فرماندار شهرقس: به اندازه یک روستابه عمران شهر پرداخته نشده است

فرماندار شهرستان قدس در انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر: به اندازه یک روستا به عمران شهر پرداخته نشده است

نوین، کاظم احمدیان: فرماندار شهرستان قدس در اولین نشست خبری سال 89 با خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات این شهرستان گفت: اجازه نخواهم داد امکانات این شهر به کام غفلت عده‌ای از بین رود و در این راستا به منظور پیگیری مطالبات مردمی ذره‌ای عقب نشینی نخواهم کرد.
مهندس علی جهانبخشی افزود: در راستای تحول مدیریتی، مسوولان باید با سرعت بخشیدن به فعالیت‌های خویش خود را هم‌سو و هم‌زمان با دولت تطبیق دهند وگرنه از عرصه خدمات رسانی به شهر و شهروندان محروم می‌شوند.


نماینده دولت در شهرستان قدس با انتقاد شدید از عملکرد شهرداری و شورای شهر در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهر و شهروندان این شهر گفت: در شهرستان قدس شهرداری و شورای شهر به رغم درآمد هنگفتی که در مقایسه با دیگر شهرهای شهرستان‌های هم‌جوار دارند به شهر و مردم اجحاف کرده و حتی به اندازه یک روستا نیز به عمران و آبادی این شهر پرداخته نشده است.
وی نقص اساسی در پروژه‌های افتتاح شده مثل خیابان 30 متری شورا، انباشته شدن زباله در اقصی نقاط شهر و بی‌توجهی به مطالبات شهری را از جمله بی‌توجهی‌های شهردار و شورای شهر قدس ذکر کرد.
جهانبخشی در ادامه به ادارات تربیت بدنی و برق به دلیل ضعف در امر خدمات رسانی به این شهرستان تذکر داد و افزود: اداره تربیت بدنی در امر خدمت به ورزشکاران این شهر در خواب غفلت است که اگر هر چه زودتر از این خواب بیدار نشود و نسبت به تعهدی که بر عهده گرفته آن را به نحو احسن انجام ندهد مدیر آن برکنار خواهد شد و اداره برق نیز به دلیل عدم روشنایی بیشتر معابر و کوچه‌ها که منجر به محل امن برای سارقان و خلافکاران شده، که باید هر چه سریع‌تر این وضعیت را اصلاح کند.
فرماندار قدس بیان داشت: تمام مسوولان ادارات این شهرستان باید در سیاست کاری و امور اداری خود تجدید نظر اساسی کنند و زمان بیشتری برای ساماندهی و بهبود هر چه سریع‌تر این مسائل و مشکلات بگذارند.
جهانبخشی در پاسخ به این سوال که برای رفتن عباسی از سمت شهرداری قدس فرمانداری ذی‌نفع است، اظهار داشت: به اعتقاد بنده بیان چنین مطالباتی از سوی برخی و احیاناً اعضای شورای شهر فرافکنی مشکلات شهری و نیز در راستای کارشکنی در پیگیری مطالبات مردم منطقه به شمار می‌رود و اگر کسی به قانون مراجعه کند، به این نتیجه می‌رسد که عزل و نصب شهردار به عهده فرمانداری نیست و این وظیفه شورای شهر است که در چارچوب تعهدات خود نسبت به مردم به این امر رسیدگی کند.
وی گفت: فرمانداری بر امور کلی شهرستان نظارت می‌کند و شهرداری نیز از این موضوع مستثنا نیست و هر جا که کاستی و کم کاری صورت گیرد، مسوول آن را موظف به پاسخگویی خواهد کرد.
جهانبخشی افزود: در حوزه کاری باید تعارفات را کنار گذاشته و در جهت ارتقای امکانات و خدمات به شهرستان و مردم گام برداریم.
فرماندار قدس فراهم کردن امکانات در بخش بهداشت و درمان ، رسیدگی به وضعیت بهداشت آب آشامیدنی شهرستان ، تسریع در به پایان رساندن پروژه پل غیر هم سطح در ورودی شهر و همچنین نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی مطابق با نقشه های فنی و مهندسی را از اولویت های کاری مسوولان مربوطه بیان کرد.
وی همچنین ایجاد شهرک اداری پس از اعلام طرح جامع شهری و احداث پروژه های ریلی را از برنامه های پیش بینی شده برای این شهرستان عنوان کرد.
وی در ادامه، تشکیل خانه مطبوعات با حمایت فرمانداری در شهرستان قدس را ضروری دانست و تاکید کرد: با انجام این مهم رسانه ها می توانند هم‌سو با یکدیگر در راستای اطلاع رسانی گام بردارند.
جهانبخشی از رسانه ها و مطبوعات به عنوان پل ارتباطی بین مردم و ادارات و نهادها نام برد و از آنان خواست تا با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، مسوولان را در برطرف نمودن مشکلات و موانع موجود در جهت ارتقا شهرستان یاری کنند.
گفتنی است در آغاز این نشست خبری، امین بابایی؛ رئیس روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس و عضو هیأت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ایران، رسانه‌ها و مطبوعات را پل ارتباطی نزدیک بین مردم و مسوولان دانست و از مدیران اداره‌ها و سازمان‌های این شهرستان خواست با خبرنگاران همکاری لازم را داشته باشند.
بابایی با اشاره به برخی مسائل و مشکلات خبرنگاران شهرستان قدس، قول مساعد داد که با تلاش فرماندار منطقه به زودی خانه مطبوعات و تعاونی مسکن خبرنگاران قدس را راه‌اندازی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد