آیا اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی خواهد شد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

وقتی اینترنت ملی دروغ سیزده می‌شود!
اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی خواهد شد؟

خبرگزاری فارس: عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف در این زمینه عامل اصلی بروز شایعات است چنانچه این امر دستاویزی برای ساختن دروغ سیزده و پخش گسترده آن در سایتهای اینترنتی و گنگی کاربران اینترنت شد.



به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه 9دی، بحث راه اندازی شبکه ارتباط داده های داخلی یا اینترنت با فناوری های بومی و ملی چند سالی است که به شکل جدی تر در مجالس کارشناسی و علمی مطرح شده است و دست کم شکی در وجوب راه اندازی آن در سطح داخلی وجود ندارد. مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به عنوان متولیان بخش سخت افزاری اینترنت بارها از اجرایی شدن این طرح راهبردی در فازهای مختلف خبر داده اند، با هم مروری بر همه قول‌های مسئولان و حواشی آن داریم.

اینترنتی ملی، همسو با نظام

در قانون برنامه پنجم توسعه، اینترنت ملی به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و شاخص‌های توسعه فناورانه و تکنولوژیک در کشور مطرح شده است. طبق ماده دهم قانون برنامه پنجم توسعه، تقویت رسانه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی ملی و همسو، به منظور مقابله با رسانه‌های معارض خارجی، تهاجم فرهنگی و جرایم و ناهنجاری‌های رسانه‌ای به عنوان تکلیف برعهده دولت گذارده شده است. دکتر محمدعلی فرقانی، معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت کشور در این باره می‌گوید: «شبکه ملی اطلاعات برای نخستین بار در قانون برنامه پنجم توسعه دیده شده و هدف از راه‌اندازی آن، شبکه‌ای داخلی است تا محتوای بومی را دربربگیرد و نیاز کاربران را در داخل کشور برآورده کند و به هیچ عنوان با راه‌اندازی آن، جدایی بین این شبکه و اینترنت صورت نخواهد گرفت».

شبکه‌ ملی اطلاعات هشت مگابایتی در منازل

تیر ماه سال گذشته وزیر ارتباطات در سومین اجلاس مدیران فن‌آوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری درباره اینترنت ملی گفت: سازمان فن‌آوری اطلاعات مامور راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت است که هم‌اکنون وارد فاز پیاده‌سازی آن شده‌ایم، اما در این پروسه، شبهه‌ای وجود دارد که با راه‌اندازی آن، اینترنت چه خواهد شد؟ وی تاکید کرد که در شبکه‌ ملی ارتباطات، اینترنت حذف نخواهد شد.

وی ادامه داد: مبنای اصلی کار ما در کشور شبکه‌ی ملی اطلاعات است، چرا که در 95 درصد کاربرد‌ها به اینترنت نیاز نیست؛ به عنوان مثال اکنون ما می‌خواهیم با مرکز تجارت داخلی که در کنارمان وجود دارد، ارتباط برقرار کنیم، باید ابتدا به فضای اینترنتی خارج از کشور مراجعه کنیم و سپس به داخل کشور و مرکز مدنظر مراجعه کنیم اما با این سرویس، سرویس اینترنت یکی از شبکه‌های داخلی خواهد بود. تقی‌پور اضافه کرد: شبکه‌ی ملی اطلاعات با هشت مگابایت در منازل قابل استفاده خواهد بود که در حال ظرفیت‌سازی هستیم تا با 20مگابایت برای کسانی که درخواست آن را داشته باشند، قابل استفاده باشد.

اینترنت ملی یا اینترنت جهانی؟

با جستجو کردن عبارت «اینترنت ملی» در موتورهای جستجو، بیشترین نتیجه‌ای که خواهید دید، عنوان «اینترنت ملی جایگزین اینترنت جهانی خواهد شد» است که نشان از ترس کاربران در محدود شدن ارتباط با دنیا در عصر ارتباطات است ترسی که البته ناشی از شیطنت برخی برای جا انداختن مفهوم اینترنت ملی بجای اینترنت جهانی است؛ در حالی که واقعیت اینگونه نیست. به گفته مسئولان فناوری اطلاعات «با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، هیچ محدودیتی برای دسترسی به اینترنت جهانی برای کاربران به وجود نخواهد آمد.» البته به نظر می رسد عدم اطلاع رسانی دقیق و شفاف در این زمینه عامل اصلی بروز شایعات است چنانچه این امر دستاویزی برای ساختن دروغ سیزده و پخش گسترده آن در سایتهای اینترنتی و گنگی کاربران اینترنت شد. خبر راه اندازی اینترنت ملی از ابتدای شهریورماه سال جاری و جایگزینی آن بجای اینترنت جهانی خبری بود که در روز سیزده فروردین به نقل از رضا تقی پور نقل شد. در این خبر آمده بود: تاکنون به کاربران خانگی اینترنت ملی ارائه نمی‌شد و شاید به این دلیل برای مردم ملموس نبوده است اما از ابتدای شهریور امسال اینترنت ملی جایگزین شبکه اینترنت جهانی خواهد شد. وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد: از شهریور سال جاری نیز شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت تنها می‌توانند اینترنت ملی یا همان اینترانت کشوری را ارائه دهند. البته این خبر با تاخیر یک روزه از سوی مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات تکذیب شد.

جنگ روانی راه نیندازید!

«جنگ روانی درباره شبکه ملی اینترنت صحت ندارد» این گفته عضو اصلی شورای حل اختلاف جرایم اینترنتی دادگستری کل استان تهران در گفتگو با خبر آنلاین است. وی در ادامه می گوید: «متاسفانه عده‌ای این نگرانی را دارند که با راه‌اندازی اینترنت ملی، دسترسی‌ها محدود می‌شود در صورتی که این طور نیست و این شبکه دارای تبعات بسیار خوبی خواهد بود. چرا که با راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت، دیتاسنترها در داخل کشور نصب شده و میزبانی هاست‌ها به کشور منتقل می‌شود، بنابراین سرعت دسترسی کاربران به اینترنت افزایش می‌یابد.» به گفته باقر افخمی با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، سرعت دسترسی کاربران نهایی به اینترنت افزایش یافته و طبیعی است که کاربران با سرعت بیشتری به سایت‌ها دسترسی خواهند داشت. این مدیرشرکت اینترنتی می‌افزاید: «جنگ روانی که عده‌ای پیرامون شبکه ملی اینترنت به راه انداختند صحت ندارد و با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات طبیعی است که کیفیت نیز به نوعی افزایش می‌یابد.»

اعلام زمان بهره‌برداری از اینترنت ملی

سال گذشته خبرگزاری مهر، در گزارشی به معرفی موسسه تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات که پیش از این با نام مرکز تحقیقات مخابرات ایران شناخته می شد، پرداخت که در بخشی از آن آمده بود: مهمترین محور فعالیت خود در بخش شبکه ملی اطلاعات، طرح توسعه محیط های بازشناسی، تولید محتوا و ارائه خدمات چندرسانه ای در شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار قرار داد.بهره برداری از فاز اول شبکه ملی اینترنت تا پایان 6 ماهه اول امسال نهایی خواهد شد که با راه اندازی آن در مرحله اول، یک شبکه پهن باند برای تامین پهنای باند مورد نیاز فعالیتهای مختلف تجاری و اقتصادی مردم تامین می‌شود.

در ادامه نخستین همایش ملی "دفاع سایبری" جایی بود که رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن خبر از برنامه زمان بندی شده برای راه اندازی اینترنت ملی داد واظهار داشت: حمایت از بومی سازی نرم افزار و ایجاد زیرساختهای امن ارتباطی از جمله مهمترین تصمیمات راهبردی در عرصه دفاع سایبری است که در این راستا اولین مرحله از این شبکه خردادماه سال 91 به زیربار می‌رود.

اما در آخرین خبر منتشر شده در این زمینه، مهدی اخوان بهابادی در نخستین نشست رسانه ای خود به عنوان دبیر شورایعالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های این شورا برای طرح کلان ایجاد شبکه ملی اینترنت تاکید کرد: از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستیم که طرح ایجاد شبکه ملی اطلاعات را به شورایعالی فضای مجازی ارسال کند چرا که جزییات این طرح باید بررسی دقیق شود تا اگر تصمیماتی است اجرایی و عملیاتی شود؛ هم اکنون در حوزه تعریف شده برای شبکه ملی اطلاعات طرح های مشابه در کشور مانند IP تی وی و IP مدیا داریم که توسط صدا و سیما در حال پیگیری است و از آنجا که زمینه های اشتراکی در این طرح ها وجود دارد و باید بر روی مراکز داده داخلی شکل گیرند، باید بررسی دقیقی با جزییات صورت گیرد تا چنانچه ممکن است در قالب طرح مشترک و یا جداگانه با توجه به تصمیم گیریهای مراجع این طرحها راه اندازی شود اما در نهایت امید می رود که ارائه خدمات چندرسانه ای امسال برای مردم ممکن شود.

چرا مایکروسافت دکمه Start را از ویندوز ۸ حذف کرد؟

چرا مایکروسافت دکمه Start را از ویندوز ۸ حذف کرد؟
نرم افزار - آیا شما هم دلتان برای دکمه start ویندوزهای قدیمی تنگ شده؟ حداقل مایکروسافت که این طور فکر نمی‌کند.
وقتی مایکروسافت برای اولین باراز رابط ویندوز 8 پرده‌برداری کرد، کاربران متوجه شدند چهره سنتی ویندوز به کلی تغییر کرده است؛ دیگر دکمه استارتی وجود ندارد و جای آن، در هر دو نسخه مخصوص اسمارت‌فون و کامپیوتر، یک صفحه قابل تنظیم به نام Start قرار گرفته است.
اما چرا مایکروسافت دکمه استارت را با این کاشی‌های رنگی عوض کرده است؟
به گفته مایکروسافت دلیل بسیار ساده ای وجود دارد: دیگر هیچ کس از این دکمه استفاده نمی کرد. کاتیانا سارین، مدیر اصلی برنامه نویسی این کمپانی در این رابطه به PC Pro گفته است: ما روندهای استفاده از ویندوز 7 را مشاهده کردیم و متوجه شدیم با تکامل یافته تر شدن نوا روظیفه (taskbar) دیگر کسی علاقه‌ای به استفاده از دکمهStart ندارد و این مسئله گزینه‌هایی را پیش روی ما قرار داد و فکر کردیم که چه کاری می توانیم انجام دهیم که این دکمه را دوباره احیا و بازسازی کرده و هویت و قدرتی جدید به آن ببخشیم؟
حالا دیگر به جای مراجعه به گزینه Start، شما همه چیز را خیلی واضح و روشن در کاشی‌های رنگی روی صفحه می بینید و دسترسی آسانتر و سریعتری به آنها دارید. در این عصر اینترنتی، میانبرهای لمسی، کلید انجام کارها با حرکات سریعتر هستند، به خصوص زمانی که کاربران نیازی به جست و جو کردن اپلیکیشن‌ها و دنبال لینک خاصی گشتن، نداشته باشند.
سارین همچنین خاطر نشان کرده است که امروزه مردم بیشتر ترجیح می دهند از میانبرهای صفحه کلیدی مانند دکمه ویندوز استفاده کنند. چه کسی دوست دارد برای کلیک کردن دست خود را از روی صفحه کلید بردارد؟ اگر چه دکمه Start بخش جدایی ناپذیری از تاریخچه ویندوزهای قبلی بود، اما مثل اینکه دیگر نباید از صمیم قلب دلتنگ از دست دادن این دکمه در آینده باشیم.

سایت جدید صیغه: ما مجوز داریم!

سایت جدید صیغه: ما مجوز داریم!

   
یک سایت اینترنتی که ادعا دارد با دفتر رسمی ازدواج همکاری می کند، به معرفی خانم ها برای ازدواج یک ساعته به مبلغ 60 تا صد هزار تومان می پردازد. در این سایت صفحه ای بعنوان پروفایل خانم ها در نظر گرفته شده که در این پروفایل مشخصات 10 زن وجود دارد که برای هر زن یک کد (از عدد یک تا 10) در نظر گرفته شده است.
به گزارش جهان به نقل از جام جم آنلاین، در این پروفایل مشخصات خانم ها با اطلاعات زیر وجود دارد:


سن، یائسه بودن یا نبودن، مطلقه بودن، قد، وزن، داشتن مسکن و منطقه اسکان، پرونده بهداشت و سلامت، خصوصیات ظاهری هر یک از خانم ها، میزان مهریه برای عقد یک ساعته و سن همسر تقاضا شده درج شده است.


این سایت همچنین یک خط شماره تلفن ایرانسل معرفی کرده که مشتریان بعد از انتخاب هر کد، باید نام خود و یک شماره ثابت جهت تماس را به همراه کد انتخاب شده به این شماره ارسال کنند تا پس از کنترل از طرف مسئولین سایت، شماره حساب برای واریز هزینه معرفی کد، ارسال گردد.


البته مشتریان فقط هزینه معرفی کد را پرداخت می کنند و مبلغ مهریه یک ساعته هر خانم هم حضوری به خود آنان پرداخت می شود.


خبرنگار ما با شماره موبایل ذکر شده در این سایت تماس گرفت. فرد پاسخ دهنده گفت که ما برای فعالیت مجوز داریم و سایت ما هم ثبت شده است.


او البته اضافه کرد که فقط به سوالاتی در خصوص نحوه فرستادن خانم ها و مسایلی از این دست پاسخ می دهد و برای اطلاعات بیشتر باید یک ساعت دیگر تماس بگیرم و با مدیر سایت صحبت کنم.


یک ساعت بعد برای صحبت با مدیر سایت، مجددا با همان شماره تماس گرفته شد، فرد مذکور اعلام کرد که مدیر سایت فعلا حضور ندارد و باید عصر تماس بگیرم.


خبرنگار ما در همین زمینه برای بررسی فعالیت این سایت با کارشناس مسایل فقهی و مذهبی و همچنین با عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تماس گرفت.


محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم معتقد است فعالیت این گونه سایت ها در واقع یک نوع اشاعه فحشا و ترویج فساد در جامعه است و مسئولان و متولیان امر باید با احساس مسئولیت در این زمینه برخورد جدی داشته باشند.


وی با بیان اینکه ازدواج در جامعه ساز و کار مشخصی دارد، گفت: در فقه شیعه بر عفاف و حیاء خیلی تاکید شده است و نباید با راه اندازی اینگونه سایت ها، قبح این مسایل شکسته شود و ارزش ها به مسخره گرفته شوند.


نماینده سابق اصفهان در مجلس افزود:این گونه اقدامات با فرهنگ عفاف اجتماعی در تضاد است و مسئولین باید وارد کار شوند و با آن مقابله کنند.


رهبر تاکید کرد: نباید به بهانه ازدواج موقت، بی بندوباری را در جامعه ترویج داد.


وی اضافه کرد: در چند سال اخیر فرهنگ خانواده و مسایل عفاف مورد هجمه زیاد قرار گرفته و مسئولین باید در این زمینه تدابیر خاصی بیندیشند.


این روحانی تصریح کرد: اگر چه از نظر مسایل فقهی، زنی که یائسه باشد، نیاز به عده نگه داشتن ندارد، ولی نباید این گونه به ترویج فساد و فحشا در جامعه پرداخت.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم فعالیت این گونه سایت ها را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: نیروی انتظامی بعنوان نهاد مسئول در برخورد با فساد و فحشا باید در این زمینه برخورد کند.


عبدالرضا عزیزی اضافه کرد: چنین مراکزی غیر قانونی هستند و نیروی انتظامی باید حتما وارد این ماجرا شود.


وی تصریح کرد: مجلس برای مقابله با اینگونه مسایل و ترویج این نوع ازدواج ها و برای مقابله با اقدامات اینگونه سایت ها، با علما مشورت و بر اساس نظر علما عمل خواهد کرد.


در همین زمینه یک کارشناس رسانه تأکید دارد که وزارت ارشاد از چند سال قبل پایگاهی را برای ساماندهی پایگاه های اینترنتی راه اندازی کرده است اما متأسفانه اطلاعاتی که در این سایت وارد شده قبل از اینکه مورد بررسی کارشناسی و قانونی قرار گیرد تا حدودی در اختیار مراجعین قرار دارد.


این کارشناس رسانه اضافه کرد: در حالی که حجم بالای آدرسهای وارد شده در پایگاه ساماندهی وزارت ارشاد همچنان در انتظار تعیین تکلیف هستند، تعلل بی پایان مسئولان اداره مطبوعات داخلی وزارت ارشاد برای رسیدگی به این اطلاعات مجال سوء استفاده را برای این دسته سایت‌های متخلف فراهم کرده است که لازم است مسئولان این اداره سریعتر چاره ای برای این مشکل تدبیر کنند.


وی افزود: متأسفانه این سایت و برخی سایتهای مشابه و غیر آن با سواستفاده از این سهل انگاری وزارت ارشاد که گویا قرار نیست خط پایانی بر آن باشد، صرفاً با وارد کردن مشخصات سایت خود در این پایگاه مدعی فعالیت قانونی و تایید شده از سوی وزارت ارشاد هستند.

دکتر شیرین عبادی

شیرین عبادی حقوق دان،نخستین زن ایرانی که موفق به دریافت جایزه صلح نوبل درسال 2003میلادی شد.او سومین مسلمانی است که جایزه صلح نوبل را برده است شیرین عبادی اولین زن مسلمان است که جایزه فوق را دریافت کرده است.

کمیته جایزه نوبل اعلام کرد که این جایزه به دلیل فعالیت های خانم عبادی درزمینه حقوق بشروترویج مردم سالاری درایران بویژه درمورد حقوق زنان و کودکان به وی اعطا میشود.دربخشی ازبیانیه کمیته اعطای جایزه نوبل به خانم عبادی گفته شده :شیرین عبادی به عنوان یک وکیل ،قاضی ونویسنده و فعال حقوق بشر در ایران درخارج از مرزها ی آن کشور همواره با صراحت صحبت کرده است.

شیرین عبادی موفق شد این جایزه را ازمیان 165 نامزدی که برای آن در نظر گرفته شده بود بد ست اورد.شیرین عبادی در این مورد می گوید:من یک زن مسلمان هستم لذا شما می توانید مسلمان باشید و از دموکراسی پشتیبانی کنید.

اهدای جایزه صلح نوبل به خانم شیرین عبادی ،نشانه قدرشناسی از فعالیت های در خور ایشان درعرصه مبارزه برای حقوق بشر،حقو زنان و کودکان در ایران است.

ضبط دو فقره از املاک شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل !

ضبط دو فقره از املاک شیرین عبادی

به گزارش جهان به نقل از مشرق، شیرین عبادی در ازای دریافت جایزه صلح نوبل خود در سال 82، یک میلیون و دویست هزار دلار پول دریافت کرده است. این در حالی است که بر طبق اعلام وزارت علوم، جایزه صلح نوبل به هیچ وجه یک جایزه علمی محسوب نمی شود و کسانی که از این بنیاد سیاسی درآمدهایی را در زمینه صلح و برخی زمینه های غیر علمی دیگر کسب می کنند باید مالیات آن را به کشور بپردازند.

بر اساس اخبار دریافتی مشرق، شیرین عبادی، از چند سال قبل و پس از دریافت پول های اشاره شده، به وظیفه شهروندی خود برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عمل نکرده و لذا پیگیری این مسئله در دستور کار اداره امور مالیاتی قرار می گیرد.

شیرین عبادی همچنین پس از دریافت پول از بنیاد نوبل، تعدادی سخنرانی نیز در خارج از کشور داشته است که مابه ازای تمام آنها پول دریافت کرده و البته هیچ مالیاتی نیز در قبال آنها پرداخت نکرده است.

گفتنی است وی از سال 82 نیز با استخدام چندین وکیل، تلاش کرد تا با طرح بهانه علمی بودن جایزه صلح بنیاد نوبل، از پرداخت مالیات استنکاف کند اما با اعلام نظر نهایی اداره کل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر غیر علمی بودن جایزه صلح، هم اکنون، برای پرداخت مالیات تحت تعقیب قرار گرفته است.

بر اساس گزارش های موجود، با توجه به اصرار عبادی بر عدم پرداخت حقوق دولت، انجام اقدامات اجرایی در دستور کار قرار گرفته و پرونده او در اداره کل وصول و اجرای امور مالیاتی شهر تهران تشکیل شده است.

گفته می شود در همین راستا، دو فقره از املاک متعلق به عبادی شناسایی شده و نسبت به توقیف و فروش آنها به نفع دولت اقدام شده است.

جوایز نوبل حتی در کشور آمریکا نیز مشمول پرداخت مالیات است.

این در حالی است که بر طبق گزارش اداره کل حقوقی وزارت علوم، اگرچه جایزه نوبل در رشته هایی مثل فیزیک، شیمی یا اقتصاد می تواند جنبه علمی پیدا کند اما در زمینه "صلح"! مطلقاً چنین معنایی ندارد.

شیرین عبادی، هم اکنون بر طبق قوانین استنکاف از پرداخت مالیات، از کشور نیز ممنوع الخروج شده است.

درباره طولانی شدن رسیدگی به پرونده مالیاتی وی نیز گفته می شود که علت اول، تلاش های وی برای دور زدن قانون پرداخت مالیات بوده و علت دوم نیز پیگیری های اداره مالیات در زمینه سایر پول هایی بوده که عبادی در خارج از کشور دریافت کرده است.

ویروس "فلیم" خرابکاری هم می‌کند

ویروس "فلیم" خرابکاری هم می‌کند
ویکرام تاکور، پژوهشگر سایمنتک گفت که این شرکت اکنون متوجه شده است که فلیم دارای مولفه‌ای است که اپراتورها اجازه می‌دهد فایل‌های کامپیوتری را حذف کنند و این به معنای آن است که می‌تواند باعث شکست برنامه‌هایی مهم یا از کارانداختن کامل سیستم‌های عامل شود.
کد خبر: ۲۵۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تیر ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۶
شرکت امنیتی "سایمنتک" اعلام کرد که ویروس کامپیوتری "فلیم"(Flame) نه تنها قادر به جاسوسی است بلکه قادر است در سیستم‌های کامپیوتری ایجاد اختلال کند و ا حتمالا برای حمله به ایران در ماه آوریل مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا،‌ خبرگزاری رویترز از بوستون با اعلام این خبر افزود:‌ ایران پیش‌تر "‌فلیم"‌را با عامل از دست رفتن اطلاعات در مهم‌ترین خروجی صادرات نفت و وزارت نفت این کشور معرفی کرده بود. اما پیش از کشف سایمنتک، کارشناسان سایبری شواهد برای اثبات این موضوع داشتند که ویروس فلیم می‌تواند از مکالمات کامپیوتری جاسوسی و اطلاعات آن را سرقت کنند.

ویکرام تاکور، پژوهشگر سایمنتک گفت که این شرکت اکنون متوجه شده است که فلیم دارای مولفه‌ای است که اپراتورها اجازه می‌دهد فایل‌های کامپیوتری را حذف کنند و این به معنای آن است که می‌تواند باعث شکست برنامه‌هایی مهم یا از کارانداختن کامل سیستم‌های عامل شود.

تاکور گفت که این ویروس می‌تواند همه چیز را از روی کامپیوتر حذف کند.

پژوهشگران در حال بررسی برای درک بهتر ویژگی‌های این ویروس از زمانی هستند که شرکت "کاسپرسکی" مستقر در مسکو ماه گذشته این ویروس را پس از درخواست یک آژانس سازمان ملل برای جست‌وجوی ویروسی یافت که ایران اعلام کرده بود موجب اختلال در سیستم‌های کامپیوتری این کشور و حذف اطلاعاتی ارزشمند شده است.

سایمنتک از ا علام این که چه شرکتی را طراح ویروس فلیم می‌داند، خودداری کرد.

این گزارش به نقل از متخصصین امنیتی افزود: اگر یافته‌های سایمتیک درست باشد، به معنای آن است که فلیم می‌تواند به‌عنوان سلاحی برای حمله به کامپیوتر‌هایی که اجرای سیستم‌های مهم زیربنایی از جمله سدها، کارخانه‌های ساخت مواد شیمایی و تاسیسات ساخت و ساز را به عهده دارند به کار رود.

یک کارشناس جنگ‌‌ افزارهای سایبری در لابراتور رمزنویسی و امنیت سیستم مجارستان گفت که دست کم 70 درصد احتمال می‌رود که فلیم برای حمله به ایران در ماه آوریل طراحی شده باشد.

این کارشناس که چندین هفته است روی "فلیم" کار می‌کند افزود: البته از این ویروس می‌توان برای کارشکنی استفاده کرد. ممکن است برای حمله به زیر ساخت‌های مهم از آن استفاده شده باشد و ممکن است در آینده نیز به این منظور به کار رود.

شان مک گورک، یک مقام پیشین وزارت امنیت کشور آمریکا گفت که فلیم اولین بدافرازی نیست که برای کارشکنی از طریق حذف اطلاعات طراحی شده است اما آن چه آن را منحصر به فرد می‌کند این است که حذف اطلاعات همراه با دیگر برنامه‌ها از جمله جاسوسی از اطلاعات انجام می‌گیرد و می‌تواند ابزارهای کامپیوتری را بی‌استفاده کند.

ساده‌ترین راه برای ساخت کتاب الکترونیکی

ساده‌ترین راه برای ساخت کتاب الکترونیکی


کتاب‌های الکترونیکی انواع مختلفی دارند؛ کتاب‌هایی با فرمت‌های PDF و JAR و حتی مطالبـی کـه در Microsoft Word نوشته می‌شوند را نیز می‌توان به عنوان کتاب الکترونیکی به حساب آورد.

رایج ترین کتاب الکترونیکی که روی گوشی‌های نوکیایی که از فرمت‌های جاوا پشتیبانی می‌کنند، همان کتاب‌های جاوا هستند که نسخه‌های فارسی آن به وفور در اینترنت یافت می‌شوند. چون می‌توان گفت که تمامی گوشی‌های موبایل از فایل‌هایی با فرمت JAR پشتیبانی می‌کنند و نیاز به گوشی با سیستم‌عامل خاص و یا نرم‌افزار جانبی برای اجرای این قالب‌ها ندارند؛ بر خلاف سایر کتاب‌ها که حتما باید نرم‌افزاری برای گشودن فایل‌هایی همچون PDF و یا Word روی گوشی نصب باشد.

اما آیا به این فکر کرده‌اید که شما هم می‌توانید به راحتی کتاب الکترونیکی جاوا برای خود بسازید. شاید تا کنون پیش آمده باشد که بخواهید مطلب مورد نظر خود را همچون جزوه درسی و یا یک سری مطالب مفید که از اینترنت دریافت کرده‌اید، به صورت یک کتاب الکترونیکی روی موبایل خود داشته باشید. برای این کار نرم‌افزارهای زیادی همچون fbook ارائه شده که ممکن است به دلیل حجم زیاد و یا ساده نبودن کار با آن از ساختن کتاب الکترونیکی منصرف شوید اما در این ترفند روشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سادگی و با صرف کم‌ترین هزینه و زمان بتوانید یک کتاب الکترونیکی داشته باشید. شما می‌توانید با دریافت یک کتاب جاوا مانند کتابی که نشانی آن برای شما گذاشته شده و اعمال تغییراتی روی آن، کتاب مورد نظر خود را بسازید.

با باز کردن فایل گذاشته شده باحجم 23KB با استفاده از نرم‌افـزارهای فشـرده‌سـاز ماننـد Winrar، در داخـل آن سـه فـایـل متـنـی txt با نـام‌هـای textfile.txt textfile1.txt ،textfile2.txt مشاهده می‌کنید.

این فایل‌ها را در صفحه کامپیوتر کپی کنید. حالا متنی را که می‌خواهید از آن کتاب بسازید، به سه قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به ترتیب در فایل‌های متنی گفته شده کپی کنید. حال کافی است تا سه فایل txt را که حاوی مطالب شماست، به جای اول خود برگردانید؛ یعنی درون فایل دریافت شده، کپی کنید. با این کار مطالب شما با مطالب کتاب قبلی جایگزین می‌شود و حالا کتاب مخصوص خود را دارید که می‌توانید آن را به گوشی‌تان منتقل کنید و از آن استفاده کنید.

www.bytemobile.persiangig.com/...nload/ebook.jar