101 سرویس رایگان در اینترنت

(www.ubuntu.com) Ubuntu 
یک رایانه جدید خریده‌اید ؟ حالا به سیستم عاملی نیاز دارید که آن را به کار بیندازد و این سیستم عامل ممکن است تا 278 دلار برای ویندوز ویستا یا 200 دلار برای لپرد اپل هزینه داشته باشد . اما سیستم عامل لینوکسی Ubuntu رایگان است و به صورت پیش فرض برنامه واژه پرداز ، صفحه گسترده ، ارائه ( پرزنتیشن) ، مرورگر وب ، ایمیل ، پخش کننده چند رسانه‌ای ، و نرم‌افزار ویرایش عکس نیز دارد .

(www.openoffice.org) openoffice.org
نسخه ابتدایی مجموعه نرم‌افزاری office مایکروسافت که 400 دلار قیمت دارد . اما openoffice رایگان است و روی پلتفرم‌های ویندوز ، مک ، و لینوکس اجرا می‌شود .

(www.pandorarecovery.com) Pandora Recovery
فایل‌هایی که در محیط سیستم عامل توسط فرمان‌های Remove یا Delete پاک می‌شوند ، تا مدتی به صورت کامل محو نمی‌شوند و می‌توانید با استفاده از Pandora این فایل‌ها را باز یابی کنید . این برنامه می‌تواند در بعضی از موارد فایل‌هایی مربوط به یازده سال قبل را بازیابی کند .

(www.getlibra.com) Libra
این برنامه روشی بسیار ساده برای ایجاد مجموعه قابل جست و جو از تمام کتاب‌ها ، CD ها ، DVD ها ، و بازی‌هایی است که در خانه دارید . سازنده این برنامه ، یک شرکت سنگاپوری به نام CodeJam است که از اطلاعات به دست آمده از این برنامه و فروش آنها به شرکت‌هایی مثل آمازون درآمد کسب می‌کند .




ابزارهای فناوری (1 )

حفاظت از سیستم
(www.free.grioft.com) AVG Anti-Virus Free
نسخه کامل این برنامه آنتی ویروس 53 دلار قیمت دارد ولی نسخه رایگان آن نیز عملکردی به همان خوبی دارد ؛ اگر فقط بتوانید از داشتن فایروال ، مسدود کننده هرزنامه ، و پشتیبانی فنی چشم بپوشید .

(www.safar-networking.org) Spybot
اگر نسخه پولی یک برنامه انتی ویروس مانند AVGیا McAfee را خریداری کرده باشید ، حتماً مسدودکننده هرزنامه هم دارید ؛ ولی اگر اهل صرفه‌جویی هستید حتماً از یک برنامه مسدودکننده هرزنامه مانند استفاده کنید که برای تمام نسخه‌های ویندوز به صورت رایگان در دسترس قرار دارد .

ابزارهای فناوری (2)



خانه در وب
(www.divshare.com) divShare
می‌توانید به صورت رایگان فایلهای ویدیویی خود را روی یوتوب یا فایلهای تصویری خود را روی قرار دهید . اما در سایت رایگان DivShare می‌توانید هر قدر که بخواهید از هر نوع فایلی در اکانت شخصی خودتان ذخیره کنید و آنها را تا هر وقت که بخواهید نگاه دارید . به این ترتیب می‌توانید فایلهای خودتان را در هر جایی در جلوی دست داشته باشید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید .

(www.t35.com) Hosting 35 T
سایت‌های میزبانی زیادی مانند Yahoo Geocities وجود دارد که می‌توانید سایت خودتان را در آنها بسازید و همراه با تبلیغات نمایش بدهید . این سایت‌ها از نظر پهنای باند و فضای میزبانی محدود هستند اما در 35 T چنین نیست . در این سایت می‌توانید هر قدر که می‌خواهید فضا یا پهنای باند مصرف کنید چرا که پهنای باند بیشتر به معنی مخاطب بیشتر ، و مخاطب بیشتر به معنی درآمد تبلیغات است .

(wordpress.org) Wordpress
ورد پرس از اولین سایت‌های میزبانی رایگان وبلاگ بود . این سیستم هم‌اکنون خدماتی مانند امکان ثبت نام کاربران وبلاگ ، محافظت در برابر هرزنامه ، و طراحی‌های مختلف را ارائه می‌دهد .


ابزارهای فناوری (3)

تلفن خانگی
( www.skype.com) Skype
Skype با200 میلیون کاربر هنوز هم محبوب‌ترین سرویس VolIP است . تماس یک کاربر Skype به کاربر دیگر در هر کجای دنیا رایگان است .

(www.gizmoproject.com) Gizmo Project
بزرگترین رقیب Skype برنامه Gizmo Project محصول شرکت SIPhone است که ویژگیهای منحصر به فردی مانند Voicemail و تماس‌های رایگان به خط تلفن ثابت با خط موبایل کاربران دیگر Gizmo Project دارد .

(www.thepudding.com) The Pudding
Skype درآمد خود را از محل فروش سرویس‌های اضافی مانند با گوشی‌های موبایل و یا تلفن ثابت کسب می‌کند ولی یک سرویس VolIP جدید به نام Pudding وجود دارد که درآمدش را از محل نشان دادن تبلیغات مفهومی کسب می‌کند . تبلیغات این سایت با توجه به موضوع صحبت کاربران نمایش داده می‌شوند .




امور مالی (1)

مدیریت پول
(www.mint.com) Mint: Personal accounting software
می‌توانید به ساده‌ترین شکل و به صورت ناشناس در سایت mint.com ثبت نام کنید و اطلاعات مربوط به چندین کارت اعتباری ، حساب‌های بانکی متعدد و بدهی‌ها و اقساط خود را در یک جا گرد هم بیاورید . این سیستم پیش از فرا رسیدن موعد پرداخت بدهی‌ها و قبض‌ها به شما هشدار می‌دهد . این سیستم همچنین الگوی خرج کردن شما را بررسی می‌کند و پیشنها‌د هایی برای صرفه جویی می‌دهد .

(quotes.freerealtime.com) Freerealtime.com
اخبار مربوط به سهام در تلکس بیشتر سایتها و خبر‌گزاری‌ها ، از جمله بیزنس ویک ، دست‌کم حدود20 دقیقه تاخیر دارد . Freerealtime.com یکی از معدود سایتهایی است که اخبارش به صورت بلا درنگ ارائه می‌شوند .

امور مالی (2 )

تنظیم اضهارنامه‌های مالیاتی
(www.taxact.com) TaxACT
این نرم‌افزار محاسبه مالیات مبتنی بر وب ، بخشی از برنامه سازمان IRS در جهت کمک کردن به شهروندان برای پر کردن اوراق و اسناد مالی مربوط به مالیات است ؛ ولی بر خلاف بقیه شرکت‌هایی که با IRS همکاری می‌کنند و خدمات رایگان خود را به کسانی که کمتر از 54 هزار دلار درآمد دارند ارائه می‌دهند ، در TaxACT هر کسی می‌تواند به صورت رایگان از خدمات استفاده کند .

امور مالی (3 )

بررسی اعتبار
(www.annualcreditreport.com) AnnualCreditReport.com
قانون تراکنشی‌های اعتباری دقیق و عادلانه که در سال 2003 تصویب شد به همه مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد که در هر ماه یک‌بار به گزارش‌های اعتباری خود دسترسی پیدا کنند . طبق همین قانون ، سایت AnnualCreditReport.com برای ساده سازی فرایند درخواست برای گرفتن گزارش توسط مصرف کنندگان ایجاد شد .


امور مالی (4)

مدیریت املاک
(www.zillow.com) Zillow.com
دیگر زمانی که برای کسب اطلاعات در مورد املاک باید به آژانس‌های یک منطقه خاص رجوع می‌گردید گذشته است . Zillow.com از اطلاعات موجود در مورد خرید و فروش‌های جدید برای محاسبه ارزش هفتاد میلیون ملک در سرتاسر ایالات متحده استفاده می‌کند .

(www.trulia.com) Trulia
این سایت تمام فهرست‌هایی که در مورد املاک و مستغلات وجود دارد را در قالب یک بانک اطلاعاتی قابل جست و جو گردآوری می‌کند . این سایت همچنین راهنماهای محلی دارد که تمام اطلاعات مربوط به مدارس نزدیک به ملک ، نرخ جرم در آن ناحیه ، درآمد متوسط ساکنان آن ، و قیمت آن را در یک جا به شما نشان می‌دهد .




شغل (1)

(www.emurse.com) Emurse
بیشتر کسانی که به دنبال یافتن شغل هستند رزومه‌های مختلفی در سایت‌های مختلفی مانند Monter ,Yahoo Hots و شبکه‌های اجتماعی مانند Linkedin و MySpace دارند . اما این سایت به شما امکان می‌دهدکه یک رزومه کامل از خود بسازید و برای آن یک آدرس کوتاه مناسب در اینترنت داشته باشید ؛ فقط کافی است آدرس را به هر کسی که می‌خواهید بدهید .

(www.indeed.com) Indeed
شما بین سایت‌های بزرگی که فرصت‌های شغلی ر ابه صورت بین‌المللی و در سطح کشورهای بزرگ فهرست می‌کنند ، و سایتهای تخصصی که فقط در یک ناحیه خاص یا روی یک صنعت خاص تمرکز می‌کنند ، کدام را انتخاب می‌کنید ؟ با وجود سایت Indeed دیگر نیازی به انتخاب نیست چون این سایت به طور خودکار تمام فهرست‌های موجود را برای پیدا کردن شغل مطابق با مهارت‌های شما جست و جو می‌کند .

شغل (2)

افزایش دستمزد می‌خواهید ؟
(www.salary.com) salary.com
فکر می‌کنید که حقوقتان کم است ؟ اما قبل از اینکه با شکایت به سراغ رئیس‌تان بروید خوب است که با استفاده از سایت Salary.com شواهد کافی گردآوری کنید . این سایت به شما نشان می‌دهد که بقیه افراد دارای مهارت‌های مشابه شما در مناطق جغرافیایی گوناگون چه درآمدهای دارند . اطلاعات با نظرسنجی فراهم شده است .

شغل (3)

نام خود را معرفی کنید
(www.visitaprint.com) Visitaprint.com
داشتن کارت ویزیت برای کار بسیار لازم است ولی اگر قرار باشد این کارت‌ها را به خرج خودتان چاپ کنید شاید قبل از پیدا کردن کار مناسب جیبتان خالی شود . دراین سایت کاربران می‌توانند 250 عدد کارت ویزیت با طرح مورد نظر خود را سفارش دهند و به رایگان دریافت کنند . فقط باید تبلیغ کوچکی در پشت کارت چاپ شود و 6 دلار هم برای هزینه ارسال پرداخت شود .




سرگرمی ( 1)

موسیقی
(www.pandora.com) Pandora
کافی است یک هنرمند یا آهنگ را انتخاب کنید ؛ Pandora بر اساس اطلاعات بسیار عمیقی که از ملودی ، هارمونی ، ریتم و سازبندی دارد ، یک فهرست از آهنگ‌های مشابه می‌سازد و برایتان پخش می‌کند . از امسال این سایت حاوی تبلیغات خواهد شد .

(www.criticalmetrics.com) Critical Metrics
اگر مشترک چندین و چند نشریه ، روزنامه ، و وب سایت تخصصی موسیقی هستید و برای پیدا کردن آلبوم یا آهنگ‌های برتر دچار مشکل شده‌اید ، تمام اشتراک‌ها را لغو کنید و مستقیماً به این سایت بروید . این سایت تمام منابع مهم مانند رولینگ استونز ، نیویورک تایمز و بقیه منابع را جست و جو می‌کند و بهترین آهنگهایی که در مجموع ، بهترین نقدها را دریافت کرده‌اند را به شما معرفی می‌کند . بیشتر این آهنگها را می‌توانید به صورت آنلاین بشنوید یا حتی به صورت ویدیو ببینید .

(freeitunessongs.blogsport.com ) Free iTunes Downloads Blog
فروشگاه موسیقی آی‌تیونز هر هفته چند آهنگ را انتخاب می‌کند و به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد . اما این پیدا کردن این آهنگ‌ها همیشه ساده نیست . این وبلاگ شما را از آهنگ‌های رایگان هر هفته آگاه می‌سازد .

سرگرمی (2)

نور ، صدا ، دوربین ، اکشن
(www.dvdflick.net) DVD Flick
اگر چندین فایل تصویری مختلف روی هارددیسک رایانه دارید که هر یک هم فرمت متفاوتی دارند ، می‌توانید با استفاده از این سایت به سادگی آنها را ویرایش و به یک فیلم خانگی تمیز و راحت تبدیل کنید . از این برنامه اپن سورس هر فایل ویدیویی را می‌توانید روی دیسک خام منتقل کنید و برایش زیر نویس بگذارید یا تدوینش کنید .

(www.motionbox.com) Motionbox
این سایت در واقع برنامه‌ای برای تدوین فایل‌های ویدیویی است و باید آن را ساده‌ترین و کاربر‌پسند‌ترین ابزار تدوین ویدیو در وب دانست . بیشتر ویژگی‌های این ابزار رایگان است . بعد از آپلود کردن فایل‌ها ، کاربران می‌توانند انها را به صورت فریم به فریم ببینند که کار تدوین را فوق‌العاده ساده می‌کند .

سرگرمی (3)

تصاویر
(www.gimp.org) GIMP
فتوشاپ ابزار بسیار خوبی برای ویرایش عکس است ولی قیمت 999 دلاری آن باعث شده که کار با ان را داشته باشند . این برنامه بسیاری از ویژگی‌های فتوشاپ را دارد و رایگان است .

(www.hugin.surceforge.net) Hugin
نمی‌توانید عظمت منظره مورد نظرتان را در یک عکس 6 در 8 نشان بدهید ؟ این برنامه رایگان چند عکس را به هم می‌چسباند و از آنها یک تصویر غول پیکر می‌سازد .

(www.flickr.com) Flickr
این سایت محبوبترین مکان برای اشتراک تصویر است . ویژگی اجتماعی این سایت باعث شده که فرایند آگاه شدن از تصاویر جدید دوستان و آشنایان بسیار ساده و لذت بخش باشد . فقط کافی است کسی را در لیست تماس خود قرار بدهید ؛ هر وقت که آن شخص تصویری را در فیلکر قرار داد شما آگاه خواهید شد .

سرگرمی (4)

تماشای تلویزیون
(www.joost.com) Joost
راه‌اندازی این سایت هنوز در مرحله بتا است ؛ ولی همین حالا هم250 کانال دارد که روی هم بیش از 15 هزار برنامه تلویزیونی دارند . بعضی از برنامه‌های این سایت از شریکش و یا کام گرفته می‌شود .

(www.veoh.com) Veoh
با داشتن نرم‌افزار رایگان این سایت می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی ر ابارگیری کنید و بعداً به صورت آفلاین ببینید ؛ دقیقاً مانند یک دستکاه ضبط و پخش ویدیو .
( thechannelchannel.tv ) the Channel Channel
نزدیکترین چیز به راهنمای برنامه‌های تلویزیون در اینترنت Channel Channe است . این سایت پیش نمایش یک دقیقه‌ای برنامه‌های مختلف را نشان می‌دهد و می‌توانید با ثبت نام در سایت آنها را ببینید .
( wwitv.com/portal.htm ) WWITV
تا حالا خواسته‌اید که اخبار کشور فیجی را ببینید یا ورزشی را از کشور لیتوانی تماشا کنید ؟ WWITV بیش از 2 هزار و ششصد کانال تلویزیون از 100 کشور جهان را پخش می‌کند .

سرگرمی (5)

بازی
WildGames Game Console (www.wildgames.com/console)
صدها سایت وجود دارند که می‌توانید بازی‌های ساده را روی آنها انجام دهید ، بنابراین زیاد پیش آید که بازی ‌های مورد علاقه خود را گم یا فراموش کنید . این نر‌م‌افزار رایگان امکان بارگذاری بازی‌ها ، جست و جو ، و سازمان‌دهی آنها را می‌دهد . نسخه دارای تبلیغات آن رایگان است و با پرداخت مبلغ کمی می‌توانید تبلیغات را نیز حذف کنید .

(www.maplestory.nexon.net) MapleStory
بسیاری از بازی‌های آنلاین معروف قیمتهای زیادی دارند . برای نمونه بازی world of warcraft محصول شرکت Blizzard علاوه بر قیمت خود بازی ، ماهانه 15 دلار هم هزینه اشتراک دارد . این بازی رایگان است ولی اگر چیزهای اضافی مانند لباس‌های جدید برای شخصیت‌تان بخواهید باید پول پرداخت کنید .

(www.habbo.com) Habbo Hotel
Habbo یک دنیای مجازی مخصوص نوجوانان است که امکان ویرایش آواتار و خانه آواتار را نیز به صورت رایگان می‌دهد . درآمد این دنیای مجازی از محل تبلیغاتی که در ان قرار داده می‌شود ، مانند تبلیغات کوکاکولا ، نایک ، و پلی استیشن تامین می‌شود .

سرگرمی (6)

فعالیتهای بیرونی
(www.myopenbar.com) myopenbar.com
در شهرهای بزرگ تقریباً هر روز در یک قسمت از شهر می‌توان رستوران یا کافه‌ای را یافت که نوشیدنی رایگان عرضه می‌کند . این سایت راهنمای یافتن کافه‌‌هایی با نوشیدنی‌های ارزان و رایگان در بسیاری از شهرهای بزرگ است .

(www.tvtickets.com) Audiences Unlimited
چرا فقط تلویزیون را تماشا کنید در حالی که می‌توانید بخشی از آن باشید ؟ با ثبت نام رایگان در این سایت می‌توانید در برنامه‌های تلویزیونی زنده حضور پیدا کنید .




رسانه‌های چاپی ( 1)

خواندن کامیک بوک
(www.marvel.com/digitalcomics) Marvel Digital Comics
شرکت مارول به درستی متوجه شد که مخاطبان نوجوانش به اینترنت رو آورده‌اند ، پس خودش هم به اینترنت آمد .هزاران شماره از کامیک بوک‌های این شرکت با یک اشتراک 10 دلاری در اختیارتان قرار می‌گیرد . اما می‌توانید 250 شماره را نیز بصورت رایگان بخوانید .

رسانه‌های چاپی (2)

انتشار اثر
(www.lulu.com) Lulu
هر نویسنده‌ای می‌تواند به این سایت برود و طرح صفحات کتاب ، طرح روی جلد ، و اندازه حروف را بنا به میل خود سفارشی‌سازی کند . سپس قیمتی برای کتاب تعیین کند و درخواست انتشار آن را بدهد . 80 درصد از سود هر نسخه‌ای که به فروش برسد متعلق به نویسنده خواهد بود .

رسانه‌های چاپی (3)

خواندن کتاب
(www.gutenberg.org/wiki/main_page) project Gutenberg
وقتی مهلت قانون کپی رایت روی اثری تمام می‌شود اغلب سر از پروژه گوتنبرگ در می‌آورد . در این مجموعه 20 هزار کتاب الکترونیکی به صورت رایگان وجود دارد .

(onlinebooks.library.upenn.edu) UPenn Online Books Page
کتابخانه دانشگاه پنسیلوانیا مجموعه بزرگی از کتابهای رایگان دارد . عناوین جدیدی که به مجموعه اضافه می‌شوند از طریق یک فیلد RSS به اطلاع مخاطبان می‌رسد .

(www.librivox.org) LibriVox
این سایت افراد داوطلب را به خواندن متن کتاب‌هایی که قانون کپی‌رایت شامل حالشان نمی‌شود ، تشویق می‌کند . فایل صوتی کتابها به صورت رایگان روی این سایت قرار می‌گیرد . در حال حاضر بیش از هزار عنوان کتاب صوتی در این سایت قرار دارد .




تحقیق (1)

آرشیوها را شخم بزنید
(www.archive.org) Internet Archive
کجا می‌توانید فیلمهای کلاسیک را بارگیری کنید . آخرین کنسرت هنرمند محبوبتان را به صورت MP3 بگیرید ، یا کتابی درباره فئودالیزم در قرون وسطی بیاید ؟ این سایت کاملترین مجموعه از تمام آثار سمعی و بصری و متنی دارای مجوز نشر به صورت عمومی است .

(www.gpoacces.gov) Printing Office Access Government
درسال 1860 شاخه قانون‌گذاری دولت ایالات متحده ، دفتر نشر اسناد دولتی را تاسیس کرد که وظیفه‌اش فراهم کردن دسترسی شهروندان به اسناد دولتی بود . این دفتر بسیاری از اسناد خودش را به صورت آنلاین هم منتشر کرده است .
National Archiveswww.archives.gov
در این سایت بسیاری از اسناد تاریخی دولت آمریکا قرار داده شده است . فقط سه درصد از کل اسناد محرمانه هستند و بقیه در اختیار عموم قرار دارد .

تحقیق (2)
(www.earthgoogle.com) Google Earth
این سرویس رایگان گوگل ، تصاویر ماهواره‌ای را با عکس‌های هوایی و اطلاعات جغرافیایی ترکیب کرده و مجموعه‌ای ساخته که مدلی از سیاره زمین است . به تازگی سرویس مشاهده ستارگان و شبیه ساز پرواز هم اضافه شده است .

David Rumseys Historical Map
(www.davidrumsery.com ) Collection
دیوید رامزی که پیش از این سازنده و فروشنده املاک بود ، بیش از پانزده هزار نقشه تاریخی را گردآوری کرده است . بیشتر این نقشه‌ها متعلق به دهه 18و19 میلادی هستند . می‌توانید همه انها را روی وب‌‌سایتش ببینید .

(www.hopstop.com) Hopstop.com
سایتهایی مثل Goole Maps یا MapQuest اغلب برای یافتن مسیرهای رانندگی و مسافرت مورد استفاده قرار می‌گیرند . ولی اگر بخواهید از شبکه حمل ونقل عمومی یک شهر استفاده کنید ، این سرویسها به درد نمی‌خورند . Hotstop نقشه متروی بسیاری از شهرهای بزرگ را در خود دارد .

(www.mapmyrun.com ) MapMyRun
با استفاده از این سایت می‌توانید مسیرهای خوب و هوشمندانه‌ای برای دویدن و ورزش کردن پیدا کنید . همچنین با انتخاب مسیر می‌توانید طول مسیر ، سرعت ، و مقدار کالری سوزانده شده را ببینید .




اطراف خانه (1)

مدل‌سازی
(www.sketchup.com) Goole Sketchup
یکی از گمنام‌ترین ابزارهای رایگان گوگل ، برنامه مدل‌سازی سه بعدی Goole Sketchup است که توسط تعدادی از حرفه‌ای‌های دنیای مدل‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در عین حال آنقدر ساده است که بدون هیچ پیش زمینه‌ای می‌توانید استفاده از ان را شروع کنید و به مدل سازی دکوراسیون جدید خانه یا محل کار خود بپردازید .
(www.easy2diy.com) Interior Paint Calculator
نمی‌دانید چه مقدار رنگ باید برای رنگ کردن محل مورد نظر خود بخرید ؟ به صفحه محاسبه‌گر سایت Easy2DIY.com بروید و ابعاد اتاق‌ها را وارد کنید . این سایت به شما اعلام می‌کند که چند قوطی رنگ باید بخرید .

اطراف خانه (2)

غذای خانگی
(www.epicpes.com/recipesmenus) Epicurious Recipes and Menus
از غذاهای تکراری خسته شده‌اید ؟
می‌توانید قیمت گزافی را برای یک کتاب آشپزی پرداخت کنید و یا اینکه به این سایت بروید که دستور پخت هزاران غذا را در بانک اطلاعات خود و امکان جست و جو بر اساس فصل ، سختی ، یا روش پخت هم میسر است

اطراف خانه (3)

رسیدن به سر و وضع
(www.silverjewelryclub.com) SilverJewelry
کاربران می‌توانند در این سایت زیورآلات مورد علاقه خود را از میان سه دسته حلقه‌ها ، گوشواره‌ها ، و گردنبندها انتخاب کنند و فقط با پرداخت شش دلار آنها را در خانه تحویل بگیرند . هیچ محدودیتی برای سفارش‌های وجود ندارد .
(www.highroadsolutions.net) Nation Guard T-shirt
در این سایت‌های تی‌شرت‌هایی به رایگان عرضه می‌شود که رویشان نوشته است : یک سرباز وطن !

اطراف خانه (4)

به پرستار بچه نیازی نیست
(www.ringling.com/offers/baby.aspx) Ringling Brothers and Barnum &
اگر کودکی دارید که کمتر از دوازده ماه سن دارد این سایت یک بلیط رایگان سیرک به ارزش 60 دلار به شما خواهد داد . این بلیط هرگز منقضی نمی‌شود پس می‌توانید آنقدر صبر کنید که فرزندتان بزرگتر شود و فرق دلقک و شیر را بفهمد !
(www.samsclub.com) Huggies Diaper Sample
در این سایت پوشک‌های جدید شرکت Dry & Snug به صورت رایگان عرضه می‌شود . البته فرصت بسیار محدود است عجله کنید .
(www.parentshohceformula ) Parents Choice
غذای مخصوص نوزاد این شرکت از DHA و RHA غنی شده است و اسیدهای چربی دارد که برای رشد مغز و چشم نوزاد مفید هستند . نمونه این محصول برای متقاضیان به صورت رایگان ارسال خواهد شد .
Enfamil,diaper bag,and photo frame
Enfamil شرکت سازنده محصولات Baby Formula است . این شرکت برای کسانی که در سایتش ثبت نام کرده باشند ایمیلهایی درباره چگونگی نگهداری نوزاد می‌فرستد . با ثبت نام در این سایت یک بسته پوشک ، یک قاب عکس ، و کوپن تخفیفی به ارزش 60 دلار دریافت خواهید کرد .

اطراف خانه (5)

رسیدگی به حیوانات خانگی
(www.petfinder.com) petfinder.com
کانال تلویزیونی Animal Plasnet صاحب این سایت است . از این سایت می‌توانید250 هزار حیوان خانگی را جست و جو و حیوان مورد علاقه خود را انتخاب کنید .

(www.freepettreats.com) Free Pet Treats
این سایت خوراک مخصوص انواع حیوانات خانگی را به رایگان برای کاربران ارسال می‌کند . البته در تعداد محدود .

(www.natureonepet.com/samples.html) Nature Zone
در این سایت غذای مخصوص حیوانات عجیب و غریب هم فروخته می‌شود . غذای عنکبوت ، مارمولک ، و لاک پشت از جمله غذاهای موجود در این سایت است که نمونه رایگان آن به کاربران داده می‌شود .

اطراف خانه (6)

تبادل وسایل
(www.titletrader.com) TitleTrade
در این سایت به ازای هر کتاب ، DVD یا بازی ویدیویی دست دومی که برای دیگران ارسال کنید امتیازی به شما تعلق می‌گیرد که از آن برای سفارش دادن کالاهای دست دوم دیگران استفاده کنید . به این ترتیب فقط برای ارسال و دریافت اقلام هزینه پرداخت خواهید کرد .

(www.freecycle.org) Freecycle.org
در هر لحظه کسی در همسایگی شما چیزی را دور می‌اندازد که به درد دیگران و از جمله خود شما خواهد خورد . در این سایت کاربران کالاهایی که دیگر مورد نیازشان نیست را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و به این ترتیب از ایجاد زباله غیر ضروری هم جلوگیری خواهد شد .





منوی امروز (1)

تست طعم‌ها
(www.startsampling.com) Hamburger Helpper
کاربران می‌توانند همبرگرهای آماده طبخ در مایکروویو این شرکت را به رایگان آزمایش کنند . البته از نظر تعداد محدودیت وجود دارد .

(www.hotexas.com/freesamples.htm) Habaneroz of Texas H.O.T. Sauce
بعضی‌ها سس را تند دوست دارند ولی بعضی‌ها تندتر ؛ افرادی که در دسته دوم هستند ، بدون شک از امتحان کردن سس‌های رایگان این شرکت پشیمان نخواهند شد .

(www.baskinrobbins.com/BDayClub) Baskin Robbins Birthday Club
کاربران عضو کلوپ روز تولد این شرکت ، در صورتی که تبلیغ مخصوص آن را در ایمیل دریافت کنند ، هر سال در روز تولدشان یک بسته پر از بستنی مورد علاقه‌شان دریافت خواهند کرد .

منوی امروز (2)

نوشیدنی‌های مجاز
( dunkinathome.offerprocessingcenter.com/?source=homepage ) Dunki Donuts ffee
این شرکت به تازگی قهوه‌های بسیار محبوبش را در بسته‌بندیهای مناسب برای بردن به خانه عرضه می‌کند . کاربران برای مدت محدودی می‌توانند این بسته‌ها را به رایگان دریافت کنند .




سلامت (1)

گرفتن نظرکارشناسی از وب
(www.webmd.com) WebMD
نمیدانید که آن برجستگی روی پوستتان اثر گزش یک حشره است یا یک واکنش آلرژیک ؟ پیش از اینکه از دکتر وقت بگیرید یا با عجله به اورژانس بروید ، نشانه‌هایی که دارید را در WebMD.COM بررسی کنید .
راهنماهای آنلاین

(www.merck.com/mmpe)
پرفروش‌ترین کتاب مرجع پزشکی جهان حالا به صورت آنلاین در دسترس همه قرار دارد . درنسخه انلاین این کتاب فایلهای صوتی و تصویری و محتوای اضافی هم وجود دارد .
یادگرفتن کمک‌های اولیه ( depts..washington.edu/learncpr )
دانشگاه واشنگتن دوره آنلاین آموزش کمک‌های اولیه را با نام learnCPR ارائه کرده است . این دوره شامل راهنماهای دارای تصویر و ویدیو‌های آموزشی است .

سلامت (2 )

سلامت و بهداشت
(www.airbornehealth.com/promotions_pixies.php) Airborne Power Pixies
اگر آلرژی کودکتان اوج گرفته ، شاید Airborne بهترین کمک برای او باشد . محصول این شرکت یک فرمول ایمن کننده بدن است . این شرکت نمونه‌ای از محصول خودش را ارائه می‌کند که مخصوص کودکان است و در تعداد محدود توزیع می‌شود .

(www.lactaid.com) Lactaid
حتی اگر جزو کسانی هستید که بدنشان نسبت به لاکتوز حساسیت دارد و واکنش آلرژیک نشان می‌دهد باز هم امکان دارد که بتوانید از محصولات لبنی تازه استفاده کنید . این شرکت نمونه‌های کوچکی از محصولاتش را به رایگان توزیع می‌کند که در تعداد محدود ارائه می‌شوند .

(www.aquafresh.com/freesample.promo ) Aquafresh Extreme Clean
کاربرانی که برای دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی این شرکت ثبت نام کنند ، نمونه رایگان خمیر دندان آن را دریافت می‌کنند .

سلامت (3)

وزن کم کنید
(www.acaloriecounter.com) A Calorie Counter
می‌خواهید بدانید که میزان کالری غذاهایی که می‌خورید چقدر است ولی منبع مطمئنی ندارید ؟ این سایت تقریباً برای هر غذایی بانک اطلاعاتی اداره بهداشت ایالات متحده را جست و جو می‌کند و میزان کالری را بر اساس اطلاعات آن محاسبه می‌کنند .

(www.fatsecret.com) Fasecret
بعضی از افراد برای کم کردن وزن فقط به حمایت و پشتیبانی دوستانشان نیاز دارند . این شبکه اجتماعی که مختص ورزشکاران و افراد تحت رژیم است نشریه تخصصی کاهش وزن و دستور غذا است و نکات و توصیه‌هایی هم دارد .

(www.myfitnesspal.ccom) myfitnesspal
این سایت نشریه تخصصی ورزش و نرمش ، بانک اطلاعات قابل جست و جوی غذاها ، محاسبه‌گر کالری ، محاسبه‌گر چربی بدن ، و تالار گفتمان را در قالب یک مجموعه واحد ارائه می‌دهد .

سلامت (4)

آرایش و پیرایش
(walmart.triaddigital.com) Garnier Nutritioniste
سایت خرده فروشی com .walmart نمونه‌های رایگان محصولات آرایشی و پاک‌کننده‌های پوست را به صورت رایگان ارائه می‌دهد . البته محصولات در تعداد محدود عرضه می‌شوند .

(www.emerginc.com/sample.php) Emergin C
دراین سایت سرم پوست ویتامین C در چهارده نوع مختلف ارائه می‌شود و نمونه‌های رایگان آنها برای کاربران ارسال می‌شود . محصولات رایگان در تعداد محدود عرضه می‌شوند.





بازگشت به مدرسه
( ocw.mit.edu/Ocw Web/web/hom/home/index.htm ) MIT OpenCourseWare
اگر بخواهید از یک دانشگاه طراز اول جهان مدرک بگیرید باید هزینه‌اش را نیز بپردازد . اما می‌توانید بهترین مواد آموزشی را به صورت آنلاین بخوانید و هیچ پولی هم نپردازید . موسسه فناوری ماساچوست ( MIT ) بیش از 1700 دوره آموزشی خود را به صورت رایگان روی اینترنت قرار داده است . این دوره‌ها بسیار متنوع هستند و از علوم مهندسی تا فلسفه و مدیریت را شامل می‌شوند .
(cslibrary.stanford.edu) Stanford CS Education Library
دانشگاه استنفورد دوره علوم رایانه خود را به صورت رایگان در وب قرار داده است . این مواد از آموزش زبان C ++ آغاز می‌شود و تا ساخت یک بازی تتریس کامل ادامه پیدا می‌کند .

(www.video.google.com/ucberkelery) UC Berkelery on Google Video
درسهای مربوط به علم ، انسان شناسی ، و سیاست عام دانشگاه برکلی در سایت گوگل ویدیو قرار داده شده‌اند

(www.extension.washington.edu/openuw) OpenUW
دانشگاه واشنگتن هم در چند زمینه خاص مواد درسی خود را به صورت آنلاین ارائه می‌کند : فانتزی قهرمانی : تولکین ، و تاریخ موسیقی JAZZ در نیواورلئان دو درسی هستند که در حال حاضر ارائه می‌شوند .

(www.cmu.edu/oli) Open Learning Initiave
دانشگاه کارنگی ملون در 10 رشته مختلف ، مواد درسی آنلاین ارائه می‌دهد . این رشته‌ها شامل رشته آمار و منطق سببی نیز می‌شود.
( ocw.tufts.edu) Tufts Open Courseware
این دانشگاه دوره‌های آنلاین متنوعی دارد . برای نمونه دانشکده پزشکی این دانشگاه 12 دوره مختلف آنلاین دارد.

پیشرفت فردی (2)

یادگیری یک زبان جدید
(www.bbc.co.uk/languages) BBC Languages
می‌خواهید زبان فرانسه‌تان را تقویت کنید یا یک زبان ناشناخته مانند سواحیلی را یاد بگیرید ؟ سایت BBC آموزش 13 زبان مختلف به صورت فایلهای MP3 قابل بارگیری ارائه کرده است .

پیشرفت فردی (3)

کارکرد روی استعدادها
(www.iplaymusic.com) iPlayMusic
این سایت جزوه‌های آموزشی و راهنما‌های مختلف برای نواختن سازهایی همچون گیتار را به صورت DVD می‌فروشد . ولی راهنما‌های ابتدایی هر ساز و مطالب مفیدی مانند نحوه کوک کردن گیتار به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد .

(www.drawspace.com) Drawspace
در این سایت راهنما‌های گام به گام بسیار خوبی برای یاد گرفتن نقاشی وجود دارد .

(www.golf.com/golf/instruction/lessonfinder) Golf.com Lesson Finder
در این سایت که تبلیغات را در کنار محتوای اموزشی قرار می‌دهد ، میتوانید ساعتها ویدیوی آموزشی در مورد گلف پیدا کنید .





پیشرفت فردی (1)

رایگان ولی پر دردسر (1)

آی پاد برای همه
( ipods.freepay.com ) Freepay
احتمالاً صدها بار با تبلیغاتی که ادعای اهدای آی‌پاد رایگان دارند برخورد کرده‌اید . تا حال فکر کرده‌اید که ممکن است یکی از انها واقعی باشد ؟ این سایت واقعاً آی پاد رایگان به کاربرانش می‌دهد ( حتی مدل جدید آن یعنی آی پاد تاچ ) . فقط یک دردسر بزرگ در پیش رو دارید . باید مشترک یک محصول آزمایشی از یکی از اسپانسرهای این سایت بشوید و پنج نفر از دوستان خودتان را نیز مشترک کنید .

رایگان ولی پر دردسر (2 )

پول نقد برای نظر شما
(www.acop.com) American Consumer Opinion
بسیاری از شرکتها به acop.com و امثال آن پول می‌دهند تا نظرات کاربران را برایشان گردآوری کند . اگر شما کمی وقت اضافی و حوصله پر کردن برگه‌های نظرسنجی را داشته باشید ، می‌توانید بخشی از این پول را به خودتان اختصاص بدهید .

(www.epoll.com) E-poll
در این سایت می‌توانید به پر کردن برگه‌های نظرسنجی طولانی و پر از جزئیات بپردازید و در برابرش پول نقد بگیرید ، همچنین می‌توانید نظر سنجی‌های کوتاه را انجام دهید و شانس خود را در قرعه‌کشی بیازمایید .

رایگان ولی پر دردسر(3 )

احسان نیکوکاری می‌کنید ؟
(www.thehungersite.com) The Hunger Site
هربار که کاربری روی دکمه Donate در این سایت کلیک می‌کند ، حامیان مالی این سایت ، غذا ، کتاب ، دستگاههای تشخیص طبی ، دارو ، محصولات حفاظت از محیط زیست ، به کشورهای نیازمند اهدا می‌کنند .



منبع: نشریه عصر ارتباط (دهکده جهانی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد