ضبط دو فقره از املاک شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل !

ضبط دو فقره از املاک شیرین عبادی

به گزارش جهان به نقل از مشرق، شیرین عبادی در ازای دریافت جایزه صلح نوبل خود در سال 82، یک میلیون و دویست هزار دلار پول دریافت کرده است. این در حالی است که بر طبق اعلام وزارت علوم، جایزه صلح نوبل به هیچ وجه یک جایزه علمی محسوب نمی شود و کسانی که از این بنیاد سیاسی درآمدهایی را در زمینه صلح و برخی زمینه های غیر علمی دیگر کسب می کنند باید مالیات آن را به کشور بپردازند.

بر اساس اخبار دریافتی مشرق، شیرین عبادی، از چند سال قبل و پس از دریافت پول های اشاره شده، به وظیفه شهروندی خود برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عمل نکرده و لذا پیگیری این مسئله در دستور کار اداره امور مالیاتی قرار می گیرد.

شیرین عبادی همچنین پس از دریافت پول از بنیاد نوبل، تعدادی سخنرانی نیز در خارج از کشور داشته است که مابه ازای تمام آنها پول دریافت کرده و البته هیچ مالیاتی نیز در قبال آنها پرداخت نکرده است.

گفتنی است وی از سال 82 نیز با استخدام چندین وکیل، تلاش کرد تا با طرح بهانه علمی بودن جایزه صلح بنیاد نوبل، از پرداخت مالیات استنکاف کند اما با اعلام نظر نهایی اداره کل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر غیر علمی بودن جایزه صلح، هم اکنون، برای پرداخت مالیات تحت تعقیب قرار گرفته است.

بر اساس گزارش های موجود، با توجه به اصرار عبادی بر عدم پرداخت حقوق دولت، انجام اقدامات اجرایی در دستور کار قرار گرفته و پرونده او در اداره کل وصول و اجرای امور مالیاتی شهر تهران تشکیل شده است.

گفته می شود در همین راستا، دو فقره از املاک متعلق به عبادی شناسایی شده و نسبت به توقیف و فروش آنها به نفع دولت اقدام شده است.

جوایز نوبل حتی در کشور آمریکا نیز مشمول پرداخت مالیات است.

این در حالی است که بر طبق گزارش اداره کل حقوقی وزارت علوم، اگرچه جایزه نوبل در رشته هایی مثل فیزیک، شیمی یا اقتصاد می تواند جنبه علمی پیدا کند اما در زمینه "صلح"! مطلقاً چنین معنایی ندارد.

شیرین عبادی، هم اکنون بر طبق قوانین استنکاف از پرداخت مالیات، از کشور نیز ممنوع الخروج شده است.

درباره طولانی شدن رسیدگی به پرونده مالیاتی وی نیز گفته می شود که علت اول، تلاش های وی برای دور زدن قانون پرداخت مالیات بوده و علت دوم نیز پیگیری های اداره مالیات در زمینه سایر پول هایی بوده که عبادی در خارج از کشور دریافت کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد