ابراز همدردی پارسه با آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان



وقتی زمین لرزید تو خانه بودم در گیر دنیای کودکی خودم مشغول بازی

بابام تو خانه نبود من و مادرم تو خونه بودیم

یک لحضه دیدم دنیای با من به بازی نشسته

تا به حال تو روستا مون چرخ و فلک نداشتیم

چه لحظه ای بود گفتم خدا مارو دوست داره همه چی تکان خورد احساس کردم سوار چرخ و فلک شدم

اما خیلی کوتاه بود و قتی مادرم فریاد کشید فهمیدم این چرخ و فلک تو بازی با کسی شوخی نداره مادرم زود اومد منو بغل کرد من دوست داشتم بازی کنم

وقتی محکم تو بغل مادرم بودم احساس کردم تو قلب مادرم همچی تند تند میزنه

نمیدونم تو قلبش چه خبر بود اما داشت به سمت بیرون میدوید تا نزدیک در رسیدیم

مادرم فهمید که دیگه دیر شده منو تو آغوش خودش گرفت و یه گوشه نشست

من هیچی رو ندیدم فقط بوی خاک بود و صدای چوب های ترک خورده سقف که میشکست و میوفتاد مادرم هم ناله کرد اما زود ناله هاش خاموش شد من میخواستم نفس بکشم اما فقط هوای نفس مادرم بود که بهم میخورد که اونم کم کم داشت تموم مشد

همچی ساکت شد همجا تاریک تاریک

چیزی نمیدیم

دیگه نفهمیدیم چی شد... خوابیدم...

تو خواب مادرم همش باهام حرف میزد میگفت نخواب کوروش

خودش خوابیده بود به من میگفت نخواب

انقدر حرف زد تا من خواب از سرم پرید دیدم سرو صدا میاد

صدای پدرم بود گریه میکرد داد میزد

خدای چی شده بود نکنه واسه پدرم اتفاقی افتاده

دلم شور میزد

تو تاریکی که چیزی معلوم نبود

یه سوراخ کوچیک یه نوری پیدا شد

اون نور همش داشت بزرگتر میشد یه دفعه نور خورشید رو دیدم

حتما نور لامپ بوده

ما که تو خونمون خورشید نداشتیم

پدرم با بچه محل ها اومدن سراغ ما خاک ها رو کنار زدن مادر رو از رو من برداشتن

من مادرم رو دیدم که رو زمین بود خوابیده بود پدرم منو بغل کرد همش گریه میکردوقتی سرم رو بلند کردم دیدم خونمون نیست

خدایا اینجا کجاست از اون خونه فقط یه در مونده یود....



آذربایجان همیشه پا برجا میمونه

ما رو تو غم خودتون شریک بدونید

مهندس مهدی بابایی

هشدار:درباره بیماری های ناشی از پارازیت/سونامی سرطان در راه است

هشدار معصومه ابتکار درباره بیماری های ناشی از پارازیت/ سونامی سرطان در راه است
او ادامه می دهد امروزه وقتی شاهد افزایش بیماری‌های مختلف با منشاء ناشناخته هستیم، به طور قطع و یقین می‌توانیم بگوئیم تشعشع می‌تواند موجب اختلال در سیتم ایمنی بدن شود و این موضوع قطعی است.

دبیر کمیته محیط زیست شورا با اشاره به ساماندهی دکل های مخابراتی در آینده ای نزدیک گفت: آن چه در حال حاضر برای سلامتی شهروندان تهرانی نگران کننده است ارسال پارازیت هایی است که منشا آنها نیز مشخص نیست.

معصومه ابتکار در گفتگو با مهر با بیان این که نگرانی که در حال حاضر وجود دارد ارسال امواجی است که بر اساس هیچ ضابطه ای نیست گفت: مشخص نیست مسئولیت این امواج با چه کسی است تا بتوان بایت ان از کسی سوال پرسید ویا بر آن نظارت کرد .

وی ادامه داد: نه بخش دولتی حاضر به پذیرش این مسئولیت است و نه مدیریت شهری می تواند به ان ورود پیدا کند متخصصان مخابراتی نیز با وجود تاکید بر استاندار بودن دستگاه های مخابراتی از ارسال پارازیت های بی منشا ابراز نگرانی می کنند.

ابتکار با هشدار نسبت به تاثیری که این امواج بر سلامت شهروندان دارند گفت: به عنوان اعضای شورای شهر تهران هیچ اطلاعاتی در رابطه با موضوع پارازیت‌ها و فرستنده‌های آن نداریم. اما آنچه که می‌دانیم این است که این امواج بر سلامتی انسان و سلول‌های بدن تاثیر می‌گذارند ومن به عنوان یک متخصص ایمونولوژی و محقق می‌گویم که سر منشاء بسیاری از عوارض و بیماری‌های بدن می‌تواند این امواج باشد.

او ادامه می دهد امروزه وقتی شاهد افزایش بیماری‌های مختلف با منشاء ناشناخته هستیم، به طور قطع و یقین می‌توانیم بگوئیم تشعشع می‌تواند موجب اختلال در سیتم ایمنی بدن شود و این موضوع قطعی است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که موضوع پارازیت‌ها از مصوبه شورای شهر مستثنی نیست، گفت: مصوبه شورا همه ابعاد امواج را در بر می‌گیرد. در حوزه امواج و مقابله با آلودگی امواج ماهواره، هیچ نهادی مسئولیت را بر عهده نمی‌گیرد و این به نگرانی‌ای که در سطح جامعه وجود دامن می‌زند.

ابتکار در ادامه گفت: در جامعه‌ای که این ضوابط جدی گرفته نشود، شاهد مشکلاتی در آینده خواهیم بود. وقتی هم که به سلامتی مردم بی‌توجهی کردیم متاسفانه در آینده شاهد مشکلات دیگری خواهیم بود. موضوع تشعشع‌های مضر در کنار آلودگی هوا از جمله دلایل بسیاری از بیماری‌ها خواهند بود.

ابتکار با اشاره به اینکه آثار و نتایج تشعشعات قطعی است، گفت: اینکه امروز متخصصان می‌گویند سونامی سرطان در راه است، می‌تواند یکی از نتایج تشعشعات یا آلودگی هوا یا استرس باشد.

وی با اشاره به ساماندهی دکل های مخابراتی گفت: بر اساس مصوبه شورا که ابلاغ نیز شده است دکل سازه ساختمانی محسوب می شود و برای احداث هر دکل باید از شهرداری پروانه و مجوز اخذ شود بنابراین به زودی شاهد ساماندهی در این بخش خواهیم بود .

وی با بیان این که تعامل بین بخشی در این زمینه بسیار خوب بوده است گفت: قرار است بسیاری از این دکل ها تجمیع شود که که برخی از آنها در دست اقدام است .

راهکارهایی برای رهایی از کند شدن کامپیوتر

راهکارهایی برای رهایی از کند شدن کامپیوتر

این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان وInstall وUninstall کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.
افکارنیوز: یکی از مشکلاتی که احتمالاً تا کنون گریبان گیر بسیاری از کاربران رایانه های شخصی شده است و بسیاری از آن نالیده اند ، کند شدن پردازش های کامپیوتر و به ویژه به هنگام بالا آمدن Windows می‌باشد.

این مشکل در بسیاری از موارد پس از استفاده طولانی مدت از سیستم عاملتان وInstall وUninstall کردن برنامه های کاربردی متنوع بروز می‌کند.

نرم افزار های کاربردی عموماً به هنگام نصب در قسمت های مختلفی از کامپیوترتان ذخیره می‌شوند و اغلب حتی پس از Uninstall کردن برنامه نیز در کامپیوتر و محل خاصی از حافظه اصلی باقی می‌مانند.

با هر بار نصب برنامه کاربردی جدید در رایانه تان سیلی از این فایلهای نرم افزاری (شامل Dll ها Exe ها و ...) را در کامپیوترتان جاسازی می‌کنید.

برخی از این نرم افزار ها با هر بار Load شدن ویندوزتان ، بدون متوجه شدن شما به صورت Automatic اجرا می‌شوند که به برای مشاهده نمونه ای از این نرم افزار ها به Tray ویندوزتان واقع در انتهای راست صفحه نمایش نگاهی بیندازید و لیستی از آیکون های فعال که هر یک نشان برنامه ای خاص هستند را ببینید.

پس با هر بار نصب برنامه کاربردی فایلهایی در حافظه رایانه تان تعبیه می‌شود که برخی از آنها با Uninstall شدن برنامه مذبور نیز کماکان مهمان رایانه شما هستند.

توصیه ها برای مواجه با این مشکلات :

برنامه های کاربردی را که به طور مداوم و در هر بار بالا آمدن ویندوزتان از آنها استفاده نمی‌کنید ، از قسمت Autoloader خارج کنید.برای مشاهده برنامه های موجود در این قسمت مسیرزیر را دنبال کنید :

در Start->Run->msconfig تایپ کنید

حال لیست برنامه های موجود در قسمت Autoloader را می‌توانید در تب Startup مشاهده کرده و با Uncheck کردن موارد غیر ضروری ، از بالا آمدن سریع ویندوزتان لذت ببرید.البته برنامه هایی مانند آنتی ویروس از جمله برنامه هایی هستند که به طور مکرر و در هر بار بالا آمدن سیستمتان به آن نیاز دارید پس آنرا Uncheck نکنید.

* در صورتی که می‌خواهید برنامه کاربردی را به صورت آزمایشی نصب نمایید بهتر است قبل از انجام این کار یک Restore point بسازید و پس از نصب و Uninstall کردن برنامه آزمایشی ، Restore point ساخته شده را بازیابی کرده و بدین سان تنظیمات رایانه تان را به حالت قبل از نصب بازگردانید.فقط به یاد داشته باشید که Restore point تمامی‌تنظیمات و اطلاعات مربوط به رایانه تان را به حالت قبل از نصب باز می‌گرداند پس مراقب باشید سایر اطلاعات خود را از دست ندهید.نحوه ساخت Restore point در Windows XPبه شرح زیر می‌باشد :

Start->All Programs->Accessories->System Tools->System Restore
حال به سادگی و با طی مراحل مشخص Restore point خود را بسازید.

* تنظیم Registry به طور مداوم و حذف لیست فایل های اضافی.البته به دلیل تخصصی بودن این مورد ، انجام آن توصیه نمی‌شود و عصر ایران در مقالات بعدی نحوه انجام این کار را شرح خواهد داد.

نگران شبکه ملی اطلاعات نباشید

 
«فاز نخست شبکه ملی اطلاعات با تفکیک اینترنت از اینترانت تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود و دستگاه‌های دولتی به این شبکه ملی منتقل خواهند شد.» این آخرین خبری است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت شبکه ملی اطلاعات اعلام کرده است. چند سالی است که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، به یکی از دغدغه‌های اصلی رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بدل شده است. طرحی که ابتدا تا کنون با ابهامات و انتقادات گوناگونی همراه است. از جمله اینکه دقیقا شبکه ملی اطلاعات که به نام اینترنت ملی مشهور شده، قرار است چه کاری انجام دهد؟ آیا با راه‌اندازی این شبکه، دسترسی کاربران به اینترنت بین‌المللی محدود خواهد شد؟ مقررات حاکم بر این شبکه چگونه خواهد بود؟ آیا بهره‌برداری از شبکه ملی اطلاعات، به معنای افزایش فیلترینگ در فضای مجازی است؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها گفت‌وگویی با علی حکیم جوادی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات انجام داده‌ایم که می‌خوانید:
ادامه مطلب ...

پیام تبریک مهندس بابایی به مناسبت روز خبرنگار




او خبر نگار است . اما زخم نگاره های خبر را در صورت و بر دل می نشاند.

آه او در خبر هایش پیدا نیست . که مبادا از سختی این راه باخبر شود کسی که خبر را میخواند

و گاه جان خود را در این راه سپر میکند تا خبر را بدون کاستی نگارش کند

و برای ما چه ساده و ارزان است با خبر شدن !

خبر هایشان تاریخ را می نگارد تا مبادا کسی فراموش کند که .....

زحمات بی دریغ تان را قدر می نهیم

قطعی هرروزه آب شهرک نیروی انتظامی درشهرقدس وعدم پاسخگویی مسولین

قطعی هرروزه آب شهرک نیروی انتظامی درشهر قدس وعدم پاسخگویی مسولین

مردم  شهرک نیروی انتظامی درشهر قدس یک ماه اخیر را درقعطی آب در ساعتهای از روز به سر برده اند.

به گفته ساکنان با وجود گرمای شدید  و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم آیا نباید هر چه سریعتر برای این مشکل راه چاره ای اندیشید. 

 یکی دیگر از شهروندانی که شهرک نیروی انتظامی درشهر قدس ساکن است نیز در این باره گفت: 
 کمبود  آب بیشتر در ساعات 16 الی 24 شهروندان ساکن در این منطقه را کلافه کرده و برخی از همسایه ها به همین دلیل مجبور شده اند به خانه های اقوام خود رفته تا بیشتر از این دچار مشکل نشوند. 

بگفته یکی دیگر از ساکنان : با زبان روزه هر روز به این امید هستیم که شاید مشکل بی آبی منطقه حل شود اما تنها چیزی که شنیدیم وعده و وعید بوده است. 

این در حالی است که با پیگیریهای به عمل آمده  تا لحظه انتشار این گزارش، ساکنان شهرک نیروی انتظامی درشهر قدس هنوز در بی آبی به سر می برند و مشکل شان هنوز حل نشده است

چگونه موقعیت فرستنده ایمیل را پیدا کنیم؟

ه موقعیت فرستنده ایمیل را پیدا کنیم؟

در این چگونه میخواهیم به شما بگوییم که چگونه میتوانید موقعیت ارسال کننده ایمیل را پیدا کنید و یا ایمیلی که برای شما ارسال شده از یک آدرس معتبر است یا جعلی .
افکارنیوز: هر کامپیوتر در اینترنت یا شبکه یک آدرس شناسایی به نام آدرس IP دارد و اولین قدم برای پیدا کردن موقعیت ارسال کننده پیدا کردن IP است.

چگونه IP را بدست آوریم:

IPدر یاهو میل:

با نام کاربری و کلمه عبورتان وارد میل یاهو شوید.

بروی inbox کلیک کنید تا لیست نامه هایتان را مشاهده کنید.

بروی عنوان ایمیل مورد نظرتان، راست-کلیک کنید و بر روی گزینه View full Headers کلیک کنید.

در محتوای پنجره باز شده به دنبال عبارت X-Originating-IP بگردید به عنوان مثال X-Originating-IP: ۴۸۵.۴۵.۲۵.۱۸۵در این مثال IP عبارت ۴۸۵.۴۵.۲۵.۱۸۵ است.




IPدر جیمیل:

با نام کاربری و کلمه عبورتان وارد میل جی میل شوید.

ایمیل مورد نظر را باز کنید.

در کنار دکمه Reply یک فلش کوچک است بروی آن کلیک کنید و از منوی باز شده بروی گزینه Show Orginal کلیک کنید.

در پنجره جدید به دنبال عبارت Received: from بگردید به عنوان مثال Received: from۴۸۵.۴۵.۲۵.۱۸۵در این مثال IP عبارت ۴۸۵.۴۵.۲۵.۱۸۵است.




***** حال آدرس IP را کپی کنید و به وب سایت زیر بروید و با دادن IP، موقعیت فرستنده را بدست آورید.

سایت GeoBytes IP Locator

از این مطلب خوشتون اومد!

دانلود نرم افزار بازیابی اطلاعات WinMend Data Recovery

دانلود نرم افزار بازیابی اطلاعات

WinMend Data Recovery برنامه برای بازگرداندن فایل های از دست رفته می باشد. در صورتی که درایو خاصی را فرمت کرده باشید و دیگر هیچ راهی برای بازگشت نباشد این برنامه به کمک الگوریتم پیشرفته خود اقدام به بازگردانی فایل ها بصورت دستی و یا خودکار با سرعت بسیار زیاد می نماید.

این برنامه از تمامی پارتیشن بندی های سیستم مانند FAT12/ FAT16/FAT32/NTFS/NTFS5 پشتیبانی به عمل می اورد و براحتی می توانید درایو های ویندوز, فلش مموری ها و انواع حافظه های خارجی را اسکن نمایید.


ویژگی های کاربردی نرم افزار WinMend Data Recovery 1.4.4.0 :
بازیابی فایل های از دست رفته در درایو های فرمت شده
بازیابی انواع فایل های فیلم, عکس, اهنگ و …
بازیابی از انواع پراتیشن های درایو های مختلف
جستجو بسیار پیشرفته و دقیق
بازیابی بسیار امن و جداسازی فایل های هم نام
برای دانلود نرم افزار کلیک کنید

کم فروشی اینترنت پرسرعت! پارس آنلاین در شهر قدس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود داشتن اینترنت پرسرعت گاه در باز کردن برخی سایت‌ها یا ایمیل‌، سرعت لازم را نداشته باشید و حتی ایمیل‌ها و یا صفحات اینترنتی‌تان هم باز نشود. در چنین وضعیتی یکی از بحث‌هایی که مطرح می‌شود موضوع کم فروشی اینترنت است چرا که شما هزینه خدماتی با سرعت بالا را پرداخت کرده‌اید و در مقابل با کندی اینترنت مواجه‌ هستید.


در تماسهای مکرر با مسئولین این شرکت مشکل را ناشی از مخابرات شهر قدس میدانند

اما سوال مطرح شده این این است که چرا شرکتهای دیگر ارایه دهنده اینترنت در شهر قدس که در همکاری با مخابرات شهر قدس هستند این مشکل را کمتر دارند

در هر صورت کاربران اینترنت با پرداخت مبلغ حق استفاده از همان سرعت واقعی خریداری شده را دارند که این محقق نشده و ضرر ناشی از آن متوجه کاربران است 

و شکایت از این کم فروشی حق کاریران  adslشهر قدس است .

حقی که تابه حال جوابی به آن داده نشده است

کم فروشی یا مشکل پهنای باند؟


از سوی دیگر فعالان این بخش از مشخص نبودن مصادیق کم فروشی و عدم ارایه مستندات برای آنها گله‌مندند و بر این باورند که کم فروشی یک موضوع کلی است و باید مشخص شود با چه خط کشی آن را اندازه‌گیری می‌کنند.

اما در توزیع اینترنت سه لایه زیرساخت، مخابرات و شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی (PAP)ها فعالیت دارند و اگر مشکلی در زمینه توزیع وجود داشته باشد لازم است هر سه لایه مورد بررسی قرار گیرند.

علاوه بر این در تمام این سال‌ها از سوی مقامات مختلف مسوول تاکید شده است که درصورت مشاهده کم فروشی در شرکت‌ها، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با آنها برخورد خواهد کرد و کابران می‌توانند در صورت مواجهه با چنین مشکلی تخلفات را گزارش دهند تا با شرکت‌های ارایه کننده برخورد شود. با این حال طی سال‌‌های اخیر مورد جدی‌ در این زمنیه نبوده و شاید شنیده نشده باشد که شرکتی به دلیل کم فروشی تعطیل شده باشد.



کم‌فروشی را چگونه تشخیص دهیم

نکته دیگری که در ارتباط با کم‌فروشی‌های اینترنتی وجود دارد آن است که از چه راهی می‌توان سرعت خدمات ارایه شده را اندازه گرفت تا بتوانیم دریابیم آیا کم‌فروشی صورت می‌گیرد یا خیر. در این زمینه مدتی است سازمان فناوری اطلاعات نرم‌افزار سنجش سرعت را طراحی کرده و بر روی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) قرار داده است که اگر چه این نرم‌افزار همچنان در مرحله آزمایشی است اما به هر حال به عنوان مرجعی برای سنجش سرعت سایت‌ها به کار گرفته شود.


پایان این قصه کجاست؟!

اما در آخرین اظهارات رسمی صورت گرفته، وزیر ارتباطات کشور اواخر سال گذشته از تشدید برخورد با کم‌فروشان اینترنتی خبر داد و گفت: بنا داریم نظارت در این زمینه را بیشتر کنیم اما امیدواریم کار به برخوردهای حقوقی و قضایی نکشد و موضوع حل شود.

حال با توجه به این صحبت‌ها باید مدتی دیگر هم منتظر ماند تا پس از چندین سال مشخص شود که آیا کاربران می‌توانند با اطمینان خاطر از میزان و کیفیت خدمات مشتری شرکت‌های اینترنتی شوند یا خیر.


در صورت تمایل مسولین پارس آنلاین به پاسخ می توانند  پاسخ خود را یه ایمیل 

infoparse@yahoo.com

ایمیل نمایند تا نسبت به انتشار آن اقدام نماییم

فرمت دلخواه در SkyDrive

فرمت دلخواه در SkyDrive
اگر به سرویس‌های آنلاین ابری علاقه‌مند باشید و از Skydrive استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که با استفاده از این سرویس هنگامی که فایل‌های متنی خود را ایجاد و آنها را ذخیره کنید به‌طور پیش‌فرض فایل‌های ایجاد شده در فرمت فایل‌های آفیس 2010 در فضای ابری شما ذخیره می‌شود که چنانچه روی رایانه خود نرم‌افزار Open Office را نصب کرده باشید، هنگام استفاده از این فایل‌ها روی رایانه با مشکلاتی مواجه می‌شوید. 


در حال حاضر امکانات سرویس Skydrive برای ایجاد و ویرایش فایل‌های متنی محدود است، اما در همین امکانات محدود نیز این قابلیت در اختیار شما قرار داده شده است تا براحتی فرمت پیش‌فرض فایل‌های ذخیره شده در سرویس را به فرمت شناخته شده نرم‌افزار Open Office تبدیل کنید که انجام این کار با طی مراحل زیر امکان‌پذیر است:

1ـ به صفحه Windows SkyDrive مراجعه کنید و وارد محیط کاربری خود شوید.

https://skydrive.live.com

2ـ از بالاـ سمت راست محیط کاربری روی آیکون پیکان کوچکی که کنار نام کاربری شما قرار دارد کلیک کنید و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Options را انتخاب کنید.

3ـ در صفحه تنظیمات بخش SkyDrive را پیدا کنید و روی عبارت Default Office file formats که به‌صورت یک لینک است، کلیک کنید.

4ـ در پنجره جدید دو انتخاب به‌عنوان فرمت پیش‌فرض فایل‌های ذخیره شده در سرویس در اختیار شما قرار می‌گیرد.

انتخاب اول یعنی Microsoft Office Open XML Format برای ذخیره‌سازی در فرمت‌های شناخته شده توسط مجموعه نرم‌افزاری آفیس 2010 است و انتخاب دوم یعنی OpenDocument Format به فایل‌های مجموعه نرم‌افزاری Open Office اختصاص دارد.

5ـ در نهایت با کلیک روی گزینه Save تغییرات را ذخیره کنید.

6ـ از این پس هرگاه بخواهید فایل جدیدی را ایجاد کنید مشاهده می‌کنید که فرمت فایل شما با توجه به فرمت انتخابی در مرحله چهار تغییر یافته است. (جام جم - ضمیمه کلیک)