فناوری اطلاعات : رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران: شرکت‌های اینترنتی کم‌فروشی نمی‌کنند!

فناوری اطلاعات

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران: شرکت‌های اینترنتی کم‌فروشی نمی‌کنند!
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرد در شرکت‏های اینترنتی تخلف کم‏فروشی انجام نمی‏شود و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روی این تخلف و تخلفات مشابه نظارت دقیق دارد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آزاده داننده ادامه داد: شرکت‏های فعال حوزه اینترنت مرتکب تخلف کم‏فروشی نیستند و این موضوع تحت نظارت از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

او با اشاره به اقدامات رگولاتوری در این رابطه گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت‏های ISP را ملزم به تهیه پورتالی برای پاسخگویی به شکایات مشترکین کرده است که به فرد شاکی شماره پیگیری 17 رقمی ارائه می‏کند و در صورتی که در موعد مقرر، شرکت ISP متشاکی نسبت به پاسخگویی و رفع تخلف اقدام نکند، شاکی میتواند به سامانه جامع پاسخگویی به شکایات در آدرس Complaint.cra.ir مراجعه و با وارد کردن کد 17 رقمی شکایت خود را پیگیری کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران افزود: بخشی از این سامانه، مربوط به تفاهم‏نامه 8 جانبه پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات است، که سازمان نظام صنفی رایانه‏ای در جایگاه دبیر این تفاهم‌نامه فعالیت می‏کند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رئیس کمیته، سازمان حمایت مصرف‏کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نایب رئیس و سازمانهای تعزیرات حکومتی، فناوری اطلاعات ایران، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و شرکت ارتباطات زیرساخت از اعضای آن هستند.

به گفته داننده، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بازدید و بازرسی‏های دوره‏ای از شرکتهای ISP، شاخص‏های مرتبط با کیفیت سرویس را کاملاً مورد بررسی و نظارت قرار داده و نسبت به ارزیابی عملکرد آنها اقدام می‌کند و در صورت مشاهده تخلف وفق مفاد پروانه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برخورد می‌کند

وزیر ارتباطات: هر ایرانی درکنار کدپستی ایمیل ملی می‌گیرد




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس برنامه های درنظر گرفته شده برای تعامل و ارتباط دو طرفه دولت و مردم از این پس هر ایرانی در کنار کدپستی، یک پست الکترونیک اختصاصی دریافت خواهد کرد.

به گزارش مهر، محمدحسن نامی امروز دوشنبه در مراسم افتتاح پست الکترونیک ملی که با همکاری شرکت پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد، امیت و حفظ اطلاعات را مهمترین دلیل راه اندازی این سرویس عنوان کرد و گفت: با اختصاص پست الکترونیکی به هر ایرانی، تعاملات دولتی با مردم به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

وی گفت: با تلاش شرکت پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران، هر ایرانی از طریق مقطع تحصیلی ابتدایی باید دارای یک پست الکترونیکی شود تا بتواند امور ارتباطی خود با دستگاههای دولتی را از طریق این سرویس ارسال و دریافت کند.

نامی با بیان اینکه با راه اندازی دیتاسنترهای استانی در استانهای کشور، امنیت اطلاعات و حریم شخصی در سرویس پست الکترونیک تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: پست الکترونیک ملی به آدرس mail.post.ir به عنوان اولین سرویس روی شبکه ملی اطلاعات آغاز به کار خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه زیرساختهای ارتباطی کشور تصریح کرد: در سال 90 حدود 3 درصد و در سال 91 حدود 5 درصد درآمد ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به زیرساختهای این بخش اختصاص یافت و این در حالی است که سایر کشورها تمامی درآمد خود از این حوزه را به زیرساختهای ارتباطی اختصاص می دهند.

وی یک دلار سرمایه گذاری در زیرساختهای ارتباطی را معادل صرفه جویی در 3.4 دلار انرژی، 1.8 دلار در محیط زیست و 1.4 دلار در سایر صنایع برشمرد و گفت: پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، موجب بهره برداری 36 درصدی سایر صنایع می‌شود.

نامی با اشاره به درآمدزایی کشورهای جهان از صنعت ICT گفت: درآمد شرکتی مانند اپل در سال 2012 بالغ بر 11 درصد بیش از فروش نفت و گاز عربستان تخمین زده می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 750 هزار دانشجوی کشور در رشته برق و الکترونیک تحصیل می‌کنند، ادامه داد: هم اکنون دانشجویان و نخبگان کشور برای اپل و مایکروسافت برنامه می نویسند؛ این نشان از وجود نیروی انسانی و پتانسیل فنی در این بخش است که باید روی آن سرمایه گذاری شده و به کار گرفته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کمپانی گوگل در 6 ماه گذشته 10 سرویس قابل توجه برای کاربران ارائه کرده است افزود: حجم قابل توجهی از مردم کشور از این سرویس ها استفاده می‌کنند.

نامی با تاکید براینکه باید از تجارب سایر کشورها برای ارائه خدمات ICT استفاده کنیم، ادامه داد: با این وجود نوآوری و دستیابی به تولید نسل جدید تکنولوژی در دستور کار ما قرار دارد.

ارسال پاسخ اتوماتیک در ایمیل یاهو

ارسال پاسخ اتوماتیک در ایمیل یاهو


 


 

قطعاً زمان هایی پیش خواهد آمد که به دلیل مسافرت یا تعطیلات کاری به ای میل خود دسترسی نداشته باشید. این تاخیر چندروزه در مطالعه ای میل ها و ارسال پاسخ می تواند به قیمت رنجیده شدن دوستان یا از دست رفتن فرصت های کاری تمام شود. Vacation Response به عنوان یک پاسخگوی اتوماتیک به تمامی ای میل های دریافت شده پاسخی مناسب خواهد داد و از ارسال کننده آنها به واسطه عدم دسترسی شما به صندوق پستی تان پوزش خواهد خواست.


روش کار بسیار ساده است:

بر روی Options از ناحیه بالا و سمت راست صفحه اصلی ای میل خود کلیک کرده و از منویی که ظاهر خواهد شد گزینه Mail Options را انتخاب کنید. از سمت چپ صفحه ظاهرشده گزینه Vacation Response را انتخاب کنید. در صفحه ای که ظاهر خواهد شد گزینه Enable auto response during your vacation را فعال کرده، تاریخ شروع زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت Auto respond from و تاریخ پایان زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت up until وارد کنید. در مقابل هر کدام از این گزینه ها، کادر اول برای وارد کردن ماه، کادر دوم برای وارد کردن روز و کادر سوم برای وارد کردن سال در نظر گرفته شده است. در قسمت Generic Response متنی را که مایلید در پاسخ به ای میل های دریافتی به صورت اتوماتیک ارسال شود، درج کنید. این پاسخ می تواند اعلام وصول ای میل و قولی برای مطالعه و پاسخ به آن پس از بازگشت از تعطیلات باشد. در صورت تمایل می توانید در قسمت Special Response پیغامی را به صورت اختصاصی برای ای میل های مورد نظرتان درج کنید. در پایان روی گزینه Save Changes در بالای صفحه کلیک کنید.