادی همچون fbook ارائه شده که ممکن است به دلیل حجم زیاد و یا ساده نبودن کار با آن از ساختن کتاب الکترونیکی منصرف شوید اما در این ترفند روشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سادگی و با صرف کم‌ترین هزینه و زمان بتوانید یک کتاب الکترونیکی داشته باشید. شما می‌توانید با دریافت یک کتاب جاوا مانند کتابی که نشانی آن برای شما گذاشته شده و اعمال تغییراتی روی آن، کتاب مورد نظر خود را بسازید.

با باز کردن فایل گذاشته شده باحجم 23KB با استفاده از نرم‌افـزارهای فشـرده‌سـاز ماننـد Winrar، در داخـل آن سـه فـایـل متـنـی txt با نـام‌هـای textfile.txt textfile1.txt ،textfile2.txt مشاهده می‌کنید.

این فایل‌ها را در صفحه کامپیوتر کپی کنید. حالا متنی را که می‌خواهید از آن کتاب بسازید، به سه قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به ترتیب در فایل‌های متنی گفته شده کپی کنید. حال کافی است تا سه فایل txt را که حاوی مطالب شماست، به جای اول خود برگردانید؛ یعنی درون فایل دریافت شده، کپی کنید. با این کار مطالب شما با مطالب کتاب قبلی جایگزین می‌شود و حالا کتاب مخصوص خود را دارید که می‌توانید آن را به گوشی‌تان منتقل کنید و از آن استفاده کنید.

www.bytemobile.persiangig.com/...nload/ebook.jar
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد