سرویس‌دهندگان برتر اینترنتی اعلام شدند

سرویس‌دهندگان برتر اینترنتی اعلام شدند
سرویس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات
شرکت‌های برتر ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی کشور اعلام شدند. 

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متما در راستای انتشار ماهانه گزارش‌های خود مبنی بر برترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی که در سرویس‌های مختلف 256،128 ،64 و 512 خدمات ارائه می‌دهند، لیست برترین‌های آبانماه را منتشر کرد.

معمولا تست‌های در نظر گرفته شده برای مقایسه میان شرکت‌ها در پیک‌های معینی در نظر گرفته شده است که برای سهولت قیاس بازه زمانی 1 تا 8 را A، زمان 8 تا 16 را B و زمان 16 تا 24 را C در نظر می‌گیریم که بر این اساس شرکت‌های زیر به‌عنوان برترین‌های ماه گذشته در ارائه سرویس‌های واگذار شده به کاربران خود بودند.

- در سرویس 64 kbps:

A: شاتل - پارس آنلاین - آسیاتک

B: شاتل - پارس آنلاین - ایرانسل

C: شاتل - پارس آنلاین - ایرانسل

- در سرویس 128 Kbps:

A: عصر انتقال داده‌ها - پارس آنلاین - آسیاتک - ایرانسل - ارتباطات مبین نت

B: عصر انتقال داده‌ها - پارس آنلاین - ایرانسل - ارتباطات فن‌آوا - ارتباطات مبین نت

C: عصر انتقال داده‌ها - داتک - پارس آنلاین - شاتل - ایرانسل - ارتباطات مبین نت - ندا گستر صبا

- در سرویس 256 Kbps:

A: شاتل - پارس آنلاین - ایرانسل - آسیاتک

B: شاتل - پارس آنلاین - داتک - توسعه‌رسان پاسارگاد - عصر انتقال داده‌ها - ایرانسل - ارتباطات مبین نت

C: شاتل - پارس آنلاین - توسعه رسان پاسارگاد - داتک - ایرانسل - ارتباطات مبین نت

- در سرویس 512 Kbps:

A: عصر انتقال داده‌ها - شاتل - توسعه رسان پاسارگاد - پارس آنلاین - ایرانسل - ارتباطات مبین نت

B: شاتل - عصر انتقال داده‌ها - داتک - توسعه رسان پاسارگاد - پارس آنلاین - ایرانسل - ارتباطات مبین نت - ارتباطات فن‌آوا

C: شاتل - عصر انتقال داده‌ها - پارس آنلاین - توسعه رسان پاسارگاد - داتک - ارتباطات مبین نت - ایرانسل - آسیاتک - توس آشنا

اما در تعریف آزمایش سرعت سامانه متما آمده است که در این نوع آزمایش کاربران با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم‌افزار سنجش (Client Side و Server Side) با تبادل بسته‌های مشخصی از اطلاعات و زمان‌بندی ارسال و دریافت بسته‌ها متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند.

سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است، درنتیجه در صورتی که بخشی از پهنای باند موجود توسط ارتباطات دیگری اشغال شده باشد، میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.

البته از این جهت که برخی سرویس‌دهندگان در این رده‌بندی جایی ندارند باید گفت که خود متما اعلام کرده حذف برخی از سرویس‌دهندگان به این دلیل است که تعداد تست برروی آن‌ها کمتر از پنج است، بنابراین از این لیست حذف شده‌اند هرچند که سرویس‌دهندگان می‌توانند با تشویق کاربران خود به انجام تست، در این رده‌بندی قرار بگیرند.

هم‌چنین کاربران نیز می‌توانند با مراجعه به سایت متما برای سنجش و تست سرعت اینترنت خود با اتصال به نزدیک‌ترین سرور، به میزان سرعت واقعی اتصال خود به اینترنت پی ببرند؛ به این گونه که در این نوع آزمایش کاربران با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم‌افزار سنجش (Client Side و Server Side) با تبادل بسته‌های مشخصی از اطلاعات و زمان‌بندی ارسال و دریافت بسته‌ها متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد