جدید ترین نرخ دلار به صورت لحظه ای بر روی وسایت :رکوردهای تاریخی

بازار در دست دلالان است
ثبت رکوردهای تاریخی برای طلا و ارز
غیبت سیاست های کنترلی دولت


طلا، سکه و ارزهای پرطرفدار تا ظهر امروز در بازار تهران بدون وقفه رکورد می زنند و روند افزایش نرخ در بازار غیررسمی به رغم روند کاهشی هر اونس طلا در بازارهای جهانی، افسارگسیخته تر از همیشه در جریان است.

خوردن مرغ و ماهی حرام است!

خوردن مرغ و ماهی حرام است!
رئیس جمهور اوگاندا گفته ما خوردن مرغ و ماهی را حرام می دانیم و ما ماهی مرغ و گوشت خوک و گوشت گاو نمی خوریم.
در کشور ما هر گروهی سرش به کار خودش است و به دنبال تحمیل فرهنگ خود به قبایل دیگر نیستیم به طوریکه قبایل همجوار همواره با حمایت و مجوز ما ماهیگیری می کنند. با وجود اینکه ما خوردن ماهی را حرام می دانیم.

وایمکس چیست؟

وایمکس چیست؟
امروزه فناوری اطلاعات به سرعت در حال گسترش است. تا چندی پیش اتصال به اینترنت به یکی از سه روش زیر محدود شده بود که هر کدام کاستی ها و مشکلاتی داشتند:

نخست، دسترسی از طریق خط تلفن به صورت Dial-up که دارای سرعتی پایین و همراه با اشغال شدن خطوط تلفن بود.

دوم، دسترسی از طریق خط تلفن با استفاده از فناوری XDSL و مودمهای کابلی که نیازمند زیرساختهای وسیع و پرهزینه است و در بسیاری از مناطق امکان دسترسی به آن وجود ندارد. ضمنا" منحصر به مکان و محدوده ای خاص است و از مزایای اینترنت بی سیم بی بهره است.

سوم، دسترسی Wi-Fi از طریق امواج رادیویی است که به صورت بی سیم و تنها در محوطه یک ساختمان امکان پذیر است.

اما اکنون با ظهور وایمکس جهان در آستانه تحولی دیگر در عصر اینترنت قرار گرفته است.

وایمکس سیستم دیجیتال ارتباط بی سیم است که با استفاده از منطقه بسیار وسیع تحت پوشش دکلهای وایمکس ، کل شهر و شهرکهای صنعتی ومناطق راهبردی را پوشش می دهد و اینتر نت پر سرعت را برای سازمانها، موسسات و شرکتهای تجاری و همچنین منازل مسکونی و کلیه افراد در هر نقطه ای از مکانهای تحت پوشش فراهم می آورد. به طوری که کاربر قادر خواهد بود در هر لحظه، حتی در شهرهای دیگر تحت پوشش، توسط رایانه اش به اینترنت پر سرعت متصل شود.

آیا امکان انتقال آب خزر ممکن است!؟

جزئیات مذاکره دولت و مجلس برای انتقال آب خزر

وزیر نیرو با اشاره به اینکه دولت هزینه های مربوط به حفظ دریاچه ارومیه را می پردازد، از مذاکره بین دولت و مجلس برای رفع ایرادات قانونی نحوه هزینه کرد منابع در طرح بزرگ انتقال آب به فلات مرکزی ایران خبر داد.


مجید نامجو در در ارتباط با طرح برخی مباحث در مورد غیرقابل برگشت بودن شرایط سابق دریاچه ارومیه، گفت: اگر بخواهیم دریاچه ارومیه را داشته باشیم باید هزینه های آن را نیز بپردازیم.

وزیر نیرو، اظهار داشت: این دریاچه در یک زمان دیگری نیز خشک شده بود اما دوباره به شرایط مناسب بازگشت. اما در حال حاضر به دلیل حساسیت های داخلی و بین المللی که در مورد دریاچه ارومیه وجود دارد دولت در حال پرداخت هزینه ها برای حفظ آن است.

نامجو خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا بتوانیم قدری فضای مناسب در مورد دریاچه ارومیه و شرایط حفظ و نگهداری آن ایجاد شود.

وی در ارتباط با برخی مسائل مطرح شده در مورد طرح بزرگ انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران و همچنین ایرادی که مجلس در این باره گرفته بود، گفت: مجلس در زمینه تخصیصی که برای تامین منابع مورد نیاز اجرای طرح از محل پالایشگاه خلیج فارس داده شده بود، اشکالی را گرفته بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مطرح شد دولت بیش از ظرفیت ماده 33 به این امر اختصاص داده است، بیان داشت: ممکن است جمع بررسی ها و پیش بینی هایی که در دولت گرفته شد بیشتر از ظرفیت باشد، اما اینها عملیاتی نشده و آن میزانی که باید از بودجه هزینه شود و در دفاتر به ثبت برسد کمتر از آن چیزی است که دولت مصوب می کند.

نامجو با بیان اینکه در نهایت عملکرد دولت به اندازه بودجه و منابع قانونی پیش بینی شده خواهد بود، گفت: در این زمینه بین دولت و مجلس مذاکراتی برای حل این اشکال در جریان است تا بتوانیم آن را به نوعی حل کنیم.

به گفته وی، در حقیقت خارج از مباحث بودجه ای نیز برخی پیش بینی ها برای اجرای پروژه انتقال آب دریای خزر به مرکز ایران در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو این مطلب را نیز افزود که ما با جذب سرمایه گذاری های خارج از روال بودجه می توانیم این کار را انجام دهیم و در حال حاضر بسیاری از شرکت های حوزه نیرو با جذب سرمایه گذار و منابع داخلی پروژه ها را به انجام می رسانند.

نامجو تاکید کرد: در حال حاضر در حاشیه جنوبی کشور بخش خصوصی برای شیرین سازی آب دریا وارد عمل شده و کاری که ما انجام می دهیم فقط در بخش خرید آب است.

وی با اشاره به وجود روش های فروان برای تامین مالی پروژه بزرگ انتقال آب دریای خزر به مرکز ایران، اظهار داشت: مهم ترین موضوع در این زمینه اراده دولت است که برای انجام آن وجود دارد.


منبع: خبرگزاری مهر