اشمار کاربران اینترنت از مرز دو میلیارد نفر گذشت


اتحادیه‌ی جهانی مخابرات گزارش داد: 


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات


بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، شمار کاربران اینترنت در سال جاری میلادی از دو میلیارد نفر فراتر رفته و به حدود یک سوم جمعیت جهان نزدیک می‌شود.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر گزارش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، کاربران اینترنت در پنج سال گذشته و در مقایسه با جمعیت جهانی 6.9 میلیارد نفر ارزیابی شده، دو برابر شده‌اند.

از 226 میلیون کاربر اینترنت جدید در سال جاری، 162 میلیون نفر از کشورهای در حال توسعه خواهند بود که نرخ رشد آن‌ها اکنون بالاتر است.

اما تا پایان سال جاری میلادی 71 درصد از جمعیت در کشورهای توسعه یافته در مقایسه با 21 درصد در کشورهای در حال توسعه، آنلاین خواهند بود.

طبق گزارش ITU، اما کشورهای در حال توسعه باید دسترسی به اتصال اینترنت پرسرعت را به‌عنوان ابزار حیاتی برای رشد اقتصادی افزایش دهند. با توجه به این که 65 درصد از مردم در اروپا در مقایسه با 55 درصد در قاره آمریکا، 9.6 درصد در آفریقا و 21.9 درصد در آسیا اقیانوسیه آنلاین هستند، دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف متفاوت است.

دسترسی به اینترنت در مدارس، محل کار و مکان‌های عمومی برای کشورهای در حال توسعه بسیار اساسی است زیرا در این کشورها تنها 13.5 درصد از افراد در خانه در مقایسه با 65 درصد در کشورهای توسعه یافته، به اینترنت دسترسی دارند.

بررسی که هفته گذشته از سوی یکی دیگر از نهادهای سازمان ملل انتشار یافت نشان داد که تلفن‌های همراه برای افراد در فقیرترین کشورهای در حال توسعه، فن‌آوری ارتباطی مهم‌تری نسبت به اینترنت هستند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد