چگونه بد سکتور را درست کنیم

همچنان که از عمر هارد می گذرد احتمال اشکال پیدا کردن آن بیشتر می شود پس همیشه به فکر تهیه یک نسخه پشتیبان ( Back up ) از اطلاعات مهم خود باشید تا در صورت بروز مشکل آن را بازیابی کنید. و با خیال راخت به فکر تعمیر هارد دیسک خود باشید. سیستم عامل ویندوز نرم افزارهای کمکی برای هارد دیسک همراه دارد که هارد کامپیوتر شما را اسکن می کند و در صورت بروز اشکال نسبت به رفع آن اقدام می کند.
مراحل کار در ویندوز
روی My Computer دابل کلیک کنید
درایوی را که می خواهید عیب یابی منید انتخاب کنید
Properties را از منوی File انتخاب کنید. اکنون باید یکسری اطلاعات و مشخصات از این درایو در منوی Properties ببینید.
تب Tools را انتخاب کنید.
تکمه Check Now را از قسمت Error Checking کلیک کنید.
بسته به ورژن ویندوز خود گزینه "thorough" یا " Scan for and Attempt of Recovery Bad Sector" را انتخاب کنید.
روی ری استارت کلیک کنید.
اکنون سلامت هارد دیسک شما چک می شود در پایان باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که نرم افزارهای مفید زیادی برای عیب یابی و تعمیر هارد دیسک ها وجود دارد که بهتر و قوی تر از نرم افزار استاندارد ویندوز عمل می کنند ولی قبل از اینکه مشکلی برای هارد دیسک شما پیش بیاید باید آن را نصب کرده باشید.


درد شایع گردن و شانه در کاربران کامپیوتر

بر اساس نظر محققین و مطالعات انجام شده ، درد گردن و شانه و شکایات ناشی از آن در بین کاربران کامپیوتر گسترده و شایع است.دکترر فردریک گر محقق دانشکده بهداشت  رولینز دانشگاه ایموری(Emory) در آتلانتا  ایالت جورجیا این مطلب را بیان نمود که بیشتر از نیمی از کاربران کامپیوتر هر سال به عوارض و درد گردن و شانه مبتلا می شوند و بیشتر از یک سـوم آنها دچـار نقص ‌یا‌ مشـکلات حرکتـی گردن ‌و شـانه می شوند.یک مطالعه روی 632 مرد و زن تازه استخدام  شده که در هفته 15 ساعت یا بیشتر با کامپیوتر کار می کردند انجام شد.

پژوهشگران تمام فعالیتها و علائم موجود درافراد را به صورت یادداشتهای روزانه به مدت 3 سال ثبت کردند و افرادی که علائم را گزارش می کردند توسط پزشکان ارزیابی می شــدند تا مشــخص شــود که آیا ناراحتی و عارضه ای دارند یا خیر؟

محققین اعلام نموده اند که این اولین مطالعه آینده نگر به منظور پی گیری یک گروه از کاربران کامپیوتر است  گرچه مطالعات قبلی به تعداد کاربران کامپیوتر که از درد در یک نقطه خاصی شکایت داشته اند اشاره شده است . یافته های دیگر این مطالعه نشان می دهد که مشکلات در نواحی دست و بازو شایع می باشد . تقریباً 40% افراد در هر سال از درد در نواحی فوق شکایت دارند و 21% از‌آنها دچار مشکلات شدیدی در این نواحی می شوند . بر طبق بررسی ها ، زنان بیشتر از مردان مشکلات ناشی از کار با کامپیوتر را گزارش می کنند و نیز بیشتر به این عوارض دچار می شوند ولی علت این امر هنوز مشخص نشده است . بر اساس نتایج یک مطالعه همزمان از همان گروه کاربران کامپیوتر با نشـستن صـحیح در جلوکامپیوتر می توان درد وشرایط ناراحت کننده را کـاهش داد . بر اســاس این گزارش قرار گرفتن صفحه کلید پایین تر از آرنج و یا در فاصله ای دور از کـاربر ( با زاویه داخلی آرنج بیشـتر از 121 درجه) باعث می شود که سـر  به منظور نگاه کردن به مانیتور به سمت پایین انحراف داشته و خم شود و با استفاده از تکیه گاه‌های دست و بازو در صندلی می توان خطر علائم درد در شانه و گردن را کم نمود.همچنین محققین نتیجه گرفتند که وقتی کاربر مدت زمان زیادی جلوی کامپیوتر بنشـیند خطر پیشرونده درد بازو ودست او را تهدید می کند. افرادی که 20 سـاعت در هفته تایپ می کنند کمی بیشتر  از  دو برابر دیگران به درد و نارسایی دست و بازو و گردن دچار می شوند.


از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید


این صفحه برای کسانی نوشته می شود که قصد دارند از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بداند و با دستورات جالب و پنهان ویندوز آشنا شوند و در برنامه هایی مانند ویندوز تغییرات ظاهری ایجاد کنند طوری که در نظر دیگران جالب باشد، دیگران را سر کار بگذارند و راههای دیگری برای انجام کارها ببینند. ما در تمام نوشته های آتی این ستون فرض را بر این می گذاریم که شما Microsoft Windows XP دارید. در ویندوز XP، یکی از بهترین ابزارهایی که در دست شماست، همان صفحه سیاه Command prompt است. در ویندوز XP دو نوع DOS وجود دارد. یکی cmd.exe و دیگری command.com که cmd.exe برای کارهای ما مناسبتر است و کلیک روی دگمه Start و انتخاب All programs و انتخاب Accessories و سپس کلیک روی Command prompt نیز همین را باز خواهد کرد. (راه مناسبتر: دگمه ویندوز را به همراه حرف R فشار دهید، تایپ کنید cmd و Enter را فشار دهید).

ادامه مطلب ...

رمز گذاری بر روی فایل های ورد

با استفاده از ترفندی که به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بر روی اسناد محرمانه خود در نرم افزار Microsoft Word رمز عبور بگذارید. بدین صورت که هر شخصی برای مشاهده آنها حتما باید ابتدا پسورد را تایپ کند ، در غیر صورت امکان مشاهده فایل را ندارد! کافی است پس از باز کردن نرم افزار:منوی Tools را برگزینید و سپس به Options بروید.در Option به پنل Security رفته و در آنجا password خود را تایپ نمایید

از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید ( آموزش )


ACL (Access Control List) : صفت فایل ها و پوشه ها در سیستم فایلی NTFS. این صفت تعیین کننده کاربران مجاز یا غیر مجاز جهت دسترسی به فایل ها و پوشه ها است.
Alfa : نسخه ای که بعد از نسخه Beta می آید و برنامه کامل و بدون اشکال است و برای کار آماده است.
Active Desktop : قابلیتی از صفحات وب که می تواند در Desktop شما Upload شود.
Active Window : پنجره ای است که حالت فعال دارد و در آن می توان کار کرد و بر روی تمامی پنجره ها قرار دارد.
ادامه مطلب ...

لپ تاپ رولی، خیالی که به واقعیت می‌پیوندد

طی چند سال اخیر صحبت از لپ تاپ رولی با ویژگی‌های خاص خود بر سر زبان‌ها بوده است و حال طراحان آن قصد دارند که این پروژه را به مرحله‌ی تولید برسانند. در سال 2009 ویدئویی مربوط به معرفی لپ تاپی که خاصیت لوله شدن داشت، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. با این حال این پروژه در حد ویدئو و معرفی ماند و هیچگاه به حقیقت نپیوست تا اینکه اخیراً ویدئویی آپدیت شده از این طرح، که توسط کمپانی مونیخی بنام Orkin Design عرضه شده بود، انتشار یافت. این لپ تاپ که Rolltop2.0 نام دارد، با ویژگی‌های خاصی در این ویدئو به تصویر کشیده شده است. Rolltop دارای یک صفحه لمسی انعطاف پذیر است که هم می‌توان از آن به عنوان صفحه‌ی لپ تاپ 13 اینچی استفاده کرد و با بستن پایه به آن می‌توان این لپ تاپ را به یک صفحه نمایش تمام عیار تبدیل کرد. زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، کافی‌ست آنرا لوله کنید و در جعبه 11 اینچی مخصوص قرار دهید. قسمتی از لپ تاپ که صفحه بدور آن پیچیده می‌شود، دوربین، بلندگو و باطری را در خود جای می‌دهد و کابل شارژ آن نیز همزمان به عنوان بند برای حمل لپ تاپ استفاده می‌شود. طراحان این مدل می‌گویند که در سال 2009، تولید آنرا بسیار دور از ذهن می‌دیدند اما با استقبال گرمی که اخیراً از ویدئوی معرفی انجام شده است، آنان تصمیم دارند که در آینده‌ی نه چندان دور این طرح را به واقعیت تبدیل کنند. منبع : Setna.ir

مایکروسافت از ویندوز 8 رونمایی کرد



استیون سینوفسکی، رییس بخش ویندوز در مایکروسافت در کالیفرنیا، در همایش D9 امسال از ویندوز 8 رونمایی کرد و درباره قابلیت‌های جدید ویندوز صحبت کرد.
مایکروسافت که در همایش D9 به طور رسمی از نسخه بعدی ویندوز( ویندوز 8) پرده‌برداری کرد، در نمایشگاه Computex به معرفی بیش‌تر این ویندوز پرداخت. استیون سینوفسکی، رییس بخش ویندوز در مایکروسافت در کالیفرنیا، در همایش D9 امسال از ویندوز 8 رونمایی کرد و درباره قابلیت‌های جدید ویندوز صحبت کرد.

هم‌چنین مایکروسافت در Computex 2011 نمایشی از ویندوز جدیدش با تمام جزئیات برای مشترکانش برگزار کرد. در این کنفرانس قابلیت‌های واسط کاربری جدید مخصوص تبلت نمایش داده شد که در این پیش نمایش، سخت‌افزارهای واقعی از سازندگان مختلف نمایش داده شد که برای مایکروسافت و ویندوزش آماده شده‌اند.

منبع : تابناک

میراث جهانی پاسارگاد (آرامگاه کوروش بزرگ)

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از آثار باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در ۱۳۵ کیلومتری شمال شیراز در منطقهٔ پاسارگاد استان فارس واقع شده‌است. این مجموعه دربرگیرندهٔ ابنیه‌ای چون کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، استحکامات دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، آرامگاه کوروش بزرگ، محوطهٔ مقدس و تنگه بلاغی است. این مجموعه، پنجمین مجموعهٔ ثبت‌شده در فهرست آثار میراث جهانی در ایران است که طی جلسه یونسکو که در تیرماه سال ۱۳۸۳ در چین برگزار شد به علت دارا بودن شاخص‌های فراوان با صد در صد آرا در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید. پاسارگاد دولت با اقتدار هخامنشیان با اتحاد پارسیان و مادهای رسته از رستم چنان عظمتی یافت که تا آن روز بی همتا ماند و آنگاه که کوروش نامدار در نبردی جانکاه با اقوام وحشی و بربر سکانیان و ماساگت در شما خاوری ایران کشته شده ،در اینجا در موطن گرامیش پاسارگاد به خاک سپرده شد.





پردازنده های دو هسته ای Intel


طی دو سال اخیر پردازنده های رومیزی Intel در وضعیت مناسبی قرار نداشته اند. CPUهای Pentium 4 و Pentium D با سرعت Clock نسبتاً بالایی کار می کنند اما در مقایسه با رقیب خود یعنی AMD عملکرد ضعیفتری داشته اند. همچنین برق بسیار زیادی مصرف می کنند که بیشتر آن به صورت گرما تلف می شود. به عبارت دیگر داغتر و کندتر از Jesica Simpson بوده اند. علی رغم تلاش های انجام شده توسط مهندسین Intel و انواع تولید، این تراشه ها بر اساس ریز معماری افزایش شبکه (Net burst) قادر نبوده اند بخوبی بر محدودیت های ذاتی شان غلبه کنند تا با Athlon 64 برابری نمایند. در نتیجه Intel تصمیم گرفت Net burst را کنار بگذارد و روی طرح جدید کارآمد و کم مصرف مربوط به طرح تیم اسرائیلی که مسئول Pentium M بود، کار کند.

حاصل تلاش آن تیم ریز معماری جدیدی برای CPU است به نام Core، که Core 2 Duo و Core 2 از اولین پیاده سازی های اجرایی بر روی کامپیوترهای رومیزی می باشد. اکنون ماههاست که به معماری Core وابسته شده ایم. این معماری جریاناتی از جزئیات فنی جالب، پیش بینی های محکی نیمه رسمی، و پیش بینی و بررسی محصولاتی که هنوز به بازار نیامده اند را با خود به همراه دارد.

خوشبختانه انتظار برای پردازشگرهای Core 2 به پایان رسید. اخیراً شرکت Intel قصد داشت محصول جدید خود را با تایید نهایی به عموم عرضه کند. پس از ساعت ها آزمایش و مقایسه ی این تراشه های Intel در برابر بهترین محصولات AMD (به خصوص Athlon 64 X2)، این نتیجه حاصل شد که تراشه های Core 2 بهترین کارایی را دارند. بدینوسیله Intel گام بلند خود را برداشت و با بازگشت به دوران اوج، شهرت خود را بازیافت. ذیلاً به برخی از جزئیات و مشخصات این محصول پرداخته می شود.

صرفنظر از عملکرد خوب Core 2 Duo، این تراشه مکعبی ساده است که از این لحاظ تفاوت چندانی با پردازشگرهای Pentium سابق ندارد. همانند آنها در یک سوکت به شکل LGA775 قرار می گیرد و بر روی یک باس 1066MHz کار می کند، همچنین پردازشگرهای Core 2 Duo E6700 مثل محصولات اخیر Intel در فرآیند ساخت 65 نانومتری Intel تولید می شوند. اما بر خلاف آنها Core 2 Duo ترکیبی از دو تراشه که با هم در یک محفظه قرار گرفته باشند، نیست؛ بلکه طرحی دو هسته ای است که حدوداً دارای 291 میلیون ترانزیستور چیده شده در ناحیه ای به مساحت 143 میلیمتر مربع می باشد. در مقابل، در هر یک از دو تراشه ی متعلق به Pentium Extreme Edition 965، بطور تخمینی 188 میلیون ترانزیستور درون قابی با مساحت 81 میلیمتر مربع دارد. اگر این دو تراشه را در کنار یکدیگر قرار دهیم، این پردازنده در مجموع نسبت به Core 2 Duo تعداد ترانزیستور و همچین فضای قاب بیشتری خواهد داشت.

Intel قصد دارد در ابتدای نسل این تراشه ها، پنج نوع از محصولات Core 2 را ارائه کند که قیمت و مشخصات آنها در جدول زیر آمده است.
Model
Clock speed
Bus speed
L2 cache
TDP
Price

Core 2 Extreme X6800
2.93GHz
1066MHz
4MB
75 W
$999

Core 2 Duo E6700
2.67GHz
1066MHz
4MB
65 W
$530

Core 2 Duo E6600
2.4GHz
1066MHz
4MB
65 W
$316

Core 2 Duo E6400
2.13GHz
1066MHz
2MB
65 W
$224

Core 2 Duo E6300
1.86GHz
1066MHz
2MB
65 W
$183


قیمت مدلهای میانی جدول با توجه به کارکرد آنها کاملاً مناسب هستند. اما آنچه واقعاٌ لازم است که به آن توجه کنید، ستون TDP است. این پارامتر که کوتاه شده ی عبارت Thermal Design Power می باشد، میزان خنک سازی مورد نیاز برای تراشه را مشخص می کند، و این عدد به طور چشمگیری نسبت به Pentium Extreme Edition 965 دارای برچسب 130W، کاهش یافته است. سرعت Clock نیز کاهش یافته، زیرا ریزمعماری Core بر روی عملکرد بالا به ازای هر Clock تمرکز دارد و به فرکانس های استراتوسفری Clock چندان اهمیت نمی دهد. پر سرعت ترین پردازنده ی Core 2، پردازنده ی X6800 Extreme است که با سرعت ساعت 2.93GHz و TDP بالاتر و تفاوت قیمت تقریباً 500 دلاری آن، از بقیه ی مدلها متمایز می شود.

صد سایت پربازدید در ایران

«دنیای اقتصاد» در گزارشی نوشت:

روز به روز بر تعداد کاربران دنیای وب افزوده می‌شود و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با ظهور فناوری‌های جدیدی همانند وب 2 کارآیی این رسانه جوان بیشتر از قبل خواهد شد.

کشورهای پیشرفته سعی کرده‌اند تا بیشتر خدمات دولتی خود را بر بستر وب برای شهروندانشان فراهم کنند و در این بین نیز شرکت‌های خصوصی با به کار گرفتن خدمات نوین بر بستر وب به نوعی زندگی را برای کاربران این دنیای دیجیتالی ساده‌تر و راحت‌تر کرده‌اند. دنیای وب این روزها دیگر تنها کاربردی اطلاعاتی ندارد؛ بلکه بیشتر جنبه خدماتی پیدا کرده است. خدماتی که بعضا درآمدهای هنگفتی را هم برای گردانندگانشان رقم زده‌اند.
ادامه مطلب ...