حمله شدید رسانه دولتی به فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

روایت فضای سیاسی کشور؛ هفتاد و پنجمین روز سال سی و پنجم
 سرانجام سفرهای استانی دولت در سال جدید ـ که به نظر برخی بیشتر تبلیغاتی است تا برای خدمات‌رسانی ـ کار دست محمود احمدی‌نژاد داد و عده‌ای اعلام کردند، اگر می‌خواهی به شهر ما بیایی، مشایی را نیاور، وگرنه ما نیستیم. در فضای انتخاباتی هم حاشیه‌های ۱+۲ ادامه دارد و سخنان یکی از اعضای این ائتلاف برای آنان دردسر درست کرده است.


به گزارش  تابناک


شاید هیچ گاه فضای سیاسی کشور پس از پایان دفاع مقدس، به میزان کنونی پر تحرک نبوده است. در فضای انتخاباتی اخیر، ائتلاف ۲+۳، یا‌‌ همان ائتلاف راست سنتی متشکل از باهنر، متکی، ابوترابی، ‌پور‌محمدی و آل اسحاق هر کدام ‌مستقل به فعالیت‌های انتخاباتی خود می‌پردازند. هرچند در میان اعضای این ائتلاف، ‌هر کدام مدعی‌اند بیشترین رأی را دارند، ‌هنوز بحث‌ جدی و چالشی درباره نامزد نهایی آنان در نگرفته است.

بر خلاف این ائتلاف، در ائتلاف ۱+۲، بحث‌های اینچنینی فراوان است؛ یک روز خبر از انصراف حداد عادل از این ائتلاف می‌شود و ساعتی بعد، خبر تکذیب آن منتشر می‌شود.

اما مهمتر از این‌ها، مواضع خود اعضای این ائتلاف برای آنان دردسر‌ساز شده است.

هم‌اکنون این پرسش مطرح است که چرا در ساعات گذشته، علی اکبر ولایتی از بی‌اعتباری نظر‌سنجی‌های موجود برای معرفی نفر پذیرفته به عنوان نماینده این ائتلاف سخن گفته و از مقبولیت کاندیدا‌ها از سوی نهادهای خاص گفته است، حال آن که این سخن احتمالا در نقطه مقابل عضو دیگر این ائتلاف قرار می‌گیرد که مقبولیت را در نظرسنجی می‌داند؟!

اما به جز مواضع اعضای این ائتلاف، سخنان یکی از اعضای این ائتلاف هم برای آنان دردسر درست کرده است. سخنان یکی از اعضای این ائتلاف در مورد انتقاد از مطرح شدن هولوکاست در سیاست خارجی کشور، باعث شده که رقبا، سخنان اخیر وی در این باره را در مخالفت با سخنان رهبر انقلاب در این زمینه تعبیر کنند. پیش از این هم تکنوکرات بودن برای این کاندیدای احتمالی، درد سر درست کرده بود.

اما دولتی‌ها در ساعات اخیر به مصاف صدا و سیما و البته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفته‌اند تا بتوانند هر چه بیشتر خود را در جایگاه اپوزیسیون بودن نشان دهند.

دولتی‌ها تا پیش از برنده شدن در انتخابات ۸۴، چون خارج از قدرت بودند، به عنوان مخالفان اصلاح طلبان، دست گشاده‌ای برای مخالفت با دولت داشتند. پس از به قدرت رسیدن دولتی‌های کنونی در قدرت، آنان از همه امکانات نظام برای تداوم قدرت استفاده کرده و اینک که باید پاسخگوی هشت سال دولت خود باشند، با چرخشی آشکار و محیر‌ العقول خود را در جایگاه اپوزیسیون گذاشته‌اند و به جای پاسخگویی، طلبکارانه سخن می‌گویند.

اینها همه در حالی است که تقریبا در هشت سال گذشته، صدا و سیما بیشترین خدمت را به دولت احمدی‌نژاد کرده است، ولی اینک دولت، صدا و سیما را مخالف خود می‌خواند تا از این مخالف خوانی، محبوبیت به دست آورد. دولتی‌ها در همین راستا بر این باورند که صدا و سیما کارمندان موافق دولت در این سازمان را تا پس از انتخابات به مرخصی فرستاده‌اند.

از سویی دیگر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با مشارکت در پروژه‌های سازندگی دولت احمدی‌نژاد، بارهای زیادی را از دوش این دولت برداشت؛ اما اینک رسانه‌های نزدیک به دولت، با حمله بی‌سابقه به فرمانده سپاه پاسداران، وی را متهم کرده‌اند که در کشور بحران‌نمایی می‌کند، چرا که وی گفته است: رئیس جمهور بعدی باید کسی باشد که بتواند بحران موجود در کشور را مدیریت کند؛ دولتی که وقتی در قدرت است، اپوزیسیون است و وقتی هم کنار است اپوزیسیون، معرکه است!

اما سرانجام همراهی تنگاتنگ دبیر دبیرخانه جنبش عدم تعهد با رئیس جمهور و پرچم گردانی این دو، صدای حزب الله آذربایجان شرقی را درآورد و آنان خطاب به رئیس جمهور بیانیه دادند که به تبریز بیا، ولی با مشایی نیا!

در بیانیه این تشکل خطاب به محمود احمدی‌نژاد آمده است:

جناب آقای رئیس جمهور، ما جمعی از دانشجویان حزب الله استان آذربایجان‌شرقی بدون توجه به جوهای رسانه‌ای و ادعاهای طرفین، طبق منطق عاقلانه و دانشجویی خود این کار شما را به صلاح مردم و کشور نمی‌دانیم؛ از این روی، انتظار می‌رود تا از همراه آوردن آقای مشایی در سفرتان به تبریز خودداری کنید که در صورت حضور ایشان، متأسفانه شاهد حضور کمرنگ جوانان حزب اللهی خواهیم بود و این خلاف میل باطنی دانشجویانی است که از سال ۸۴ همراه و همگام با دولت نهم و دهم خود را در کنار شما می‌بینند.

محسن رضایی کاندیدای مستقل انتخابات ریاست جمهوری که اعلام کرده است، به هیچ یک از جناح‌ها وابسته نیست، در ادامه معرفی برنامه‌های خود، بخشی از برنامه‌هایش در زمینه حمایت از کشاورزی را در گرگان اعلام کرد و گفت: به منظور بررسی و رفع مشکلات کشاورزی در استان‌ها، ده شهرک کشاورزی در ده استان ایجاد می‌کنم. این شهرک‌ها دارای دانشکده، پژوهشکده، آزمایشگاه اصلاح بذر، خاک و دام، سردخانه، صنایع کشاورزی انواع پزشکی‌های کشاورزی و تجهیزات کشاورزی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفته است: نمی‌شود با سرنوشت و آرزو‌های یک ملت بازی کرد. باید احساسات را کنترل و منافع شخصی و جناحی را ده سال دیگر ‌پیگیری کنند. اوضاع کنونی کشور عادی نیست و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در گذر از این شرایط، سربلند بیرون آییم.

وی با اشاره به مناظرات انتخاباتی سال ۱۳۸۸ اظهار داشت: همه سخنان من این بود که دولت منتخب برای شاخص‌های فلاکت که گرانی و تورم هستند، چه برنامه‌ای دارد، حال آن که سخنان من با انتقاد دولت روبه‌رو شد و به دلیل بی‌توجهی به آن‌ها، شاهد افزایش روز افزون گرانی و بی‌کاری در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: اگر مدیریت، دانش و تدبیر کافی در دولت ‌وجود داشت، نتایج کنونی پدید ‌نمی‌آمد.

وی همچنین اظهار داشت: ما ایرانی‌ها می‌توانیم زندگی خوبی در همه زمینه‌ها داشته باشیم و در ‌‌نهایت به سعادتمندی برسیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد