زلزله7.5ریشتری استان سیستان بزرگترین زلزله ایران درنیم قرن گذشته

زلزله ۷.۵ ریشتری در سراوان/ بزرگترین زلزله ایران در نیم قرن گذشته/ عمده خسارت ها در روستاهاست/ زلزله بدون پس لرزه
حوادث - زلزله ای به قدرت 7.5 ریشتر سراوان در استان سیستان و بلوچستان و نزدیک مرز ایران و پاکستان را لرزاند. 


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مرکز لرزه نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد ساعت 15:14 امروز سه شنبه 27 فروردین 92، زلزله ای به قدرت 7.5 ریشتر سراوان در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

مرکز این زمین لرزه در فاصله 81 کیلومتری سراوان، 83 کیلومتری خاش و 1314 کیلومتری تهران و در حوالی مرز ایران و پاکستان است.

کانون این زمین لرزه در عمق 95 کیلومتری سطح زمین ثبت شده است.

این درحالی است که مرکز زمین شناسی آمریکا، قدرت این زلزله را 7.8 ریشتر و عمق 82 کیلومتری سطح زمین اعلام کرده است.

این تصویر هوایی از مرکز زلزله است که مرکز زمین شناسی آمریکا منتشر کرده؛



خبرگزاری رویترز اعلام کرده این زلزله در هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس احساس شده است.

نکته اینکه از ساعت 15:14 امروز که زلزله 7.5 ریشتری در سراوان سیستان و بلوچستان ثبت شده، تاکنون (18:18 سه شنبه 27 فروردین) هیچ پس لرزه ای نداشته است.


فارس نوشت: محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: زلزله در استان سیستان و بولچستان و در شهرهای زابل، کنارک و خاش احساس شده و تیم های امداد و نجات برای ارزیابی وسعت زلزله و اعزام نیروهای بیشتر اعزام شده اند.

وی افزود: 10 تیم عملیاتی برای بررسی خسارتهای احتمالی به منطقه اعزام شده اند. در 7روستا از جمله روستاهای گشت، کوه سفید، پشتوک و تیزاب این زلزله احساس شده است و امیدواریم به تراکم جمعیتی کم منطقه خسارتهای وارده شده زیاد نباشد.



ایلنا نوشت: مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله بحران کشور گفت: هنوز آماری از تلفات و خرابی‌ها در دسترس نیست و ارتباط تلفنی با سروان قطع شده و تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده اند.

گفته می‌شود شهر سروان و منطقه کلپورگان به طور جدی آسیب‌دیده است.

بر اساس گزارشات اعلام شده؛ شدت زلزله به حدی بوده که ساکنان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از ترس از خانه‌های خود بیرون ریخته و در خیابان جمع شده‌اند.



ایسنا نوشت: محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بی‌سابقه خواندن وقوع زمین‌لرزه‌ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان، تیم‌های ارزیابی و امدادی جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

مظفر در عین حال اظهار کرد: بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست.

وی همچنین اظهار کرد که از میزان تلفات و خسارت‌های احتمالی زلزله گزارشی حاصل نشده است.

زمین‌لرزه سراوان علاوه بر بندرعباس در شهرهای کراچی و بلوچستان پاکستان و همچنین در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز احساس شده است.

از ابوظبی امارات نیز خبر می‌رسد در پی این زمین‌لرزه مردم از خانه‌های خود خارج شده و سراسیمه به خیابان‌ها پناه آورده‌اند.



فارس نوشت: معاون اورژانس کشور گفت: تیمهای عملیاتی و نیروهای امدادی برای کمک به زلزله زدگان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند.هنوز برآورد دقیقی از میزان مصدومان و تلفات نداریم اما با توجه به تراکم پایین جمعیت پیش بینی می کنیم تعداد تلفات و مصدومان زیاد نباشند.
محمدسرور افزود: زلزله ۷.۵ ریشتری سیستان و بلوچستان در حالی رخ داد که رئیس مرکز عملیات بحران اورژانس سیستان و بلوچستان در سراوان حضور داشت و طبق گزارش وی منطقه سراوان آسیب جدی ندیده است و علت آن این است که از کانون زلزله حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: با توجه به پایین بودن تراکم جمعیت منطقه زلزله زده پیش بینی و امیدواری ما این است که تعداد تلفات و مصدومان این حادثه زیاد نباشد اما نیروهای ارزیابی و عملیاتی اورژانس هم اکنون در منطقه و در حال اعزام هستند و به زودی اخبار دقیق تر اعلام می شود.



ایسنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: این زمین‌لرزه در مناطق کوهستانی سراوان رخ داده و ما درحال بررسی موضوع و وضعیت آن محل هستیم.

وی گفت: این زمین‌لرزه در اکثر شهرستان‌های هرمزگان ازجمله، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک، قشم و همچنین بندرعباس و سایر شهرستان‌ها، به جز پارسیان که در شرقی‌ترین نقطه استان قرار دارد، احساس شده است.



زلزله بالای 7 ریشتر بی سابقه است
دکتر مهدی زارع، معاون پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی این زلزله را بزرگترین زلزله ایران در حدود 50 سال اخیر عنوان کرد.
وی کانون زلزله را 36 کیلومتری شمال گشت و 86 کیلومتری جنوب شرقی خاش و 55 کیلومتری شمال شرق سراوان عنوان کرد.
زارع با بیان اینکه امروز بعد از 16 سال شاهد رخداد زلزله‌ای با بزرگای بالای 7 ریشتر در فلات ایران بودیم، به خبرآنلاین گفت: بزرگترین زلزله قبلی در ایران زلزله سال 1336 در سنگچال مازندران با بزرگی 7.5 ریشتر بوده است.



اعلام وضعیت اضطراری پیچیده در مناطق زلزله زده سیستان و بلوچستان
ایرنا نوشت: قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طبق گزارش گروه های ارزیاب اولیه، در مناطق زلزله زده شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان، ˈوضعیت اضطراری پیچیدهˈ اعلام شده است.

ˈاحمدرضا شجیعیˈروز همچنین از اعزام امدادگران سه استان کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به مناطق زلزله زده سراوان خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات اضافه کرد: با دریافت خبر وقوع زمین لرزه در استان سیستان و بلوچستان بلافاصله ضمن تشکیل ستاد بحران در مرکز هدایت عملیات بحران این سازمان، امدادگران جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شدند.

وی به اعزام گروه های زنده یاب به مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: گروه های واکنش سریع امدادی، به منظور انجام عملیات جستجو و نجات از زیر آوار با استفاده از تجهیزات زنده یاب بیورادار به منطقه یادشده اعزام شدند.



نیروگاه اتمی بوشهر در زلزله آسیبی ندیده است
مهر نوشت: شرکت روسی سازنده نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد زلزله امروز در استان سیستان بلوچستان، تاثیری بر نیروگاه اتمی بوشهر نداشته و هیچ آسیبی به آن نرسانده است.

شبکه تلوزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از مقامات شرکت روسی سازنده نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که زلزله امروز سیستان و بلوچستان تاثیری بر نیروگاه اتمی بوشهر نداشته است و هیچ زیانی به آن وارد نشده است.



سراوان و زابل مصدوم نداشتند
فارس نوشت: معاون اورژانس کشور گفت: شهرهای سراوان و زابل مصدومی نداشتند اما در مورد روستاهای اطراف نیروهای اورژانس در حال تکمیل اطلاعات هستند.
محمد سرور افزود: هنوز هیچ آماری از کشته‌ها و مجروحان زلزله ۷.۵ ریشتری سیستان و بلوچستان قابل تأیید نیست اما اطلاعات اورژانس کشور حاکی از این است که نسبت به شدت بالای زلزله میزان تلفات بسیار کم است.

وی گفت: کانون زلزله نزدیکی سراوان بوده است اما خود شهر سراوان آسیب زیادی ندیده است . ارتباطات تلفنی برخی روستاهای اطراف سراوان و زابل قطع شده است.



زلزله ارتباط مخابراتی مناطقی از استان سیستان و بلوچستان را مختل کرد
ایرنا نوشت: زمین لرزه هفت و نیم ریشتری شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان ، ارتباط مخابراتی مناطقی از این استان را مختل کرد.

خسارات وارده به شبکه ارتباطی و مخابراتی این منطقه باعث اختلال در سیتم تلفن منطقه شده است .

براساس اعلام جمعیت هلال احمر ، امدادگران از استانهای کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به مناطق زلزله زده سراوان اعزام شده اند .

مرکز لرزه نگاری کشور ، ساعت وقوع این زمین لرزه را 15 و 14 دقیقه و 17 ثانیه عصر روز سه شنبه در عرض شمالی 04/28 و طول شرقی 03/62 شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده است .

این زمین لرزه در استانهای همجوار و در برخی از کشورهای منطقه از جمله امارات نیز احساس شده است.



وضعیت در کانون زلزله عادی است

فارس نوشت: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بنده اکنون در کانون زلزله هستم و شرایط نیز عادی است.

فریبرز راشدی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سیستان و بلوچستان که در مرکز بهداشتی و درمانی گشت (کانون زلزله) مستقر است گفت: تا اکنون تنها سه مجروح سرپایی داشتیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: با این حال 4 دستگاه آمبولانس در مرکز مستقر شده است.



ارتباطات قطع شد
فارس نوشت: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مرکز اصلی زلزله در بیابان‌های سیستان و بلوچستان بوده است و اعلام کرده است سراوان و خاش خسارت زیادی ندیده است.

مرتضی اکبر‌پور درباره زلزله 7.5 ریشتری در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرکز اصلی زلزله در بیابان‌های سیستان و بلوچستان بوده است و اعلام کرده است سراوان و خاش خسارت زیادی ندیده است.

وی ادامه داد: به دلیل قطع ارتباطات ارتباطات مخابراتی اطلاعات دقیقی از مکان‌های زلزله زده نداریم ولی استان‌های معین، سیستان و بلوچستان نیز برای امداد رسانی در آماده ‌باش کامل به سر می‌برند و نیروهای هلال‌احمر نیز به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.



برج خلیفه دوبی تخلیه شد
فارس نوشت: زلزله‌ای به بزرگی 7.8 ریشتر استان سیستان و بلوچستان را لرزاند و رسانه‌های خارجی گزارش لحظه به لحظه در این باره داده‌اند.
در پی وقوع زمین لرزه به بزرگی 7.8 ریشتری در سیستان و بلوچستان سه بالگرد تیم نجات به منطقه اعزام شده است.

یک شرکت روس که نیروگاه بوشهر را ساخته است در این باره گفت:این زلزله به نیروگاه آسیبی وارد نکرده است.

محمد وزیر، خبرنگار بی بی سی در پاکستان نیز گفت: این زلزله در شهرهای کراچی و کویته نیز احساس شده است.

پرس تی وی گزارش داده است، مقامات در دوبی دستور تخلیه برج‌های بلند از جمله برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان به ارتفاع 828 متر را صادر کرده‌اند.

خبرگزاری های بین المللی اعلام کرد که مردم در دهلی نو، دوبی و ابوظبی بر اثر لرزش زمین وحشتزده شده و به خیابان ها آمده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل یک مقام شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، پیمانکار احداث نیروگاه اتمی بوشهر گفته است که زلزله امروز در ایران هیچ خسارتی متوجه این نیروگاه وارد نساخته است.



ماموریت لاریجانی به کمیسیون عمران برای رسیدگی به زلزله زدگان سیستانی
رئیس مجلس ازاعضای کمیسیون عمران خواست تا برای رسیدگی به زلزله زدگان سیستانی اقدام لازم را انجام دهد.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه طی سخنرانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: با خبرشدیم زلزله‌ای در استان سیستان و بلوچستان رخ داده که با توجه به شدت این زلزله همه دستگاه‌های مسئول از جمله هلال احمر و وزارت کشور باید با سرعت به حل مشکل مردم بپردازند.

وی افزود: امیدواریم این حادثه به خیر بگذرد، دوستان کمیسیون عمران هم در این زمینه فعال شوند.

لاریجانی گفت: امیدواریم خسارات زیادی حاصل نشده باشد ولی آن طور که خبر دادند شدت زلزله زیاد بود.



آماده باش مرزبانان در مناطق زلزله زده
مهر نوشت: معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی از آماده باش مرزبانان در مناطق زلزله زده خبر داد.

سرهنگ احمد نیکو فر اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه تمامی نیروهای مرزبانی استان سیستان و بلوچستان به حالت اماده باش درآمده تا علاوه بر حفظ و حراست از مرزها در صورت نیاز اقدام به امدادرسانی کنند.

وی با اعلام اینکه هنوز گزارشی از مناطق مرزی دریافت نشده است، افزود: مرزبانان با هوشیاری در نقطه صفر مرزی سراوان و سایر مرزهای این استان حضور داشته و از آن حراست می کنند.



اعزام 9 آمبولانس و 2 اتوبوس آمبولانس به سراوان
مهر نوشت: در پی وقوع زلزله 7/7 ریشتری در شهرستان سراوان، 9 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک تیم ارزیاب به منطقه اعزام شد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور با اعلام این خبر از اعلام آمادگی استانهای هرمزگان، بوشهر و فارس خبر داد.

بنا بر این گزارش جمعیت هلال احمر کشور نیز از اعزام دهها تیم امداد و نجات و یک بالگرد به منطقه زلزله زده سراوان خبر داده است

هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومان احتمالی این حادثه گزارش نشده است.

همچنین رئیس مرکز فوریتهای پزشکی سیستان و بلوچستان از اعلام آماده باش گروههای پزشکی و اورژانس این استان خبر داد.

فریبرز اربابی گفت: هم اکنون گروههای امدادی در منطقه گشت سراوان که مرکز زمین لرزه است استقرار یافته اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مجروحان زمین لرزه به درمانگاه بخش گشت مراجعه کرده اند و در حال درمان هستند.

وی از آماده باش کامل مراکز درمانی و پزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در حال حاضر در حال شناسایی مجروحان و درمان آنها هستیم اما هنوز موردی اثبات شده از کشته شدن ساکنان منطقه زلزله زده دریافت نکرده ایم.

همچنین طبق اعلام هلال احمر هم اکنون 10 تیم امدادی از استانهای مجاور به منطقه اعزام شده اند و تیمهای امداد هوایی نیز در راه سراوان هستند.



اعزام تیمهای واکنش سریع به مناطق زلزله زده
مهر نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام تیمهای واکنش سریع به مناطق زلزله زده شهرستان سراوان خبر داد.

در پی وقوع زلزله 7.7 دهم ریشتری در شهرستان سراوان تمامی تاسیسات مخابراتی و برق مناطق زلزله زده قطع شده است.

راشدی، رئیس مرکز فوریتهای پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون سه نفر به مراکز درمانی مناطق زلزله زده مراجعه کرده اند که سرپایی مداوا شدند. تیم های پزشکی و پایگاههای این سازمان در آماده باش کامل هستند.همچنین رئیس امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه تیم های واکنش سریع به منطقه زلزله زده سراوان اعزام شده اند اظهار داشت: از مردم می خواهیم که در مناطق زلزله زده تجمع نکرده و راههای برای برای امداد رسانی باز گذارند.

همچنین تیمهای بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

گفتنی است هزار خانه در مناطق مرزی پاکستان آسیب دیده و زمین لرزه در مناطقی از کشور امارات متحده عربی احساس شده است.


زلزله در سیستان و بلوچستان خسارت زیادی وارد نکرده است
ایرنا نوشت: معاون امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس بررسیهای اولیه، خسارت زیادی از ناحیه زمین لرزه عصر امروز به مناطق زلزله زده در این استان وارد نشده است.

ˈمحمود میریˈ افزود: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر جان باختن مردم در شهرستانهای سراوان، خاش و سوران نیز واصل نشده است.

وی ادامه داد: نشست ستاد استانی حوادث پیش بینی نشده در محل دفتر استاندار سیستان و بلوچستان هم اکنون تشکیل شده است.

معاون استاندر سیستان و بلوچستان همچنین گفت: در شرایط کنونی ارتباط تلفنی در شهرستانهای خاش و سراوان نیز به علت ترافیک بالا در مکالمات دچار مشکل شده است.





تلفات زمین لرزه سیستان و بلوچستان حداقلی خواهد بود/سه نفر مصدوم شدند
ایرنا نوشت: قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: فاصله 80 کیلومتری کانون زمین لرزه با شهرستان سراوان، حکایت از پایین بودن تلفات و خسارات جانی و مالی این زمین لرزه دارد.

ˈاحمدرضا شجیعیˈروز افزود: این زمین لرزه در عمق 90 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته و با توجه به تراکم پایین جمعیت در منطقه زلزله زده پیش بینی می شود تلفات این سانحه نسبت به شدت آن کم باشد.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات ادامه داد: تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی نیز از سوی گروه های ارزیاب دریافت نشده است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان سیستان و بلوچستان نیز انتشار اخبار برخی رسانه ها مبنی بر اینکه زمین لرزه یادشده منجر به مرگ 40 نفر شده را نادرست خواند و گفت: خوشبختانه تاکنون این زمین لرزه فوتی نداشته است.

فریبرز راشدی با بیان اینکه تابه حال در منطقه ˈگشتˈ شهرستان سراوان تنها سه نفر مصدوم شده اند، افزود: چند گروه امدادی نیز به روستاهای اطراف اعزام شده اند که تاکنون گزارشی دریافت نشده است.

به گفته وی اگر این زمین لرزه فوتی داشت تاکنون گزارش شده بود.



تسلیت وزیر امور خارجه انگلیس به خانواده های حادثه دیده

فارس نوشت: در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای بسیار قدرتمند در استان سیستان و بلوچستان، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

ساعتی قبل زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.7 درجه در مقیاس ریشتر زاهدان، سراوان و مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان را به لرزه درآورد. این زمین‌لرزه قدرتمند در کشورهای دیگر از جمله پاکستان، امارات و عربستان هم احساس شده است. قدرت این زمین‌لرزه در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

در پیام «ویلیام هیگ» آمده است: به خانواده‌های تمام کسانی که جان خود را در زمین‌لرزه ایران از دست داده‌اند، تسلیت می‌گویم.


کانون زلزله در شهرها نبوده است
فارس نوشت: سردار مرتضوی فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان اخبار منتشره در خصوص میزان تلفات انسانی در اثر زلزله استان سیستان را تکذیب کرد و گفت : هنوز آمار دقیقی از این تلفات به دست نیامده و آنچه در برخی سایتها منتشر شده صحت ندارد.

وی افزود: زلزله در کانون شهرها رخ نداده است ولی بسیج و نیروهای امدادی برای امداد رسانی در آمادگی کامل به سر می برند.

سردار مرتضوی تصریح کرد: سیستم های مخابراتی و برق رسانی آسیب چندانی ندیده اند و به خصوص در شهرهای بزرگ مثل سراوان شرایط نامناسب نیست و تنها به دلیل زلزله برخی خودروها دچار تصادف شده اند که کار امداد رسانی به آنها ادامه دارد.

فرمانده سپاه سیستان ادامه داد: در شهرها و روستاهای نزدیک مرز زلزله با شدت بیشتری احساس شده است و نیروهای امدادی برای برآورد خسارت به این مناطق اعزام شده اند.



حدود ۲۰ روستای سروان و خاش آسیب دیدند
فارس نوشت: قائم مقام وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان گفت: شهرهای سراوان و خاش که مرکز اصلی زلزله بوده‌ است، آسیی ندیده‌، اما روستای گشت و بیش از ۲۰ روستای بین سراوان و خاش آسیب دیده‌اند.
شکیبا افزود: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که شهرهای اصلی منطقه زلزله زده یعنی سراوان و خاش که بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارند، آسیب چندانی ندیده‌اند.

به گفته وی فقط شهر سراوان حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد:‌ با این حال به نطر می‌رسد روستاهای بین خاش و سراوان که بیش از ۲۰ روستا هستند، آسیب جدی دیده‌اند اما هنوز آماری از میزان تلفات و مصدومان این مناطق نداریم به خصوص اینکه هم اکنون تمام خطوط تلفنی در این مناطق قطع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: روستاهای مناطق زلزله حدود ۶ هزار نفر جمعیت دارند.



تشدید کنترل مرزهای سیستان و بلوچستان
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از اعزام نیروهای کمکی و بالگرد به مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سردار احمدرضا رادان در تشریح اقدامات نیروی انتظامی در پی وقوع زمین لرزه 7.5 ریشتری در منطقه مرزی سراوان، گفت: در مرحله اول نیروهای کمکی برای کنترل نظم و امنیت به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی از تشدید کنترل مرزها خبر داد و گفت: همچنین در کلیه مرزهای سیستان و بلوچستان تمهیدات تشدید کنترل به مرحله اجرا گذاشته است.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه از اعزام نیروهای کمکی و بالگرد به این منطقه خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد