آموزش کامپیوتر


اخیراً مایکروسافت در قالب یک اعلامیه و ضرب الاجل رسمی، اعلام کرد کمتر از هزار روز تا پایان عمر ویندوز XP باقی است و کاربران سیستم عامل مایکروسافت باید به ویندوز7 روی آورند.
برپایه گزارشی از سایت فناوران و در همین رابطه، مدیر بخش فناوری وبلاگ مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز ایکس پی کارنامه درخشانی داشته است و میلیون ها کاربر PC و Laptop تجربه کار با این سیستم عامل را داشته اند، اما تا کمتر از 1000 روز دیگر پشتیبانی امنیتی از ویندوز XP به پایان خواهد رسید.
در حقیقت مایکروسافت اعلام کرده است که انتشار وصله های نرم افزاری و امنیتی برای ویندوز xp را تا 8 آوریل 2014 یعنی حدود هزار روز دیگر ادامه خواهد داد.
استفن رز در وبلاگ مایکروسافت گفت: ویندوز XP بعد از تاریخ مقرر آسیب پذیر خواهد بود و مایکروسافت از آن به بعد مسئولیتی برای تامین امنیت این سیستم عامل بر عهده نخواهد داشت. علاوه بر این بسیاری از شرکت های نرم افزاری قصد ندارند به پشتیبانی خود از ویندوز XP ادامه دهند و نرم افزارهای خود را مخصوص سیستم های عامل جدیدتر طراحی می کنند.
به این ترتیب کاربران ویندوز ایکس پی نه تنها از نظر امنیتی، بلکه از نظر پشتیبانی نرم افزاری هم از حمایت تولیدکنندگان خارج خواهند شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد