کشورهایی که ایران اینترنت شان را تامین می کند!

کشورهایی که ایران اینترنت شان را تامین می کند!


تامین اینترنت عراق و افغانستان توسط ایران. این، خبری است که عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت می دهد.به گزارش مجله مهر، احمد پورنگ نیا به خبرگزاری «فارس» گفته است :در حال حاضر اینترنت دو کشور افغانستان و عراق، توسط ایران تامین می شود. ایران برای این دو کشور ترانزیت ترافیک و تامین پهنای باند را انجام می دهد. پورنگ نیا این را هم افزوده است که شرکت ارتباطات زیرساخت از ابتدا به دنبال این هدف بود که راهی برای ترانزیت ارتباطات منطقه و در نهایت تامین کننده اینترنت باشد و هم اکنون نیز این کار را در سطح اولیه، برای دو کشور افغانستان و عراق انجام می دهد. پورنگ نیا تاکید کرد: در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت چندین پروژه را در دستور کار دارد که با اجرایی شدن آن ها، گام های بزرگی در رسیدن به این هدف برداشته می شود. عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: یکی از این پروژه ها، پروژه EPEG است که این پروژه علاوه بر این که برای ترانزیت ترافیک از مسیر ایران است، منبعی برای تامین اینترنت برای کشورهای دیگر نیز خواهد بود. وی ادامه داد: هم چنین در پروژه5 SEMIV نیز خواهان انتقال ظرفیت این پروژه از ایران به اروپا شده ایم.

اینترنت ایران چه طور تامین می شود؟

کابل اینترنت «جاسک - فجیره» شاید آشناترین نام همه این سال ها در حوزه اینترنت ایران باشد. کابلی که بار اصلی اینترنت ایران را بر دوش داشت و البته هرچندوقت یک بار به دلیل برخورد لنگر کشتی ها، خاطرات تلخی را برای کاربران ایرانی اینترنت رقم می زد. حالا البته با افزایش تعداد درگاه های بین المللی در کشور، هم اکنون فقط ظرفیتی به میزان ۴ کابل STM1 ترافیک اینترنت روی این کابل دریایی است و بقیه ترافیک اینترنت از مسیرهای دیگر تأمین شده است. آن طور که مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت می گویند، قرار است ظرفیت پهنای باند ایران دوبرابر شود.

این در حالی است که مطابق آمار سایت معتبر net index در رده بندی سرعت دانلود کاربران خانگی ، در میان ۱۸۲ کشور ایران در رتبه ۱۶۵ قرار دارد. این آمار وقتی جالب تر می شود که بدانیم در این رده بندی کشور عراق در رتبه ۱۳۳ و افغانستان در رتبه ۱۴۳ قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد