علیزاده در اعتراض به خشونت گشت ارشاد استعفا داد

علیزاده در اعتراض به خشونت گشت ارشاد در نمایشگاه رسانه های دیجیتال استعفا داد + توضیحات پلیس
یکی از مسئولان مرکز ت

اعتراض به رفتار گشت ارشاد در نمایشگاه رسانه های دیجیتال + توضیحات پلیس + اطلاعیه مرکز


نیروهای مهاجم هیچگونه مجوز قضایی برای برخورد با این غرفه را نشان ندادند و وقتی که مسئولان نمایشگاه درخواست مجوز از این نیروها کردند، آنها اسلحه کمری و گاز اشک آور خود را بعنوان مجوز نشان دادند.

یکی از مسئولان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در گفت و گو با خبرنگار شبکه ایران جزئیاتی از رفتار نامناسب پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ با دست اندرکاران نمایشگاه رسانه های دیجیتالی و بازی های رایانه ای را اعلام کرد.


این مسئول گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای آگاه سازی خانواده ها از آسیب های رسانه های دیجیتالی و بازی های رایانه ای غرفه ای را با نام +18 در ورودی نمایشگاه بصورت محرمانه و ویژه والدین طراحی کرده بود. در این غرفه کارشناسان بازی های رایانه ای با نمایش بازی های موجود در بازار، والدین را نسبت به خطرات موجود در این بازی ها مطلع کرده و نسبت به معرفی بازی های سالم و ناسالم اقدام می کردند.
وی با بیان اینکه این اقدام وزارت ارشاد به منظور جبران کم کاری نهادهای انتظامی در عدم جمع آوری این نوع بازی ها از سطح بازار بوده است افزود: این ابتکار وزارت ارشاد قابل تقدیر بود نه اینکه با دریافت اطلاعات غلط و ناصحیح که منابع آن برای ما کاملا مشخص است با حمله به کارشناسان و پرتاب گاز اشک آور و تعرض به دست اندرکاران و مسئولان نمایشگاه این غرفه را که کاملا قانونی است جمع آوری کنند.
این مسئول در تشریح حمله نیروهای گشت ارشاد گفت: اولا برای برپایی و ایجاد چنین غرفه ای نیازی به دریافت مجور از نیروی انتظامی نبوده است زیرا این نمایشگاه متعلق به وزارت ارشاد بوده و غرفه فتا متعلق به نیروی انتظامی هم مجور فعالیت خود را از این وزارتخانه دریافت کرده است؛ ثانیاً نیروهای مهاجم هیچگونه مجوز قضایی برای برخورد با این غرفه را نشان ندادند و وقتی که مسئولان نمایشگاه درخواست مجوز از این نیروها کردند، آنها اسلحه کمری و گاز اشک آور خود را بعنوان مجوز نشان دادند. این نیروها با حمله به غرفه و پاره کردن بنرهای موجود که فقط شامل تصاویری بوده است که در بازیهای رایانه ای هم اکنون در سطح شهر به برکت عدم برخورد نیروی انتظامی به وفور یافت می شود در گزارش به مقامات مافوق خود اینطور وانمود کردند که در این غرفه صحنه های مستهجن برای کودکان و خانواده ها نمایش داده می شد.
وی افزود: قبل از پاره کردن این بنرها عوامل پلیس از آنها عکس گرفته و در گزارش به مقامات خود عنوان کردند که این تصاویر در غرفه های باز به نمایش درآمده است. نیروهای گشت ارشاد با تعرض به کارشناسان غرفه و دست بند زدن آنها و کشاندن آنها به صحن نمایشگاه صحنه های تاسف باری بوجود آوردند. جالب این است که چندین دوربین از قبل از وقوع حادثه، آماده ضبط تصاویر عملیات این نیروها در ضرب و شتم و دستگیری مسئولان نمایشگاه و وزارت ارشاد بودند که این رفتار ظن ما را نسبت به عمدی و برنامه ریزی شدن این حمله بیشتر می کند.
این مسئول اظهار داشت: سرهنگ ساجدی نیا در نمایشگاه معارضین انقلاب اسلامی هم حضور داشت و این کلیپ ها را تماشا کرده بود و از مسئولان ارشاد بابت فرهنگ سازی و آگاه سازی خانواده ها تقدیر کرده بود.
این مسئول تصریح کرد: نکته تاسف بار این است که نیرو های مهاجم حتی در مقابل تذکر ناصحانه و خیرخواهانه دکتر حسن علیزاده او را مورد تعرض قرار دادند و ایشان را دستبند زدند.

توضیحات پلیس درباره ماجرای نمایشگاه دیجیتال

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اقدام پلیس در جمع‌آوری تجهیزات یکی از غرفه‌های نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که اقدام به نمایش محتوای غیراخلاقی می‌کرد را قانونی و در جهت حفظ حریم عفت عمومی جامعه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه و در پی ابلاغ دستور مقام قضائی مبنی بر نمایش مطالب غیراخلاقی در یکی از غرفه‌های نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، عوامل پلیس امنیت اخلاقی در محل حاضر و مشاهده کردند که یکی از غرفه‌ها برخلاف ادعاهای مسوولان نمایشگاه، اقدام به نمایش مطالب غیراخلاقی بدون هیچ محدودیتی برای عموم بازدید کنندگان می‌کند.

بر اساس اعلام پلیس تهران در پی این امر ماموران اقدام به جمع‌آوری تجهیزات و مدارک موجود می‌کند که نهایتا تجهیزات مذکور به اطلاع مقام قضایی رسیده و در پی آن دستور احضار مسوولان مربوط از سوی مرجع قضایی صادر شد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرده است: در جریان انتقال تجهیزات ومدارک مورد نظر، افراد غیرمسئول با جوسازی و ایجاد التهاب در برابر اجرای قانون مقاومت کردند که ماموران انتظامی با اقتدار و در اقدامی قانونی مانع دخالت این افراد غیرمسئول شدند.



اطلاعیه مرکز توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال

مرکز توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال درپی انتشار برخی اخبار در زمان برگزاری ششمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش (ایسنا)، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به حضور غیرمترقبه و بدون هماهنگی چند نفر از برادران نیروی انتظامی در یکی از غرفه‌های محتوایی ششمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال تهران و بروز و انتشار برخی اخبار نادرست و خلاف واقع از قبیل زخمی شدن یا دستگیری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز واقعه یا استعفای رییس مرکز توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در اعتراض به اتفاقات حادث‌شده، ضمن تکذیب تمام موارد فوق‌الذکر و درخواست جدی از رسانه‌های گروهی برای دامن نزدن به ابعاد موضوع و بویژه پرهیز از انتشار اخبار تأییدنشده و جلوگیری از سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط حساس کنونی کشور، به اطلاع می‌رساند در صورت ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرکز و همچنین مسائل پیش‌آمده در ششمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه های دیجیتال، روابط عمومی مرکز توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کند. بنابراین بیان و انتشار هرگونه خبر با عناوینی چون «یک منبع آگاه» یا «یکی از مسئولان مرکز» مورد تأیید این مرکز نیست و تکذیب می‌شود.

رسیدگی به مسائل پیش‌آمده در نمایشگاه از سوی نهادهای متولی در دست پیگیری است و پس از جمع‌بندی بررسی‌های انجام‌شده، نتایج آن به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد