چرا مایکروسافت دکمه Start را از ویندوز ۸ حذف کرد؟

چرا مایکروسافت دکمه Start را از ویندوز ۸ حذف کرد؟
نرم افزار - آیا شما هم دلتان برای دکمه start ویندوزهای قدیمی تنگ شده؟ حداقل مایکروسافت که این طور فکر نمی‌کند.
وقتی مایکروسافت برای اولین باراز رابط ویندوز 8 پرده‌برداری کرد، کاربران متوجه شدند چهره سنتی ویندوز به کلی تغییر کرده است؛ دیگر دکمه استارتی وجود ندارد و جای آن، در هر دو نسخه مخصوص اسمارت‌فون و کامپیوتر، یک صفحه قابل تنظیم به نام Start قرار گرفته است.
اما چرا مایکروسافت دکمه استارت را با این کاشی‌های رنگی عوض کرده است؟
به گفته مایکروسافت دلیل بسیار ساده ای وجود دارد: دیگر هیچ کس از این دکمه استفاده نمی کرد. کاتیانا سارین، مدیر اصلی برنامه نویسی این کمپانی در این رابطه به PC Pro گفته است: ما روندهای استفاده از ویندوز 7 را مشاهده کردیم و متوجه شدیم با تکامل یافته تر شدن نوا روظیفه (taskbar) دیگر کسی علاقه‌ای به استفاده از دکمهStart ندارد و این مسئله گزینه‌هایی را پیش روی ما قرار داد و فکر کردیم که چه کاری می توانیم انجام دهیم که این دکمه را دوباره احیا و بازسازی کرده و هویت و قدرتی جدید به آن ببخشیم؟
حالا دیگر به جای مراجعه به گزینه Start، شما همه چیز را خیلی واضح و روشن در کاشی‌های رنگی روی صفحه می بینید و دسترسی آسانتر و سریعتری به آنها دارید. در این عصر اینترنتی، میانبرهای لمسی، کلید انجام کارها با حرکات سریعتر هستند، به خصوص زمانی که کاربران نیازی به جست و جو کردن اپلیکیشن‌ها و دنبال لینک خاصی گشتن، نداشته باشند.
سارین همچنین خاطر نشان کرده است که امروزه مردم بیشتر ترجیح می دهند از میانبرهای صفحه کلیدی مانند دکمه ویندوز استفاده کنند. چه کسی دوست دارد برای کلیک کردن دست خود را از روی صفحه کلید بردارد؟ اگر چه دکمه Start بخش جدایی ناپذیری از تاریخچه ویندوزهای قبلی بود، اما مثل اینکه دیگر نباید از صمیم قلب دلتنگ از دست دادن این دکمه در آینده باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد