چه میزان رابطه جنسی و زناشویی طبیعی است

 روانشناسی

بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد.

ادامه مطلب ...

همیشه در ماه عسل باشید

همیشه در ماه عسل باشید
روانشناسی بدون دیدگاه 
ازدواج کار ساده‌ای نیست. شما از یک خانواده و او از خانواده‌ای متفاوت؛ شما در یک سن و او در سنی دیگر و مهم‌تر از همه این‌که شما از یک جنس و او از جنسی دیگر است. این‌ها و هزار و یک عامل دیگر کافی هستند که همه چیز طبق انتظار شما پیش نرود یا برای درست شدن بعضی مسائل، مجبور باشید روزها و ماه‌ها انرژی بگذارید و در آخر هم به نتیجه مورد انتظار‌تان نرسید. ایرادی ندارد!اصلا این یکی از موضوعاتی است که قبل از ازدواج، باید به آن فکر کنید و برایش انرژی ذخیره کنید. به همین بهانه شما را با حرف‌ها و اتفاقاتی آشنا می‌کنیم که اگر مراقب‌شان نباشید از شما و زندگی مشترک‌تان بیش از حد انرژی می‌گیرند.

ادامه مطلب ...

کنفرانس نظریه 'انفجار بزرگ' و دین در سوئیس



ویکتوریا گیل



کشف مربوط به ذرات بوزون هیگز الهام بخش این کنفرانس بوده است

بعضی از برجسته ترین دانشمندان اروپا مناظره ای را با فلاسفه و عالمان مذهبی بر سر سرمنشاء جهان آغاز کرده اند.

این رویداد در شهر ژنو سوئیس تلاشی برای یافتن "زمینه مشترک" میان مذهب و علوم بر سر چگونگی شروع جهان توصیف می شود.

تمرکز این مناظره بر نظریه "انفجار بزرگ" خواهد بود.

این کنفرانس به درخواست سرن، سازمان اروپایی تحقیقات اتمی، در پی کشفیات مرتبط با ذرات بوزون هیگز برگزار می شود.

سرن محل استقرار "کوبنده بزرگ هادرون" است که بزرگترین شتاب دهنده ذرات جهان است و تجهیزات عظیم آن در زیر زمین در منطقه مرزی فرانسه و سوئیس در نزدیکی ژنو قرار دارد.

اولین سخنگوی کنفرانس اندرو پینسنت، مدیر تحقیقات مرکز ایان رمزی برای علوم و مذهب در دانشگاه آکسفورد بود.

او گفت که علوم اگر با مذهب و فلسفه تعامل نداشته باشد خطر "تلاش برای تبدیل جامعه به یک ماشین" را به همراه خواهد داشت.

او  گفت: "علوم در انزوا برای تولید اشیا عالی است، اما برای تولید ایده ها خیلی نه."

او افزود: "اینشتین با سوالاتی شروع کرد که یک کودک می پرسد، مثل اینکه سواری بر یک اشعه نور چطور تجربه ای خواهد بود."

دکتر پینسنت گفت این چیزی است که علم باید به آن برگردد.

پروفسور رولف هوئر، مدیر سرن، توضیح داد که نتایج آزمایش ها برای یافتن ذرات بوزون هیگز "شناخت و درکی عمیقتر از لحظات پس از انفجار بزرگ" فراهم می کند.

او افزود که امیدوار است تا پایان کنفرانس، نمایندگان با زمینه های مختلف بتوانند "بحث در مورد سرمنشا جهان را شروع کنند."

دکتر گری ویلتون از برگزار کنندگان این برنامه، که نماینده اسقف اعظم کانتربری در بروکسل است، گفت که ذرات هیگز "سوالات زیادی را (درباره سرمنشاء حیات) به وجود می آورد که دانشمندان به تنهایی نمی توانند به آن پاسخ دهند."

او افزود: "لازم است آنها با کمک عالمان دین و فلاسفه به این سوالات بپردازند."
مناظره داغ

سازمان دهندگان انتظار دارند که در جریان این رویداد سه روزه اختلافاتی بروز کند.

برای مثال پروفسور جان لنوکس از دانشگاه آکسفورد یکی از سخنگویان کنفرانس، از منتقدان صریح اللهجه دانشمندان آتئیست (کسانی که وجود خدا را قبول ندارند) در گذشته بوده است.

اخیرا او مخالفت خود را با این سخن پروفسور استفان هاوکینگ که خدا جهان را خلق نکرده ابراز داشت.

او در مقاله ای در "دیلی میل" نوشت که مطمئن است پروفسور هاوکینگ اشتباه می کند.

با این حال دکتر ویلتون گفت امیدوار است که "دانشمندان، عالمان دین و فلاسفه همگی شناخت تازه ای از رشته های یکدیگر به دست آورند."

این کنفرانس توسط "ویلتون پارک" یک سازمان دفتر امور خارجی و مشترک المنافع بریتانیا سازمان داده شد.

ما به احمدی نژاد رای ندادیم تا تیم اقتصادی‌اش به مردم دروغ بگوید

انتقاد شدید غنیمی فرد از نحوه عملکرد دولت در بازار ارز؛
ما به احمدی نژاد رای ندادیم تا تیم اقتصادی‌اش به مردم دروغ بگوید
متاسفانه مساله دلار و نرخ ارز در کشور به مساله مهمی تبدیل شده و سازمان بزرگی در کشور پشت سر قاچاقچی ارز ایستاده و می گوید 2 درصد کمتر از نرخ آزاد ارز ارائه می کند در صورتی که بانک مرکزی باید الگوی مملکت باشد.

قانون- رئیس خانه صنعت و معدن ایران مدعی شد: سازمان بزرگی مانند بانک مرکزی در کشور پشت سر قاچاقچی ارز ایستاده است.

به گزارش ایلنا، هادی غنیمی فرد در اختتامیه نمایشگاه بسته بندی که بعد از ظهر امروز در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: مساله بسته بندی محصولات غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است که در آن مساله زنده ماندن مطرح است.

وی با بیان اینکه بیشتر مواد غذایی که در کشور ما وجود دارد طراحی جالبی ندارند، گفت: باید به زیبایی طراحی مواد غذایی و جذابیت آن بیشتر توجه شود.

وی افزود: نمادهای سنتی که ما بر روی بسته بندی ها می بینیم بسیار زیبا هستند و می توانیم ایرانی بودنمان را به رخ دنیا بکشیم.

غنیمی فرد افزود: متاسفانه مساله دلار و نرخ ارز در کشور به مساله مهمی تبدیل شده و سازمان بزرگی در کشور پشت سر قاچاقچی ارز ایستاده و می گوید 2 درصد کمتر از نرخ آزاد ارز ارائه می کند در صورتی که بانک مرکزی باید الگوی مملکت باشد.

وی با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد مبنی بر عدم ارز کافی در کشور اظهار داشت: ما به مجلس و رئیس جمهور رای ندادیم تا تیم اقتصادی به مردم دروغ بگویند.

غنیمی فرد در خاتمه گفت: تنها یک مطلب مهم است و آن برپا نگه داشتن کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جایزه 60 هزار دلاری گوگل به یک هکر



هکری که با عنوان پینکی‌پای شناخته می‌شود دومین جایزه 60 هزار دلاری گوگل را به خاطر کشف نقصی امنیتی در گوگل کروم به دست آورد.

گوگل یکی از شرکت‌هایی است که به هکرهایی که بتوانند در ایمنی محصولات این شرکت نقص و ضعفی بیابند، جایزه می‌دهد و نوجوانی به تازگی توانسته یکی از بزرگترین جوایز این شرکت را به مبلغ 60 هزار دلار به خاطر کشف نقطه‌ضعفی در گوگل کروم،‌مرورگر شرکت گوگل، به دست آورد.

این دومین باری است که این هکر، که با نان پینکی‌پای شناخته می‌شود، توانسته جوایز گوگل را با خود به خانه ببرد. گوگل نقص کشف شده توسط این هکر را پس از 10 ساعت و با کمک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری جبران کرد و به این هکر به خاطر تلاش ستودنی‌اش تبریک گفت.

کروم اولین بار برنامه جوایز ایمنی کرومیوم را در سال 2010 معرفی کرد و جایزه نقدی اندکی را برای محققانی که بتوانند حفره‌های امنیتی خطر‌ناک را در مرورگر کروم بیابند، در نظر گرفت. این شرکت برنامه جوایز خود را با نام Pwnium در فوریه 2012 تمدید کرد و این‌بار مبلغ جایزه خود را برای یافتن نقص‌های امنیتی به 60 هزار دلار رساند.

بر اساس گزارش CNN، این رقابت روز سه‌شنبه گذشته در کنفرانسی به نام Hack in the Box در کوالالامپور مالزی برگزار شد و پینکی‌پای توانست برای بار دوم این جایزه را از آن خود کند. شبکه فیس‌بوک نیز چنین جایزه‌ای را برای افرادی که بتوانند آسیب‌پذیری‌های این شبکه را مشخص سازند،‌از سال گذشته راه‌اندازی کرده اما جایزه این رقابت 500 دلار است.
در همین زمینه:
همکاری گوگل و سامسونگ برای ساخت تبلت 10 اینچی
بدون نیاز به کارت اعتباری از فروشگاه گوگل خرید کنید
کشف ضعف امنیتی جدید در آیفون
گوگل از چه شرکتی می‌ترسد؟؛ اپل و فیس‌بوک را فراموش کنید

از حساب بانکی شما هم دزدی شده؟!

از حساب بانکی شما هم دزدی شده؟!


شاید تا به حال حساب بانکی شما هم مورد هک قرار گرفته باشد. امروزه هکرهای سراسر جهان در پی آن هستند تا با استفاده از انواع روش های نوین هک، اطلاعات شخصی افراد را سرقت کنند. حال این سرقت اطلاعات یا سود مستقیمی به آن ها می رساند (سرقت اطلاعات بانکی) و یا به طور غیر مستقیم سودآور می شود (سرقت اطلاعات شخصی).
امروزه هک کردن انواع سیستم ها و سایت های مختلف با استفاده از انواع تروجان ها و روش های به روز، از بدیهی ترین امور دنیای مجازی شده است. در این راستا ظرف چند ماه اخیر، صندوق بین المللی پول، مجلس سنا و وزارت دفاع آمریکا و ده‌ها شرکت بزرگ و کوچک صنعتی و فناوری هدف حملات گسترده و حساب شده هکر‌ها و ویروس نویسان قرار گرفته ‌اند و همین مساله نشان می ‌دهد این افراد برای موفقیت در این اقدامات خرابکارانه تا چه حد وارد و متبحر شده ‌اند. بر طبق گزارش IronKey امروزه حملات پیشینگ به یکی از مهم ‌ترین روش ‌های مورد استفاده ی هکر‌ها برای دسترسی به اطلاعات اولیه ی مورد نیاز برای برنامه ریزی حملات هکری بزرگ مبدل شده و در صورتی که عموم کاربران آموزش ‌های اولیه را در این زمینه دریافت نکنند نمی ‌توان جلوی رشد این پدیده خطرناک را گرفت. باید توجه داشت که هکر‌ها دیگر صرفاً به دنبال سرقت کلمات عبور نیستند. امروزه تنها با نصب انواع بدافزارهای جاسوس می ‌توانند اطلاعات مورد نظرشان را بدون دردسر سرقت کرده و با افزایش اطلاعات در مورد سرور‌ها و شبکه ‌ای که قصد حمله به آن را دارند، برنامه ریزی مناسب را در این زمینه انجام دهند.

نتایج یک بررسی امنیتی نشان می ‌دهد یک باند تبهکار بین‌المللی در حال برنامه ‌ریزی برای حمله به حساب‌ های بانکی آنلاین هزاران نفر و سرقت پول هستند. موسسه امنیتی RSA که این تحقیق را انجام داده می ‌گوید بسیاری از مشتریان بانکی در آمریکا در معرض این حملات قرار خواهند گرفت. تعداد بانک‌ های هدف این گروه حدود ۳۰ بانک تخمین زده شده است. کارشناسانRSA می ‌گویند اطلاعات آنها نشان می ‌دهد که هکرها قصد دارند با سوء استفاده از یک تروجان به رایانه‌ های کاربران نفوذ کرده و پس از کنترل آنها زمینه را برای انتقال غیرمجاز پول از حساب ‌های بانکی مردم به حساب‌ های بانکی متعلق به خود فراهم آورند.

باید توجه داشت که هکر‌ها دیگر صرفاً به دنبال سرقت کلمات عبور نیستند. امروزه تنها با نصب انواع بدافزارهای جاسوس می ‌توانند اطلاعات مورد نظرشان را بدون دردسر سرقت کرده و با افزایش اطلاعات در مورد سرور‌ها و شبکه ‌ای که قصد حمله به آن را دارند، برنامه ریزی مناسب را در این زمینه انجام دهند

اگر چنین حمله‌ ای واقعاً اتفاق بیفتد یکی از بی‌سابقه‌ ترین حملات سایبری برضد بانک ‌ها در تاریخ رخ داده است.هکرها تاکنون حدود ۱۰۰ رایانه را برای طراحی شبکه ی "بوت نت" مورد نیاز برای این کار در خدمت گرفته‌ اند که هر یک از آنها می ‌توانند برای تعداد قابل توجهی مشترک حساب‌ های بانکی مشکل ایجاد کنند. در هفته‌ های گذشته هم، چند بانک مشهور آمریکایی مانند JP Morgan Chase ، Bank of America ، Citigroup و Wells Fargo نیز مورد حملات مشابه قرار گرفته بودند. با توجه به وسعت و پیچیدگی این حملات هنوز عاملان اصلی آن شناسایی نشده ‌اند.

این روند در حالی است که چندی پیش، هکر‌ها ضمن نفوذ به رایانه‌ های این شرکت و نفوذ به کیف پول دیجیتال ده‌ ها هزار کاربر اطلاعات حساسی را نیز به سرقت برده‌ اند. شرکت امنیتی "سمانتک" اولین بار از انجام این حمله مطلع شده است. هکر‌ها و نویسندگان بدافزار طراحی شده برای این حمله بسیار سریع عمل کرده‌ اند و قبل از آن که با هرگونه مقاومت و اقدام پیشگیرانه ‌ای مواجه شوند، توانسته‌ اند اقدامات تخریب گرانه انجام دهند. تروجانی که بدین منظور طراحی شده بود ابتدا فایل wallet. dat را شناسایی کرده و به آن نفوذ می‌ کند. این تروجان همچنین اطلاعات کاربران زیادی را به طور خودکار برای هکر یا هکر‌ها ارسال کرده است.

"بیت کوین" (Bitcoin) نوعی پول مجازی هم عرضه می ‌کند که خرید و فروش کالا با استفاده از آن در برخی سایت ‌های تجارت الکترونیک ممکن است. (بیت کوین از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می کند.) کار‌شناسان امنیتی به کاربران این خدمات توصیه کرده‌ اند کیف پول‌ های دیجیتال خود را رمزگذاری کنند تا از تخریب بیشتر در امان باشند. تعداد حساب‌ های هک شده کاربران حداقل ۲۵ هزار و مبلغ به سرقت رفته حدود ۵۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است

قوانین مهارت‌های سخن گفتن و ارتباط با دیگران



خبرگزاری فارس: هنگام حرف زدن خوراکی در دهان نگذارید؛ فنجان قهوه یا چای را زمین بگذارید بعد حرف بزنید؛ هنگامی که مشغول چک کردن پست الکترونیک خود هستید، سعی نکنید درباره یک موضوع مهم با کسی به گفت‌وگو بنشینید.



 تلاش برای بهبود مهارت‌های ضعیف ارتباطی می‌تواند یک تفاوت بزرگ در نحوه تعامل و ارتباط شما با دیگران ایجاد کند و در واقع شما اولین مرحله اصلی در تقویت این مهارت را طی کرده‌اید: "اراده برای انجام این کار".

حال می توانید سراغ سایر مراحل عملی دیگر بروید تا مهارت‌هایتان را تقویت کنید؛ این مراحل عملی عبارتند از: اغلب مشکلات ارتباط نفر به نفر شامل دو مرحله و فرایند متمایز است که برای وقوع ارتباط مؤثر باید به طور مناسبی طی شود؛ این دو مرحله عبارتند از ارسال یک پیام و دریافت آن.

به هر حال ناتوانی در رساندن پیام مناسب، می‌تواند ختم به پیدایش مهارت ارتباطی ضعیف در هر دو طرف شود؛ با استفاده از یک سری روش‌ها و تکنیک‌ها برای بهبود مهارت ارتباطات ضعیف خود، می‌توانید پیغام "تمایل به برقراری رابطه" را ارسال کنید و در فهم آنچه دیگران می‌گویند و پیغام‌هایی که ارسال می‌کنند، زبردست شوید.

مهارت سخن گفتن خود را تقویت کنید؛ برای بهبود ارتباطات و مهارت‌های سخن گفتن، زمانی که شما فرستنده پیام هستید از مراحل زیر استفاده کنید:

*به طور واضح صحبت کنید

ممکن است ساده به نظر برسد اما لهجه‌های غلیظ، خستگی و استفاده از کلمات مبهم و دوپهلو می‌تواند حرف و صحبت شما را برای دیگران تبدیل به یک راز کند.

*صحبت کردن خود را آهسته کنید‌

وقتی با دیگران صحبت می‌کنید زمان را مشخص کرده و حتی ثبت کنید؛ برخی افراد به سبب موقعیت جغرافیایی و بومی خود در کشور خیلی سریع و تند صحبت می‌کنند و این موضوع برای یک نفر که اهل آن ناحیه نیست می‌تواند این وضعیت گیج کننده بوده و یا با این ویژگی نامأنوس باشد.

*روی نکات مهم تأکید کنید

تن صدا و لحن خود را هنگام گفتن یک نکته یا مطلب مهم تغییر دهید؛ این تغییر تن صدا به عنوان یک ایما و اشاره طبیعی برای شنونده عمل می‌کنند و به او گوشزد می‌کنند که در حال گفتن چیز مهمی هستند.

* هنگام صحبت کردن از حواس پرتی پرهیز کنید

بهترین و ایده آل‌ترین مکان برای تعامل و ارتباط، یک اتاق آرام و ساکت است که هیچ سر و صدای مزاحمی در آن به گوش نرسد؛ متأسفانه، در اکثر مواقع این یک وضعیت واقع گرایانه نیست؛ اما به هر حال می‌توانید با خاموش کردن تلویزیون یا رادیو قبل از صحبت کردن حواس پرتی خود را کاهش دهید؛ همچنین با همچنین با بستن درها و پنجره‌ها می‌توانید از سر و صدای محیط اطراف خلاص شوید.

* از انجام همزمان چندین کار هنگام صحبت کردن پرهیز کنید

هنگام حرف زدن خوراکی در دهان نگذارید؛ فنجان قهوه یا چای را زمین بگذارید بعد حرف بزنید؛ هنگامی که مشغول چک کردن پست الکترونیک خود هستید، سعی نکنید درباره یک موضوع مهم با کسی به گفت‌وگو بنشینید؛ وقتی که وظیفه ارسال پیام خود را به اتمام رساندید از شنونده خود بازخورد بگیرید؛ آنچه که آنها به شما می‌گویند به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا آنها متوجه پیغام شما شده‌اند یا نه؟

* درباره شنوندگان خود فکر کنید و لغات و عبارات خود را متناسب با آنها انتخاب کنید

با چه کسی سعی دارید گفت‌وگو کنید؟ اگر کودکان هستند واضح است که باید از یک روش متفاوت نسبت به افراد بزرگسال استفاده کنید؛ استفاده از نمونه‌ها درک شنونده را از صحبت‌های شما بالا می‌برد.

مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید؛ برای تقویت این مهارت‌ها، زمانی که شما گیرنده و دریافت کننده پیغام هستید نکات زیر را در نظر بگیرید:

به دقت گوش دهید: روی کلمات گوینده خوب تمرکز کنید و هرگز سعی نکنید درباره آنچه که می‌خواهید بگویید پیش بینی کنید؛ به عبارت بهتر یک دفعه سراغ جمع بندی نروید.

هنگام گوش دادن به حرف‌های دیگران به حالت‌های چهره و صورت گوینده خوب نگاه کنید؛ این حالت‌ها می‌تواند فهم و شناخت مضاعفی از حالت خلق و خو، ذهن و قصد و نیت گوینده در اختیار شما قرار دهد.

به دنبال مشاهده تغییرات در زبان اندام گوینده باشید (البته باید بین گفتار و زبان اندام هماهنگی باشد)؛ اگر او دست‌هایش را درهم کرده و روی سینه‌اش گذاشته است نشان دهنده خشم و عصبانیت اوست، اگر موقع حرف زدن دست‌هایش را به سرعت به اطراف حرکت می‌دهد نشان دهنده هیجان زدگی و برانگیختگی اوست.

تعبیر و تفسیر زبان اندام گوینده، اشاراتی درباره خلق و خو و حالات روانی گوینده هنگام سخن گفتن و نیز قصد و هدف گوینده به شنونده ارایه می‌دهد.

فرهنگ گوینده را هنگام گوش دادن به حرف‌هایش در نظر بگیرید؛ برخی از فرهنگ‌ها در زمان تعامل و گفت‌وگو از تماس مستقیم چشمی و نگاه کردن مستقیم به طرف مقابل خودداری می‌کنند؛ ممکن است تکان دادن دست‌ها منطقه ممنوعه یک فرهنگ حساب شود؛ آگاهی از این معیارهای فرهنگی و به حساب آوردن آنها هنگام شنیدن صحبت‌های گوینده، می‌تواند در فهم و تفسیر درست پیغامی که او سعی در انتقال آن به شما دارد، کمک شایانی کند.

قیمت دلار در بازار آزاد ۳۴۰۰ تومان است دلار چگونه خریدوفروش شد

  تاریخ انتشار: پنج‌شنبه، 20 مهر 1391 ساعت 10:41
بازار کساد دلالی دلار و رکود خریدوفروش 
امروز، دلار چگونه خرید و فروش شد؟
قیمت دلار در بازار آزاد ۳۴۰۰ تومان است

به گزارش اقتصاد آنلاین، به دنبال رکود بازار خرید و فروش ارز در بازار غیررسمی طی روزهای اخیر امروز هم خرید و فروش در بازار به ندرت انجام می شود. به رغم اعلام نرخ 3270 تومانی دلار از سوی کانون صرافان، باز هم نرخ رسمی روی تابلوی هیچ یک از صرافی ها نرفت و تنها به درج جملاتی با این مضمون اکتفا شده است؛ «خرید و فروش ارز نداریم، لطفا سوال نفرمایید»

در حالی که دیگر در حوالی چهارراه استانبول تا میدان فردوسی تهران حتی صدای آرام «دلار.... دلار» نیز شنیده نمی‌شود و صرافی‌ها هم خلوت‌تر از همیشه به نطر می‌رسند برخی از افرادی که نیازمند ارز هستند با مراجعه به صرافی‌ها دلار را با نرخ مصوب تهیه می‌کنند.
مشاهدات از بازار ارز فروشان تهران نشان می‌دهد که بازار دلالی در این مناطق حسابی کساد شده و در حالی که می‌توان آنها را در گوشه و کنار معابر دید اما هیچ یک جرات ندارند مانند گذشته با دسته‌ای پول در دست بگویند: "دلار.... دلار..." با این حال آنها ادعا می‌کنند که هر کس هر میزان ارز بخواهد به او می‌دهند!
امروز همچنین مانند روزهای دیگر اگر تعدادی کمی جلوی یک صرافی بایستند باعث تجمع تعداد زیادی خریدار می‌شود، اما هیچ خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. از دیگر تجمع‌های مردمی در جلوی صرافی‌ها می‌توان به تجمع برای اطلاع از خرید و فروش صرافی‌هایی که برروی شیشه خود نوشته‌اند «خرید و فروش ارز نداریم، لطفا سوال نپرسید» و تجمع پشت سر یک فروشنده عادی آن هم به حجم پایین می‌توان اشاره کرد.
اما در کنار همین رکود خرید و فروش ارز حضور جوانی برای فروش دلار آن هم با قیمت مصوب 2800 تومان در یک صرافی توجه همه را به خود جلب کرد. این معامله هر چند با حجم اندک بود اما با دلار ۲۸۰۰تومان فروخته شد و صرافی همان ارز را به خریداری با قیمت ۲۸۵۰ تومان فروخت.
این فروشنده به ایسنا گفت: حجم بسیار کمی دلار داشتم که برای جلوگیری از متضرر شدن، امروز با قیمت ۲۸۰۰ تومان به صرافی فروختم.
وی تصریح کرد: با وجود دلالان و خرید دلار با قیمت بهتر نسبت به صرافی‌ها به دلیل حجم کم دلار خود و کمبود وقت برای گشتن در بازار ارز دلار را با قیمت ۲۸۰۰ به صرافی فروختم.
او گفت: صرافی‌ها ارز دارند اما حاضر به فروش نیستند. حدود سه روزی است که به دنبال سه هزار دلار هستم اما کسی حاضر به فروش ارز خود نشده است.
امروز قیمت دلار در بازار آزاد (دلالی) حدود ۳۴۰۰ تومان است، اما عملا خرید و فروشی با این قیمت دیده نمی‌شود.

چه کسانی سایت‌های ایرانی را فیلتر می‎کنند؟

چه کسانی سایت‌های ایرانی را فیلتر می‎کنند؟ 
شهر مجازی > اینترنت ایرانی- همشهری آنلاین:
برخی متولیان فضای مجازی کشور از فیلتر شدن ۹۰ درصد سایت‌ها بر اساس درخواست‌های مردمی خبر می‌دهند اما اینکه تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه بر عهده چه افرادی قرار دارد موضوعی است که بسیاری کاربران اینترنت اطلاعات دقیقی درباره آن ندارند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، درواقع تعیین و تصدیق سایت‌هایی که باید فیلتر شوند در حال حاضر بر عهده کارگروهی با نام« تعیین مصادیق مجرمانه» قرار دارد که این کمیته از ۱۲ نهاد و سازمان دولتی و عمومی تشکیل شده و مسوولیت فیلترینگ و رفع فیلتر را برعهده دارد.

این کارگروه که مسئولیت آن بر عهده دادستان کل کشور است، نمایندگانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری،‌ علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سازمان‌های تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوق قضایی و تایید مجلس شورای اسلامی داشته و به تصمیم گیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر سایت‌ها می‌پردازد.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که روز چهارشنبه هفته گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی مطبوعاتی این گونه اعلام کرده است که در آینده نزدیک سیاست‌گذاری‌های کلان در حوزه فیلترینگ به این شورا محول خواهد شد.

اما در ارتباط با این موضوع که اصلا چرا باید برخی سایت‌ها محدود و یا فیلتر شوند می‌توان به کارکردهای منفی فضای مجازی اشاره کرد چرا که اکنون با گسترش اینترنت زمینه‌ای به وجود آمده که طیف وسیعی از اطلاعات بدون محدودیت در سطحی فراتر از مرزهای جغرافیایی در سراسر جهان منتشر می‌شوند و شما با یک کلیک می‌توانید مطلب دلخواه خود را با تمام دنیا به اشتراک بگذارید.

در حال حاضر سهولت انتشار مطالب در فضای مجازی و علاوه بر آن راحتی دستیابی به انواع مختلف اطلاعات در وب اعم از متن، صوت و تصویر چنان گسترده شده که در برخی موارد اطلاعات حاوی مطالب مخرب و زیانبار نیز به راحتی در فضای وب منتشر شده و زمینه سوءاستفاده‌های مختلف را فراهم می‌آورند.

هرزه‌نگاری‌های جنسی، ترویج خشونت و فساد، خرید و فروش مواد مخدر و زیانبار، اشاعه اطلاعات خصوصی افراد و سازمان‌ها و موارد مشابه، ضرورت کنترل محتوای وب را ناگزیر ساخته است، ولی این کنترل و نظارت بر انتشار اطلاعات در جوامع مختلف و بر حسب خط مشی‌های سیاسی و فرهنگی هر جامعه نمودهای متفاوتی داشته و درنهایت هر یک از کشورهای جهان بر اساس صلاحدید خود با شدت و ضعف‌های مختلف این بحث را دنبال می‌کنند.

عمده دلایل فیلتر کردن اینترنت در کشورهای مختلف را می‌توان در چهار تقسیم‌بندی کلی گنجاند: "مسائل سیاسی"، "مسائل اجتماعی"، " مسائل امنیتی" و "مسائل اخلاقی" و آنچه باعث تفاوت مبنایی هر کشور برای فیلترینگ می‌شود، ارزش‌های بنیادین مورد توجه در هر مقوله در آن کشورها است.

بیشترین فیلترینگ متعلق به کدام کشورهاست؟

همان طور که گفته شد در دنیای امروز تقریبا تمام کشورها تمهیدات مختلفی برای عدم دسترسی مردم به برخی محتواهای اینترنتی ایجاد کرده‌اند که در این میان شاید بتوان گفت کشورهایی مانند سوئد، فرانسه و آلمان در قاره اروپا و کشورهایی مانند هند، عربستان، کره جنوبی، مالزی و در مجموع آسیا به عنوان بزرگ‌ترین قاره دنیا و نیز کانادا دارای گسترده‌ترین میزان تنوع فیلترینگ هستند.

حجم فیلترینگ در ایران چقدر است؟

اگرچه هیچگاه آمار دقیقی از آمار سایت‌های فیلتر شده منتشر نمی‌شود اما نگاهی کوتاه به برخی استان‌ها که آمار فیلترینگ خود را اعلام کرده‌اند گویای آن است که در این استان‌ها در سه ماهه اول امسال حداقل ۱۰۰ سایت ایرانی و خارجی فیلتر شده که این اعداد گویای این است که در برخی از این استان‌ها حدود ۱۰ درصد از سایت‌های داخلی و نزدیک ۱۱ درصد از سایت‌های خارجی فیلتر شده‌اند.

سال گذشته معاون وقت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا بیشترین جرم در فضای اینترنتی ایران را مربوط به جرایم اقتصادی دانسته و اعلام کرد که برخی سایت‌ها در ایران از امنیت مناسبی برخوردار نیستند و ۸۰ درصد تخلفات فضای مجازی مربوط به مباحث اقتصادی می‌شود.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی(فرا) نیز در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به این سوال که چند درصد از سایت‌ها به دلیل مسائل اخلاقی مورد فیلتر قرار گرفته‌اند در این باره گفته بود: برآوردهای بنده بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان این است که بیش از ۹۵ درصد از سایت‌های فیلتر شده حاوی مطالب غیراخلاقی و مستهجن بوده‌اند که بخش عمده‌ای از این سایت‌ها در خارج از کشور طراحی و مدیریت شده‌ است و در واقع می‌توان گفت که درصد بسیار کمی از سایت‌های فیلتر شده سایت‌های داخلی هستند.

البته وی در عین حای یادآوری می‌کند که حجم فیلترینگ در ایران بالا به نظر نمی‌رسد و تمام کشورهای دنیا هم به فیلترینگ توجهی خاص دارند.

علیزاده در اعتراض به خشونت گشت ارشاد استعفا داد

علیزاده در اعتراض به خشونت گشت ارشاد در نمایشگاه رسانه های دیجیتال استعفا داد + توضیحات پلیس
یکی از مسئولان مرکز ت

اعتراض به رفتار گشت ارشاد در نمایشگاه رسانه های دیجیتال + توضیحات پلیس + اطلاعیه مرکز


نیروهای مهاجم هیچگونه مجوز قضایی برای برخورد با این غرفه را نشان ندادند و وقتی که مسئولان نمایشگاه درخواست مجوز از این نیروها کردند، آنها اسلحه کمری و گاز اشک آور خود را بعنوان مجوز نشان دادند.

یکی از مسئولان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در گفت و گو با خبرنگار شبکه ایران جزئیاتی از رفتار نامناسب پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ با دست اندرکاران نمایشگاه رسانه های دیجیتالی و بازی های رایانه ای را اعلام کرد.

ادامه مطلب ...