چگونه ایمیل خود را ایمن کنیم؟

چگونه ایمیل خود را ایمن کنیم؟

شاید فکر کنید که اگر مطلب مهم خود را از طریق یک ایمیل ناشناس به طرف مقابل خود بفرستید، تمام جوانب امنیتی را حفظ کرده‌اید؛ اما اینطور نیست.



به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از خبر آنلاین، امروزه اکثر ارتباطات ما از طریق ایمیل صورت می‌گیرد و اطلاعات فراوانی از این طریق رد و بدل می‌شود.

در چنین دنیایی، امنیت اطلاعات از اهمیت فراوانی برخوردار شده است اما حفظ این امنیت تا حدود زیادی به عهده خود کاربر نهایی است؛ پس بهتر است یاد بگیریم چگونه از داده‌های خود در عصر اطلاعات و ارتباطات محافظت کنیم.

*IP خود را پنهان کنید

شاید فکر کنید که اگر مطلب مهم خود را از طریق یک ایمیل ناشناس به طرف مقابل خود بفرستید، تمام جوانب امنیتی را حفظ کرده‌اید اما اینطور نیست؛ مهمترین چیزی که در نظر نگرفته‌اید IP است! آدرسIP ، مثل اثر انگشت شماست.

همه مرورگرهای اصلی امکان‌هایی برای تنظیم حالت خصوصی دارند که فقط باعث می‌شود مرورگرتان نتواند داده‌ها و تاریخچه بازدیدهایتان را ذخیره کند.

برای مخفی کردن آدرسIP ، یکی از راه‌ها این است که با VPN وارد شوید هرچند با این کار هم IP اولیه‌تان توسط ارائه دهنده VPN برداشته می‌شود که با درخواست رسمی دولت یا مراجع قضایی قابل تحویل است.

*هرگز پیام‌های خود را در حالت آنلاین ترک نکنید

از آنجایی که ایمیل‌ها می‌تواند در طول مسیر نیز ردیابی شوند، امن‌ترین حالت این است که ایمیل خود را روی یک کلاینت محلی ایمیل دانلود کرده و به این ترتیب آن را از روی سرور بردارید؛ اگر این کار را انجام دهید فقط کافی است نگران امنیت کامپیوتر خود باشید و دیگر درگیر مسائلی مثل نقض احتمالی حریم خصوصی روی سرور ایمیل خود نخواهید بود.

بهتر است بدانید که ردگیری مکالمات در پهنای وب آسان‌تراز آن چیزی است که فکرش را می‌کنید؛ پس این نکات را به کار ببندید تا اسرارتان مخفی بماند.
نظرات 1 + ارسال نظر

سلام خسته نباشید ممنون از سایت بسیار خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد