صفحه نمایش به جای صفحه کلید لپ تاپ

اولین لپ تاپ دو صفحه نمایشی Acer

برای برخی از کاربران لپ تاپ که از محصولات جدید Acer استفاده می کنند، صفحه کلیدهای فیزیکی ممکن است چیزی متعلق به گذشته باشد.

سازندگان پی سی از Iconia پرده برداشتند، اولین لپ تاپی که صفحه نمایش لمسی را جایگزین صفحه کلید کرده است. این دو صفحه نمایش با یک لولا به هم وصل می شوند و همانند یک لپ تاپ معمولی باز میشوند.

Iconia ، که Windows Home Premium را اجرا می کند، دارای 2 صفحه نمایش 14 اینچی است. صفحه نمایش بالایی همانند نمایشگر دائمی کار می کند و صفحه نمایش دیگر که به صورت افقی قرار دارد معمولا به عنوان پنل پیمایش استفاده می شود، و صفحه کلید ،چرخ لمسی، کنترل های لمسی روی صفحه یا حتی ادامه ی آنچه که در صفحه نمایش دائمی به نمایش در آمده را نشان می دهد و این بدان معناست که شما می توانید در هر یک از صفحه نمایش ها کار جداگانه ای انجام دهید. ممکن است در صفحه نمایش بالایی مشغول وبگردی باشید و در نمایشگر پائینی به کتابخانه رسانه ای دسترسی داشته باشید. همچنین یک سند بزرگ می تواند در هر دو صفحه نمایش به نمایش در بیاید.

بهرحال، افزودن دو صفحه نمایش موجب شده تا اندازه این لپ تاپ به 347 × 249× 32mm برسد و 8/2 کیلوگرم وزن داشته باشد و این برخلاف نظر کسانی است که بدنبال یک کامپیوتر قابل حمل و سبک هستند تا آن را برای کار روزانه در کیف خود جای دهند.

Iconia شامل یک پردازنده Core i5 480 و نیز 4 گیگابایت رم و یک هارد درایو640 گیگابایتی است. این لپ تاپ شامل 2 پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 همراه با پورت HDMI ، یک وب کم 1/3 mp و بلوتوث است.

هر دو صفحه نمایشگر 1366 × 768 پیکسلی با Garilla Glass محافظت می شوند. این صفحه شیشه ای که ضد اثر انگشت و ضد خش است در Dell Streak هم دیده می شود. پاک کردن آن آسان است. برای دسترسی به صفحه کلید مجازی یک طرح فول سایز با آرایش استاندارد وجود دارد که با صفحه لمسی و صفحه کلید عددی کامل می شود، کاربران می توانند هر دو دست خود را روی نمایشگر پایینی بگذارند. در این صورت Acer Ring ظاهر می شود که منویی برای برنامه های کاربردی لمسی می باشد.

Acer عنوان کرد که این صفحه نمایش یک مد پیش بینی متن را عرضه می کند تا باعث سرعت بخشیدن در عمل تایپ و جلوگیری از اشتباهات شود و با مد Handwriting ، کلماتی که در صفحه نمایش نوشته می شوند در سندی که با آن کار می کنید هم ظاهر می گردند.

Iconia تا ژانویه 2011 وارد بازار می شود.

برخی از سازندگان لپ تاپ از جمله MSI و سازنده آمریکایی enTourage نمونه های اولیه نمایشگرهای دوتایی را به نمایش گذارده اند. در ژانویه 2010، MSI یک نوت بوک دو صفحه نمایشی را به نمایش گذاشت که ویندوز 7 را اجرا می کرد و دارای ورژن های 10 اینچی و 7 اینچی بود. در حال حاضر، MSI قیمتی برای این محصولات اعلام نکرده و فقط اشاره می کند که دستگاه های دو صفحه نمایشی بسیار گرانتر از نت بوک های قدیمی هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد