احداث دو مجتمع آموزشی و پرورشی 10 هزار متری در شهر قدس

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
بازسازی 50 مدرسه تخریبی/هوشمندسازی 1000 مدرسه تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اجرای 50 پروژه تخریب و بازسازی مدارس در این اداره کل با اعتبارات دولتی طی سال 90، گفت: در صورت تخصیص اعتبار، یک هزار مدرسه تا پایان سال تحصیلی در سطح شهرستان‌های تهران هوشمندسازی می‌شود.

ادامه مطلب ...

دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان قدس افتتاح شد

دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرستان قدس افتتاح شد
تهران - دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان قدس، ظهر پنجشنبه با حضور 'علی اکبر جوانفکر' مشاور رییس جمهوری و مدیرعامل ایرنا، فرماندار وامام جمعه این شهر وشماری ازمسوولان غرب استان تهران افتتاح شد.



شهرستان قدس در غرب استان تهران واقع شده است و نام های قدیم این شهر ' قلعه حسن خان' و ' سبزه الماس ' بود. شهر قدس دربهمن سال 1388به سطح شهرستان ارتقا یافت.

شهر قدس یکی از شهرهای قدیمی استان تهران می‌باشد که با قرار گرفتن در بزرگراه فتح (کیلومتر 20) و موقعیت خوب جغرافیایی و آب و هوای کوهپایه‌ای در این چند سال اخیر میزبان سکونت مهاجرین بسیاری از سایر شهرهای کشور بوده‌است.

لازم به ذکر است این شهر با دارا بودن معادن، مزارع، باغ‌ها، مجتمع‌های صنعتی و قهرمانان ورزشی یکی از شهرهای مهم کشور به شمار می‌آید.

شهر قدس که تا قبل از تاسیس شهرداری در سال 1368 تحت نام قلعه حسن خان شناخته می‌شد، روستایی کوچک و قلعه مانند در حاشیه جنوب غربی تهران و همجواری شهرداری منطقه 9 و 18 بود. در یک جبهه آن کاووسیه و در جبهه غربی آن سرخ حصار قرار داشت.

ایرنا همواره در جهت توسعه دفاتر خبری خود در سطح شهرستان های کشور اقدامات فراوانی را انجام داده، بطوری که در زمان حاضر دفاتر شهرستان و مراکز استان ایرنا از مرز 56 دفتر تجاوز کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمان حاضر دارای 30 مرکز استانی و26 دفتر شهرستانی در سراسر کشور است.

مدیرعامل ایرنا: در افتتاح دفتر (ایرنا) در شهرستان قدس

مدیرعامل ایرنا:
فرهنگ، روح حاکم بر جمهوری اسلامی است
قدس – مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی فرهنگ را روح حاکم بر جمهوری اسلامی خواند و گفت: اطلاع رسانی یک کار فرهنگی است و ایرنا به عنوان یک رسانه خبری مادر تلاش می کند وظیفه خود را در این زمینه به بهترین شکل انجام دهد.



به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'علی اکبر جوانفکر' روز پنجشنبه در مراسم آغاز بکار دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شهرستان قدس استان تهران افزود: ایرنا سابقه ای 80 ساله از فعالیت های خبری دارد و در صحنه های مختلف تلاش های گسترده ای داشته و در حوادث و رویدادهای حساس کشور همواره حضور دارد.

مدیرعامل ایرنا گفت: نمایندگی ایرنا در شهرستان قدس مسایل این شهرستان را مطابق با منافع این منطقه به مسئولان کشور و مردم منتقل و تلاش می کند و باید وظیفه خود را در سایه اطلاع رسانی به هنگام، جامع و سریع انجام دهد.

جوانفکر تاکید کرد: دفاتر ایرنا در شهرستان ها تلاش می کنند تا این مناطق به آنچه صلاحیت و شایستگی دارند، دست یابند.

وی ادامه داد: روزنامه ایران نیز در این زمینه سهمی دارد که به طور ویژه به مسایل شهرستان قدس می پردازد.

فرماندار شهرستان قدس نیز در این مراسم با تقدیر از مدیرعامل ایرنا برای تاسیس نمایندگی این خبرگزاری در شهرستان قدس ابراز امیدواری کرد با انعکاس اخبار و اطلاعات این شهرستان از طریق نمایندگی ایرنا، قابلیت ها و استعدادهای واقعی شهرستان قدس به سایر مناطق منعکس شود.

در این مراسم همچنین با حضور مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و مدیرعامل ایرنا و مسئولان و مقامات شهرستان قدس، از شماری خیرین کتابخانه ساز و فعالان عرصه کتابداری این شهرستان تقدیر شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمان حاضر دارای 31مرکز استانی و 26 دفتر شهرستانی در سراسر کشور است.

رئیس انجمن بیماری‌های خاص شهرستان قدس خبر داد:

رئیس انجمن بیماری‌های خاص شهرستان قدس خبر داد:
تکمیل مرکز دیالیز امام علی در قدس

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیماری‌های خاص شهرستان قدس از بهره‌برداری فاز دوم مرکز دیالیز امام علی این شهرستان خبر داد.
ادامه مطلب ...

همایش ملی دستاوردهای نوین در زراعت در شهر قدس برگزار شد

همایش ملی دستاوردهای نوین در زراعت در شهر قدس برگزار شد
شهر قدس - خبرگزاری مهر: همایش ملی دستاوردهای نوین در زراعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس برگزار شد.

ادامه مطلب ...

شهرستان قدس باید به جایگاه فرهیختگان تبدیل شود

جهانبخشی:
شهرستان قدس باید به جایگاه فرهیختگان تبدیل شود
شهرقدس - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان قدس گفت: شهرستان قدس باید به جایگاه فرهیختگان کشور تبدیل شود.
ادامه مطلب ...

رقابت غول‌های اینترنت بر سر اقتصاد وب

دوئل غول های آمریکایی
رقابت غول‌های اینترنت بر سر اقتصاد وب
۵ شرکت بزرگ گوگل، اپل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت در رقابتی حیاتی تلاش می‌کنند اقتصاد اینترنت را تحت تسلط خود بگیرند. استراتژی تمام این شرکت‌ها گرفتن سهم شرکت‌های دیگر و افزایش قدرتشان در قلمرو اینترنت است.


به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز به نقل ازسایت itiran در تاریخ 20 نوامبر 2011 (29 آبان)، شرکت های بزرگ، گوگل، اپل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت خواستار ایجاد فضایی هستند که مصرف‌کنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و جستجو اجبار داشته باشند. به عبارت دیگر می‌خواهند ما در این جعبه جادویی محصور شویم.
آن‌ها می‌خواهند به جای داشتن یک اینترنت بزرگ و پر ترافیک، به سمت ایجاد یک شبکه حرکت کنند که تمام اطلاعات در آن تفکیک شده و در دسترس باشد.
گوگل در میان این 5 شرکت از همه قدرتمند‌تر، جاه طلب‌تر و تهاجمی‌تر است. موتور جستجوی این شرکت به تنهایی حدود 200 میلیارد دلار در بورس برایش درآمدزایی کرده است. اما اکنون دیگر موتورهای جستجو، آینده‌ی اینترنت نیستند. آنها به سرعت در حال پیشرفت به سمت رسانه‌های جهانی، نرم افزارهای موبایل و تجارت الکترونیک هستند.
به « Google-Mart» خوش آمدید
این پروژه‌‌ همان استراتژی گوگل برای ایجاد یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است. فروشگاه‌های وال‌ مارت درواقع با قیمت پایین اجناس بر رقبایشان غلبه کرده‌اند و در آمریکا با توزیع‌کنندگان بسیار، تعداد بی‌شماری از مصرف‌کنندگان را جذب می‌کنند.
یکی دیگر از پروژه‌های گوگل در راستای این هدف بزرگ، گوگل موزیک است که در هفته گذشته عرضه شد. این محصول شباهت زیادی به آی‌تونز اپل دارد و این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که ترانه‌هایی را از طریق گوگل پلاس با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
اما به عقیده متخصصان این محصول باکیفیت، یک ایراد دارد و آن گرفتن شماره کارت‌های اعتباری از کاربر، حتی برای دانلود موسیقی‌های رایگان است. اما در هرحال یک تصویر کامل از استراتژی بزرگ گوگل است.
گوگل به تمام جوانب دنیای اینترنت اندیشیده است. برای شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلاس؛ برای سیستم‌های عامل، آندروید؛ برای ارسال ویدئو، سایت یوتوب؛ برای دنیای تجارت Google product search و برای دفا‌تر کار، اسناد گوگل را عرضه کرده است.
البته گوگل در رقابت بر رسیدن به تسلط کامل به اینترنت تنها نیست. در فضای موتورهای جستجو، بینگ مایکروسافت 28 درصد بازار آمریکا را در اختیار دارد. رایانه لوحی کیندل فایر تهدیدی جدی برای بازار آی‌پد به حساب می‌آید و اپل هم می‌کوشد تا با شبکه اجتماعی موسیقی محور خود موسوم به «پینگ» بخشی از دنیای شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کند.
ما نیز باید به دقت به نظاره این نبرد تمام آمریکایی بنشینیم و ببینیم برنده این میدان کدام یک از این غول‌های اینترنت خواهد بود.
البته یک نکته کاملاروشن است که این شرکتها برای ما پنج است و برای آمریکا یکی و در این رقابت برنده اول تا پنجم آمریکایی است !

حافظه یو اس بی یا کامپیوتر دو هسته ای؟

نارنجی - به ظاهر یک حافظه یو اس بی است. مانند همان چیزی که احتمالا یکی اش را همیشه همراه تان دارید. اما این یک کامپیوتر دو هسته ای است با یک پردازشگر 1.2GHz ARM به همراه وای-فای و بلوتوث و خروجی HDMI و ورودی حافظه MicroSD و حافظه داخلی.

کل وزن این کامپیوتر دو هسته ای هم تنها ۲۱ گرم است و اگر آن را به هر کامپیوتر، مانیتور یا تلویزیونی متصل کنید روی آن بوت شده و سیستم عامل اندروید اش را بالا می آورد.

ادامه مطلب ...

جنبش وال استریت گریبان Adobe را هم گرفت

«فلش را اشغال کنید» این شعار گروهی از کاربران معترض در سواحل غربی آمریکا است که به تقلید از شعار «وال استریت را اشغال کنید»، علیه شرکت Adobe دست به اعتراض زده‌اند.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم این گروه می‌گویند: «فلش پلیر مرده است. همیشه پر از ایراد و اشکال بوده و زمان آن سپری شده است. فلش پلیر فسیل شده است و بازمانده‌ای از روزگار استانداردهای بسته و کنترل‌های یک جانبه شرکت‌ها بر فناوری وب است.»

این معترضان که ظاهراً گروهی متشکل از طراحان وب‌‏سایت و برنامه‏ های کاربردی موبایل هستند با راه‌اندازی وب‏ سایت www. occupyflash. org از جهانیان خواسته‌‌اند نرم‌‏افزار فلش پلیر را از روی دسک‏تاپ‌ها و لپ‌تاپ‏ های خود حذف کنند.
آنها استدلال کرده‌‏اند که با وجود استانداردهای باز HTML5 دوران یکه‌‏تازی Adobe به سر آمده است، اما این شرکت همچنان به توسعه خود ادامه می‌‏دهد.

این اعتراض یادآور کمپین مایکروسافت است که تلاش می‌‏‌کرد کاربرانش را ترغیب کند به جای استفاده از مرورگر اینترنتی IE۶ از مرورگر IE۹ که HTML۵ را حمایت می‌‏کرد، استفاده کنند.
این معترضان هم هدف خود را مبارزه برای پیشرفت تکنولوژی و آینده مرورگرهای اینترنتی دانسته‌اند و ادعا کرده‏اند که وجود فلش پلیر باعث شده استیلای مرورگر IE۶ چندین سال به دراز بینجامد.

آنها گفته‌اند قرار نیست اینترنت برای همیشه متکی به فلش پلیر باشد.

این معترضان برآورد کرده‏اند که هم اکنون نرم‌افزار فلش پلیر بر ۹۵ درصد مرورگرهای دسکتاپ نصب شده است.
آنها حتی به کاربران سیستم عامل‏های مختلف شیوه حذف فلش پلیرهای نصب شده را هم آموزش می‌‏دهند و از سازندگان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری می‌‏خواهند در پروژه‏ های آتی خود از فلش استفاده نکنند و به جای آن از مرورگرهایی استفاده کنند که HTML۵ را حمایت کند.

شرکت Adobe اخیراً به بازار گوشی‏های تلفن همراه رو آورده بود، اما چند روز پیش اعلام کرد نصب فلش بر روی پلتفرم‏‌های موبایل را متوقف می‌‏کند.
اعتراض علیه این شرکت هم دقیقاً دو روز بعد از اعلام رسمی این خبر شروع شد.

شرکت Adobe هنوز در برابر این اعتراضات واکنشی نشان نداده است.

احتمال تاخیر در عرضه ویندوز ۸ تا سال ۲۰۱۳




ایتنا- یکی از تحلیلگران صاحب‌نام مایکروسافت اعلام کرده است که دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۸ تا قبل از سال ۲۰۱۳ به دست کاربران نخواهند رسید.


بر اساس پیش‌بینی‌های مختلف و اخبار فراوانی که منتشر شده است احتمال می‌رود که سیستم عامل ویندوز ۸ مایکروسافت پیش از ژوئن ۲۰۱۲ به دست کاربران برسد. اما هم‌اکنون یکی از تحلیلگران صاحب‌نام مایکروسافت اعلام کرده است که دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۸ تا قبل از سال ۲۰۱۳ به دست کاربران نخواهند رسید.

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، این محصول یکی از بزرگ‌ترین اقدامات مایکروسافت برای ورود به دنیای رایانه‌های لوحی محسوب می‌شود.

در این میان دو شرکت سامسونگ و نوکیا اعلام کرده‌اند که در اواسط سال آتی میلادی که احتمالا مربوط به قبل از ژوئن ۲۰۱۲ می‌شود، رایانه‌های لوحی جدید مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ را روانه بازار می‌کنند.

کیو هو، مدیر بازاریابی و فروش شرکت سامسونگ در این باره به خبرگزاری بلومبرگ توضیح داد که سامسونگ پیش‌بینی می‌کند فروش رایانه‌های لوحی مبتنی بر ویندوز ۸ را در نیمه دوم سال آتی میلادی آغاز کند.
پائول آمسِلم، یکی از مدیران نوکیا در فرانسه نیز اعلام کرد که در ژوئن ۲۰۱۲ ما رایانه لوحی را وارد بازار خواهیم کرد که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ کار می‌کند.

اما در این میان مایکل چری، از معروف‌ترین تحلیلگران مرکز تحقیقاتی Directions on Microsoft اعلام کرد که دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر ویندوز ۸ تا سال ۲۰۱۳ وارد بازار نخواهند شد.

او در این باره به خبرگزاری رویترز توضیح داد: «من بر این باورم که در آخرین فصل از سال ۲۰۱۲ میلادی نسخه RTM سیستم‌عامل ویندوز ۸ عرضه خواهد شد. بر اساس تجارب قبلی بین عرضه نسخه RTM و عرضه نسخه نهایی سیستم‌عامل مایکروسافت معمولا ۹۰ روز طول می‌کشد. برای من این مسئله به این معنی خواهد بود که تا سال ۲۰۱۳ شاهد حضور دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر ویندوز ۸ نخواهیم بود.»