تنها راه دریافت وام ارتباط با رئیس شعبه!

عضو اصلاح طلب مجلس هشتم اشاره به فساد بانکی
تنها راه دریافت وام ارتباط با رئیس شعبه!
بانکها آدرس غلط می دهند و این موضوع عمدی است و هدف آن آزار و اذیت مردم است و متاسفانه در این مورد نظارت لازم وجود ندارند و چون نظارت وجود ندارد مسئول شعبه هر کاری بخواهد انجام می دهد و به هر فردی که بخواهد وام می دهد.
در حالی که برخی افراد برای دریافت تسهیلات خرد، با مشکل مواجه هستند و حتی از دریافت وام‌های زیر یک میلیون تومان نیز ناتوانند، اما برخی از افرا در مقابل وام‌های چند ده میلیارد تومانی از بانک‌ها را به آسانی دریافت می‌کنند که البته برای هر کسی نیست. این نشان می دهد که سیستم بانکی کشور بیمار است.



امیر طاهرخانی با اشاره به زحمات و تلاش های کارکنان بانکها و قدردانی از خدماتی که به مردم می دهند، گفت: بانکها در مورد پرداخت تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی دستورالعمل هایی دارند و باید مطابق آن عمل کنند، اما متاسفانه بسیاری از افرادی که نیازمند این تسهیلات هستند، با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و نمی توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. بانکها به درستی به قانون عمل نمی کنند و اجرای قانون تنها در مورد قشر ضعیف و کم درآمد است .

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه افزود: مصادیق بسیاری وجود دارد که افرادی با رایزنی تسهیلات کلانی می گیرند، بدون اینکه به زحمت بیفتند، یا اینکه وثیقه های بالایی ارائه دهند و این در حتالی است که بخش عمده مطالبات بانکها مربوط به این افراد است، چرا که بانک‌ها در مورد تسهیلات اندک قید و بندهای زیادی قرار می دهند .

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از سیستم بانکی کشور گفت: افرادی به نمایندگان مراجعه می کنند و علی رغم اینکه نمایندگان از وزیر اقتصاد تایید این تسهیلات را می گیرند اما باز هم این افراد نمی توانند تسهیلاتی دریافت کنند و زمانی که به بانک مراجعه می کنند از آنها می خواهند مبلغی در بانک سپرده گذاری کنند و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی تسهیلات بگیرند، این در حالی است که اگر این افراد پولی در بساط داشتند، دیگر نیازی به دریافت وام نداشتند .

طاهرخانی با اشاه به سخنان اخیر بهمنی گفت: بانکها آدرس غلط می دهند و این موضوع عمدی است و هدف آن آزار و اذیت مردم است و متاسفانه چون در این مورد نظارت لازم وجود ندارند و مرتبا اخبار ضد و نقیضی از سوی رئیس کل بانک مرکزی به مردم داده می شود. اذت از بی اطلاعی مردم سوء استفاده می‌شود و مسئول شعبه هر کاری بخواهد انجام می دهد و به هر فردی که بخواهد وام می دهد. تنها راه دریافت وام ارتباط با رئیس شعبه است، در غیر این صورت امکان دریافت وام وجود ندارد و این زیبنده نظام نیست که پرداخت تسهیلات از طریق باند بازی انجام شود و این رفتارها این شبهه را به وجود می آورد که بین گیرنده تسهیلات و دلالها بده بستانهایی وجود دارد.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه،‌ باید چاره ای برای این مشکل اندیشید، گفت:‌این بیماری‌ای است که گریبان گیر سیستم بانکی کشور شده است و هر روز نیز تشدید می شود که نیازمند نظارت دقیق است.

منبع: تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد