مادربورد چیست ؟

مادربورد ( Motherboard ) در واقع سیستم عصبی کامپیوتر شماست . بدون مادربورد هیچ قطعه ای به درد نمی خورد . یعنی شما برای استفاده از یک قطعه مانند کارد گرافیکی و ... باید آن را روی مادربورد نصب کنید . این نصب ممکن است به صورت قرارگیری قطعه روی مادربورد باشد یا به صورت اتصال آن بوسیله کابل به مادربورد. انتخاب مادربورد مهمترین انتخاب در خرید یک کامپیوتر است . برای مثال اگر شما قصد استفاده از پردازنده های EE ( Extreme Edition ) اینتل را داشته باشید ولی از یک مادربورد که چیپست ( chipset ) نه چندان قوی دارد استفاده کنید ، مطمئنا بسیاری از ویژگی های پردازنده شما بدون استفاده خواهد ماند .
مادربورد قطعه ای بسیار پیچیده است که تمام داده های سیستم شما در آن جریان می یابد . به همین خاطر انتخاب یک مادربورد مناسب ، بسیار اهمیت دارد .

ادامه مطلب ...

تفاوت های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما

امروزه بییش ترین سهم تولید تلویزیون به فناوری های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما اختصاص یافته است.
در گذشته ای نه چندان دور خرید تلویزیون هایی با اندازه های بزرگ یک رویا برای افراد بود در حالیکه امروزه یک امر عادی است اما هنوز هم برای عموم مردم پس از گذشت چند سال طرز عملکرد و تفاوت های تکنولوژی های پلاسما و ال سی دی نامفهوم و پیچیده میباشد.به خصوص اینکه هنگامیکه برای خرید به فروشگاه مراجعه میکنند با توضیحات متفاوتی از طرف فروشندگان مواجه می شوند و نمیتوانند تصمیم درستی را اتخاذ کنند من تصمیم دارم در این مقاله که برگرفته از سایت CNet و تجربیات این حقیر تاکنون است به بررسی این دو فناوری پرداخته تا شما را با آنها آشنا کنم تا در انتخاب خود گزینش های بهتر و مناسبتری را انجام داده و استفاده بهینه را از این تکنولوژی های روز ببرید.و پس از خرید کمتر به پشیمانی دچار گردید.

ادامه مطلب ...

رده بندی بهترین آنتی ویروس های جهان 2011


اگر شما به دنبال یه نرم افزار امنیتی کامل هستید (یعنی هم آنتی ویروس باشه هم اینترنت سکیوریتی هم فایروال بسیار قوی

و... خلاصه بگم : مقابله با هرچیز نا امن و خطرناک) باید به شما بگم که با توجه به همه ی رده بندی ها بیت دفندر توتال سکیوریتی 2011 از همه برتر است که برای دانلود هم برای شما عزیزان اونم نسخه اصل آن را قرار دادم . باید بگم که چرا نگفتم که زون آلارم را بهترین به شما نگفته ام در حالی که در رده بندی امنیت کامل اول شده است : به این دلیل که این نرم افزار امنیتی همان طور که در رده بندی آنتی ویروس ها و اینترنت سکیوریتی ها مشاهده میکنید رتبه خوبی را کسب نکرده است و همین طور در سال 2010 در رده بندیه آنتی ویروس ها از لحاظ شناسایی ویروس رتبه ای نیاورد حالا ببینیم در 2011 چیکار میکند . (که من این رده بندی از لحاظ شناسایی ویروس 2010 را در وبم قرار ندادم به علت برخی مشکلات) . و به این دلیلم که خیلی ها طرف دار آواست و آویرا هستند که نگفتم اینها برترند به این دلیل که این آنتی ویروس ها قدرت ضعیفی در پاک سازی ویروس ها دارند درسته که در 2010 رتبه بسیار خوبی را کسب کرده اند (رتبه اول و دوم) در شناسایی ویروس ها ولی ممکن است از لحاظ پاک سازی ویروس ها از پای در بیایند . در ضمن حتی اینترنت سکیوریتی هم نیستند چه برسه به توتال سکیوریتی .

ادامه مطلب ...

صوت کامل شش دفتر مثنوی معنوی - Mp3


صوت کامل شش دفتر مثنوی معنوی - Mp3


روایت کامل شش دفتر مثنوی معنوی، تقدیم به کاربران عزیز


دانلود یکجا (zip):

دانلود یکجای مثنوی معنوی (قسمت اول)

دانلود یکجای مثنوی معنوی (قسمت دوم)

دانلود یکجای مثنوی معنوی (قسمت سوم)

دانلود یکجای مثنوی معنوی (قسمت چهارم)

* به جهت سهولت در دانلود فایل ها به چهار قسمت تقسیم شده اند.


دانلودفایل ها به صورت تک تک:

ترجمه گویای فارسی قرآن کریم (ترجمه استاد فولادوند)

ترجمه گویای فارسی قرآن کریم (ترجمه استاد فولادوند)  


ترجمه گویای فارسی قرآن کریم (ترجمه استاد فولادوند با صدای آقای هدایت فر) تقدیم به کاربران عزیز

لطفا دانلود کنید


دانلود یکجای ترجمه گویای فارسی قرآن کریم (با حجم 340 مگابایت)


دانلود فایل ها به صورت تک تک:

شاهنامه فردوسی به صورت کامل و صوتی- Mp3


صوت کامل شاهنامه فردوسی - Mp3


روایت کامل ابیات شاهنامه مبتنی بر نسخه (چاپ مسکو) با صدای گوینده معاصر آقای اسماعیل قادر پناه، تقدیم به کاربران عزیز

لطفا دانلود کنید

قالب بندی طبقاتی تا برنامه نویسی سایت

قالب بندی طبقاتی تا برنامه نویسی سایت 

قالب طبقاتی ، برنامه کاری سایت است ولی قبل از شروع ساختن سایت برداشتن گامهای دیگری نیز نیاز است . بیشترین زمان در توسعه وب سایت اختصاص به طرح ریزی آن دارد .
طرح ریزی جزئیات سایت قبل از اینکه حتی یک خطبرنامه نوشته شود.
رهنمود های محتوا
رهنمودهای متن
رهنمودهای رنگ
رهنمودهای پیمایش
رهنمودهای گرافیک
رهنمودهای دیداری
دیگر رهنمودها

طراح ریزی جزئیات وب سایت

عموماً برای هر صفحه اولین پیش نویس آن را توسعه خواهید داد . شما بازار هدفتان را خوب می شناسید ، می دانید که چه چیزی باعث خرید مشتریان می شود و خواسته های آن ها را خوب می شناسید. گام بعدی این است که این متن توسط یک نسخه نویس درون خطی بررسی و ویرایش شود. معمولاً نسخه نویسان درون خطی ، پیش زمینه ای راجع به تبلیغات و آگهی دارند که یا چند کلمه ، پیام مخاطب را دریافت می کنند. آن ها خوب می دانند که چطور توجه خواننده را جلب کنند. کاربران اینترنت علاقه ای به خواندن انبوهی از صفحات ندارند بلکه می خواهند مورد جستجوی خود را به سرعت بیابند. متن کوتاه و پرمغز باید باشد.

ادامه مطلب ...

عوامل موفقیت در بازاریابی الکترونیک

چهار عامل مهم در کسب موفقیت 
بازاریابی الکترونیک عبارتند از :

1- سود رسانی به مشتری .

2- توانایی در ارائه خدمات و اطلاعات مورد نیاز مشتری بصورت Online .

3- توانایی کنترل و هدایت وب سایت .

4- ایجاد یکپارچگی میان فعالیت های بازاریابی الکترونیک با سایر فعالیت ها.

برای جذب مشتری باید فعالیت های online شرکت برای او سود آور باشد. همچنین باید خدمات متنوعی به او ارائه گردد. خدمات و تسهیلاتی که باعث ایجاد انگیزه لازم در مشتری جهت خرید (حال و آینده ) گردد.

ادامه مطلب ...

ثروتمندترین مرد ایرانی

پی یر امید یار(pierre omidyar) 

پی یر امید یار در سال 1967 متولد شد. پدر او ایرانی الاصل و فارغ التحصیل رشته پزشکی و مادر او که تبعه فرانسه است از رشته زبان شناسی دانشگاه سوربون فارغ التحصیل شده است. آنها زمانی که (پی یر) تنها شش سال داشت ایران را به قصد یافتن مکان بهتری برای تحصیل فرزندانشان ترک کردند.
پی یر علاقه زیادی به کامپیوتر داشت. در زمانی که در واشنگتن در کلاس هفتم تحصیل می کرد مدام از کلاس های ورزشی فراری بود. به سراغ کمدی می رفت که معلم علوم یک رادیو ارزان قیمت در آن گذاشته بود و وقتی که همکلاسی او مشغول بازی بودند، او در حال گوش دادن به برنامه آموزش کامپیوتر بیسیک بود.
به خاطر موقعیت کاری مادرش کلاس هشتم و نهم را در هاوایی گذراند. وقتی پی یر به واشنگتن برگشت مقطع Apple II را به پایان رساند و در برنامه پاسکال شرکت نمود. پی یر اولین درآمدش را با استفاده از مهارتش در کار با کامپیوتر و با فهرست کردن کارت های کتابخانه مدرسه اش به ازای 6 دلار در هر ساعت به دست آورد.

ادامه مطلب ...