از حساب بانکی شما هم دزدی شده؟!

از حساب بانکی شما هم دزدی شده؟!


شاید تا به حال حساب بانکی شما هم مورد هک قرار گرفته باشد. امروزه هکرهای سراسر جهان در پی آن هستند تا با استفاده از انواع روش های نوین هک، اطلاعات شخصی افراد را سرقت کنند. حال این سرقت اطلاعات یا سود مستقیمی به آن ها می رساند (سرقت اطلاعات بانکی) و یا به طور غیر مستقیم سودآور می شود (سرقت اطلاعات شخصی).
امروزه هک کردن انواع سیستم ها و سایت های مختلف با استفاده از انواع تروجان ها و روش های به روز، از بدیهی ترین امور دنیای مجازی شده است. در این راستا ظرف چند ماه اخیر، صندوق بین المللی پول، مجلس سنا و وزارت دفاع آمریکا و ده‌ها شرکت بزرگ و کوچک صنعتی و فناوری هدف حملات گسترده و حساب شده هکر‌ها و ویروس نویسان قرار گرفته ‌اند و همین مساله نشان می ‌دهد این افراد برای موفقیت در این اقدامات خرابکارانه تا چه حد وارد و متبحر شده ‌اند. بر طبق گزارش IronKey امروزه حملات پیشینگ به یکی از مهم ‌ترین روش ‌های مورد استفاده ی هکر‌ها برای دسترسی به اطلاعات اولیه ی مورد نیاز برای برنامه ریزی حملات هکری بزرگ مبدل شده و در صورتی که عموم کاربران آموزش ‌های اولیه را در این زمینه دریافت نکنند نمی ‌توان جلوی رشد این پدیده خطرناک را گرفت. باید توجه داشت که هکر‌ها دیگر صرفاً به دنبال سرقت کلمات عبور نیستند. امروزه تنها با نصب انواع بدافزارهای جاسوس می ‌توانند اطلاعات مورد نظرشان را بدون دردسر سرقت کرده و با افزایش اطلاعات در مورد سرور‌ها و شبکه ‌ای که قصد حمله به آن را دارند، برنامه ریزی مناسب را در این زمینه انجام دهند.

نتایج یک بررسی امنیتی نشان می ‌دهد یک باند تبهکار بین‌المللی در حال برنامه ‌ریزی برای حمله به حساب‌ های بانکی آنلاین هزاران نفر و سرقت پول هستند. موسسه امنیتی RSA که این تحقیق را انجام داده می ‌گوید بسیاری از مشتریان بانکی در آمریکا در معرض این حملات قرار خواهند گرفت. تعداد بانک‌ های هدف این گروه حدود ۳۰ بانک تخمین زده شده است. کارشناسانRSA می ‌گویند اطلاعات آنها نشان می ‌دهد که هکرها قصد دارند با سوء استفاده از یک تروجان به رایانه‌ های کاربران نفوذ کرده و پس از کنترل آنها زمینه را برای انتقال غیرمجاز پول از حساب ‌های بانکی مردم به حساب‌ های بانکی متعلق به خود فراهم آورند.

باید توجه داشت که هکر‌ها دیگر صرفاً به دنبال سرقت کلمات عبور نیستند. امروزه تنها با نصب انواع بدافزارهای جاسوس می ‌توانند اطلاعات مورد نظرشان را بدون دردسر سرقت کرده و با افزایش اطلاعات در مورد سرور‌ها و شبکه ‌ای که قصد حمله به آن را دارند، برنامه ریزی مناسب را در این زمینه انجام دهند

اگر چنین حمله‌ ای واقعاً اتفاق بیفتد یکی از بی‌سابقه‌ ترین حملات سایبری برضد بانک ‌ها در تاریخ رخ داده است.هکرها تاکنون حدود ۱۰۰ رایانه را برای طراحی شبکه ی "بوت نت" مورد نیاز برای این کار در خدمت گرفته‌ اند که هر یک از آنها می ‌توانند برای تعداد قابل توجهی مشترک حساب‌ های بانکی مشکل ایجاد کنند. در هفته‌ های گذشته هم، چند بانک مشهور آمریکایی مانند JP Morgan Chase ، Bank of America ، Citigroup و Wells Fargo نیز مورد حملات مشابه قرار گرفته بودند. با توجه به وسعت و پیچیدگی این حملات هنوز عاملان اصلی آن شناسایی نشده ‌اند.

این روند در حالی است که چندی پیش، هکر‌ها ضمن نفوذ به رایانه‌ های این شرکت و نفوذ به کیف پول دیجیتال ده‌ ها هزار کاربر اطلاعات حساسی را نیز به سرقت برده‌ اند. شرکت امنیتی "سمانتک" اولین بار از انجام این حمله مطلع شده است. هکر‌ها و نویسندگان بدافزار طراحی شده برای این حمله بسیار سریع عمل کرده‌ اند و قبل از آن که با هرگونه مقاومت و اقدام پیشگیرانه ‌ای مواجه شوند، توانسته‌ اند اقدامات تخریب گرانه انجام دهند. تروجانی که بدین منظور طراحی شده بود ابتدا فایل wallet. dat را شناسایی کرده و به آن نفوذ می‌ کند. این تروجان همچنین اطلاعات کاربران زیادی را به طور خودکار برای هکر یا هکر‌ها ارسال کرده است.

"بیت کوین" (Bitcoin) نوعی پول مجازی هم عرضه می ‌کند که خرید و فروش کالا با استفاده از آن در برخی سایت ‌های تجارت الکترونیک ممکن است. (بیت کوین از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می کند.) کار‌شناسان امنیتی به کاربران این خدمات توصیه کرده‌ اند کیف پول‌ های دیجیتال خود را رمزگذاری کنند تا از تخریب بیشتر در امان باشند. تعداد حساب‌ های هک شده کاربران حداقل ۲۵ هزار و مبلغ به سرقت رفته حدود ۵۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد