سایت جدید صیغه: ما مجوز داریم!

سایت جدید صیغه: ما مجوز داریم!

   
یک سایت اینترنتی که ادعا دارد با دفتر رسمی ازدواج همکاری می کند، به معرفی خانم ها برای ازدواج یک ساعته به مبلغ 60 تا صد هزار تومان می پردازد. در این سایت صفحه ای بعنوان پروفایل خانم ها در نظر گرفته شده که در این پروفایل مشخصات 10 زن وجود دارد که برای هر زن یک کد (از عدد یک تا 10) در نظر گرفته شده است.
به گزارش جهان به نقل از جام جم آنلاین، در این پروفایل مشخصات خانم ها با اطلاعات زیر وجود دارد:


سن، یائسه بودن یا نبودن، مطلقه بودن، قد، وزن، داشتن مسکن و منطقه اسکان، پرونده بهداشت و سلامت، خصوصیات ظاهری هر یک از خانم ها، میزان مهریه برای عقد یک ساعته و سن همسر تقاضا شده درج شده است.


این سایت همچنین یک خط شماره تلفن ایرانسل معرفی کرده که مشتریان بعد از انتخاب هر کد، باید نام خود و یک شماره ثابت جهت تماس را به همراه کد انتخاب شده به این شماره ارسال کنند تا پس از کنترل از طرف مسئولین سایت، شماره حساب برای واریز هزینه معرفی کد، ارسال گردد.


البته مشتریان فقط هزینه معرفی کد را پرداخت می کنند و مبلغ مهریه یک ساعته هر خانم هم حضوری به خود آنان پرداخت می شود.


خبرنگار ما با شماره موبایل ذکر شده در این سایت تماس گرفت. فرد پاسخ دهنده گفت که ما برای فعالیت مجوز داریم و سایت ما هم ثبت شده است.


او البته اضافه کرد که فقط به سوالاتی در خصوص نحوه فرستادن خانم ها و مسایلی از این دست پاسخ می دهد و برای اطلاعات بیشتر باید یک ساعت دیگر تماس بگیرم و با مدیر سایت صحبت کنم.


یک ساعت بعد برای صحبت با مدیر سایت، مجددا با همان شماره تماس گرفته شد، فرد مذکور اعلام کرد که مدیر سایت فعلا حضور ندارد و باید عصر تماس بگیرم.


خبرنگار ما در همین زمینه برای بررسی فعالیت این سایت با کارشناس مسایل فقهی و مذهبی و همچنین با عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تماس گرفت.


محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم معتقد است فعالیت این گونه سایت ها در واقع یک نوع اشاعه فحشا و ترویج فساد در جامعه است و مسئولان و متولیان امر باید با احساس مسئولیت در این زمینه برخورد جدی داشته باشند.


وی با بیان اینکه ازدواج در جامعه ساز و کار مشخصی دارد، گفت: در فقه شیعه بر عفاف و حیاء خیلی تاکید شده است و نباید با راه اندازی اینگونه سایت ها، قبح این مسایل شکسته شود و ارزش ها به مسخره گرفته شوند.


نماینده سابق اصفهان در مجلس افزود:این گونه اقدامات با فرهنگ عفاف اجتماعی در تضاد است و مسئولین باید وارد کار شوند و با آن مقابله کنند.


رهبر تاکید کرد: نباید به بهانه ازدواج موقت، بی بندوباری را در جامعه ترویج داد.


وی اضافه کرد: در چند سال اخیر فرهنگ خانواده و مسایل عفاف مورد هجمه زیاد قرار گرفته و مسئولین باید در این زمینه تدابیر خاصی بیندیشند.


این روحانی تصریح کرد: اگر چه از نظر مسایل فقهی، زنی که یائسه باشد، نیاز به عده نگه داشتن ندارد، ولی نباید این گونه به ترویج فساد و فحشا در جامعه پرداخت.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم فعالیت این گونه سایت ها را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی بعنوان نهاد مسئول در برخورد با فساد و فحشا باید در این زمینه برخورد کند.


عبدالرضا عزیزی اضافه کرد: چنین مراکزی غیر قانونی هستند و نیروی انتظامی باید حتما وارد این ماجرا شود.


وی تصریح کرد: مجلس برای مقابله با اینگونه مسایل و ترویج این نوع ازدواج ها و برای مقابله با اقدامات اینگونه سایت ها، با علما مشورت و بر اساس نظر علما عمل خواهد کرد.


در همین زمینه یک کارشناس رسانه تأکید دارد که وزارت ارشاد از چند سال قبل پایگاهی را برای ساماندهی پایگاه های اینترنتی راه اندازی کرده است اما متأسفانه اطلاعاتی که در این سایت وارد شده قبل از اینکه مورد بررسی کارشناسی و قانونی قرار گیرد تا حدودی در اختیار مراجعین قرار دارد.


این کارشناس رسانه اضافه کرد: در حالی که حجم بالای آدرسهای وارد شده در پایگاه ساماندهی وزارت ارشاد همچنان در انتظار تعیین تکلیف هستند، تعلل بی پایان مسئولان اداره مطبوعات داخلی وزارت ارشاد برای رسیدگی به این اطلاعات مجال سوء استفاده را برای این دسته سایت‌های متخلف فراهم کرده است که لازم است مسئولان این اداره سریعتر چاره ای برای این مشکل تدبیر کنند.


وی افزود: متأسفانه این سایت و برخی سایتهای مشابه و غیر آن با سواستفاده از این سهل انگاری وزارت ارشاد که گویا قرار نیست خط پایانی بر آن باشد، صرفاً با وارد کردن مشخصات سایت خود در این پایگاه مدعی فعالیت قانونی و تایید شده از سوی وزارت ارشاد هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد