فاکتورهای پیج رنک و راهنمایی های بهینه سازی سایت


امروز در حال وبگردی بودم که به یک مقاله خیلی شسته رفته در رابطه با SEO برخورد کردم .چون دیدم این مقاله تقریباً خلاصه یک سری از پستهای قبلی هستش گفتم اونو تو سایت بزارم تا شما هم استفاده کنید.

این مقاله از سایت نونوا هستش.

هرچه شما فاکتورهای پیج رنک گوگل در طراحی سایت را بیشتر رعایت کنید، گوگل شما را در صفحات جستجو در رتبه ی بالاتری نمایش می دهد. حتی اگر افزایش رتبه برایتان مهم نیست سعی کنید نکات کلیدی و فاکتورهای بهینه سازی مد نظر گوگل را رعایت کنید زیرا که گوگل سایت هایی را که به این نکات توجه نکرده اند، از لیست جستجویش حذف می کند وحتی در هیچ یک از موتور های جستجو نام سایت شما به چشم نخواهد خورد. پیج رنک گوگل و نکات کلیدی



سایت را به صورت مجموعه ای از لینک های واضح طراحی کنید، به صورتی که هر صفحه از طریق یک لینک متنی ساده قابل دسترس باشد.
طراحی صفحه ی نقشه ی سایت یا همان Site map که لینک های صفحات مهم را در خود دارد. در صورتی که تعداد لینک ها بیش از ۱۰۰ تا بود صفحه یSitemap خود را به چند صفحه تقسیم کنید.
کلمات کلیدی مربوطه را که کاربران برای دسترسی به سایت شما در موتور جستجو تایپ میکنند را شناسایی کرده و اطمینان حاصل کنید که این لغات در سایت شما وجود دارند.
برای نشان دادن لینک ها و متون مهم به جای عکس، سعی کنید از متن استفاده کنید زیرا جستجوگر خزنده ی گوگل توانایی تشخیص متن های نوشته شده در عکس را ندارد.
استفاده از تگ های Title و Alt به طوردقیق و درست، برای لینک ها و عکس ها الزامی است.
لینک هایی که به جای درستی اشاره نمیکنند یا همان لینک های شکسته را درست کنید.
بد نیست بدانید که تمام موتورهای جستجو صفحات سایت طراحی شده به صورت static را خیلی بهتر از صفحات طراحی شده به صورت داینامیک که در آن آدرس ها شامل “؟” می باشند را پیدا میکنند.
هر صفحه باید حداکثر دارای ۱۰۰ لینک باشد.

نکات فنی در بهینه سازی سایت
برای ارزیابی سایت خود از یک مرورگر متن مانند لینکس (lynx) استفاده کنید زیرا سایت شما برای اکثر جستجوگرها به عنوان چشمان lynx تداعی میشود. استفاده از هر چیزی در سایتتان که جلوی دید برنامه های خزنده (crawler) مانند جاوا اسکریپت، اشیاء session، کوکی ها، فلش یا frame یا هر چیز دیگر ممکن است منجر به این شود که جستجوگرها نتوانند صفحات سایت شما را به خوبی ببینند وindex کنند.
استفاده از session ID جلوی برنامه های خزنده ی موتورهای جستجوگر را میگیرد پس تعدادی از صفحات شما هرگز در این جستجوگرها ثبت نمیشوند به این دلیل که برنامه های خزنده ی موتورهای جستجوگر نمیتوانند در سایت شما ثبت نام کنند تا صفحات را ببینند.
درصورت استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS از توانایی این سیستم در ساخت صفحاتی که گوگل میابد اطمینان حاصل نمایید.
گوگل پارامترهایی مانند “& “=Id را در آدرس ها index نمیکند پس سعی کنید از این پارامترها در لینک های صفحاتتان استفاده نکنید.

برای افزایش پیج رنک چه باید کرد؟
از سایتهای مرتبط درخواست لینک کنید.
سایت خود را در موتور جستجوی گوگل به آدرس http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl ثبت کنید.
ثبت نقشه ی سایت در google sitemaps
ثبت سایت خود در دایرکتوریها و موتورهای جستجوگرازجمله یاهو. برای مثال: dmoz.org

توصیه های ایمنی سئو که باعث حذف شدن از موتور جستجو می شوند :
از استفاده از متن ها و لینک های مخفی به شدت اجتناب کنید.
از cloak redirect در سایت ترجیحا استفاده نکنید.
سعی کنید از فرستادن Query های برنامه ریزی شده به گوگل و موتورهای جستجوی دیگر خودداری کنید.
از لود کردن و بکار گیری مطالب بی مورد در وب سایت پرهیز کنید.
صفحات تکراری در دایرکتوری ها و ساب دومین های سایت خود ایجاد نکنید.

Queryهای برنامه ریزی شده یعنی چه؟
زمانی که کاربران کلمه کلیدی را جستجو می کنند و وب سایت شما معرفی می شود اگر برروی لینک شما کلیک کنند، تاثیر مستقیم در امتیاز وب سایتتان دارد. اما اگرگوگل مطلع شود که همه ی درخواست ها ساختگی بوده و از برنامه هایی مانند web position gold ارسال میشوند سایت شما را از لیست جستجویش حذف میکند پس حواستان باشد تقلب نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد