سرعت واقعی اینترنت شما چقدر است؟

سرعت واقعی اینترنت شما چقدر است؟
برترین شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت در آبان ماه امسال براساس تست سنجش سرعت که از سوی کاربران اینترنتی انجام شده است مشخص شدند.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور با راه اندازی سرویس سنجش سرعت اینترنت، هر ماه شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران ارزیابی می کند که در این زمینه از تستی که از سوی کاربران انجام می شود کمک می گیرد.

براین اساس کاربران اینترنت با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود که از طریق دانلود نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت امکان پذیر است می توانند در این ارزیابی شرکت کنند.

در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمانبندی ارسال و دریافت بسته‌ها، متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند که سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است.

تست سنجش سرعت اینترنت از آن جهت حائز اهمیت است که چنانچه بخشی از پهنای باند ارائه شده به کاربر توسط کاربر دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.

استقبال کاربران از تست سنجش سرعت اینترنت

نگاهی به سرویس های ارائه شده از سوی شرکتهای برتر اینترنتی در آبان ماه از افزایش تعداد سنجش سرعت اینترنت از سوی کاربران حکایت دارد به نحوی که این موضوع باعث شده تا شرکتهای ارائه دهنده خدمات به این کاربران به دلیل افزایش تعداد تستها با تفاوت چشمگیری نسبت به دیگر شرکتها در صدر برترین ارائه دهندگان جای گیرند.

در جداول برترین ارائه دهندگان اینترنت شرکتهای شاتل ، پارس آنلاین و ایرانسل در تمامی بازه های زمانی و در پارامترهای مختلف موفق به ارائه خدمات مطلوب به مشترکان خود شده اند. در این میان اپراتور وایمکس مبین نت نیز در جمع 10 سرویس دهنده برتر در اکثر بازه های زمانی جای دارد.

پیش از این نیز قرار بود تست سنجش سرعت مشترکان GPRS موبایل اپراتور همراه اول نیز آغاز شود که به نظر می رسد همراه اول هنوز اطلاعات خود را به مرکز متما ارائه نکرده است.

با گذشت بیش از یک سال از راه اندازی تست سنجش سرعت اینترنت به رغم آنکه برترین ارائه دهندگان اینترنت در اغلب ماههای سال شرکتهای مشخصی بوده اند اما در آبان ماه برای نخستین بار نام شرکت "توس آشنا" نیز به لیست برترین ارائه دهندگان اینترنت افزوده شده است.

سرویس دهندگان برتر اینترنتی آبان ماه

به گزارش مهر ، در آبان ماه امسال مرکز متما تست سنجش سرعت کاربران اینترنت را در سه بازه زمانی و 4 گروه با توجه به پارامتر دسترسی به سرعت 64 کیلوبیت، 128 کیلوبیت، 256 کیلوبیت و 512 کیلوبیت بر ثانیه تقسیم کرده و براساس آن برترین سرویس دهنده های اینترنتی دایل آپ ، ADSL ، وایمکس و GPRS را اعلام کرد.

براین اساس شرکتهای شاتل، پارس آنلاین، آسیاتک و ایرانسل سرویس دهندگان برتر برای سرعت دسترسی 64 کیلوبیت بر ثانیه و در بازه های زمانی مختلف شناخته شدند و برای سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه عصر انتقال داده ها، پارس آنلاین، آسیاتک ، ایرانسل و ارتباطات مبین نت برای بازه زمانی 1 تا 8 صبح و عصر انتقال داده ها، پارس آنلاین، ایرانسل ، ارتباطات فن آوا و ارتباطات مبین نت برای بازه زمانی 8 تا صبح تا 16 بعدازظهر انتخاب شدند.

کاربران اینترنت با سرعت حداکثر 128 کیلوبیت بر ثانیه شرکتهای عصر انتقال داده ها، داتک ، پارس آنلاین، شاتل، ایرانسل، ارتباطات مبین نت و نداگستر صبا را به ترتیب به عنوان سرویس دهنده های برتر در بازه زمانی 16 بعدازظهر تا 12 شب انتخاب کردند.

علاوه بر این شرکتهای شاتل ، پارس آنلاین، ایرانسل و آسیاتک برای بازه زمانی 1 تا 8 صبح، شاتل، پارس آنلاین، داتک ، توسعه رسان پاسارگاد ، عصر انتقال داده ها ، ایرانسل و ارتباطات مبین نت برای بازه زمانی 8 تا 16 بعدازظهر و شاتل ، پارس آنلاین،توسعه رسان پاسارگاد ، داتک، ایرانسل و ارتباطات مبین نت برای بازه زمانی 16 تا 24 به عنوان برترین ارائه دهندگان اینترنت به کاربران با سرعت دسترسی 256 کیلوبیت بر ثانیه در آبان ماه معرفی شدند.

مرکز متما شرکتهای عصر انتقال داده ها، شاتل ، توسعه رسان پاسارگاد ، پارس آنلاین، ایرانسل و ارتباطات مبین نت را سرویس دهنده های برتر برای سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه در بازه زمانی 1 تا 8 صبح انتخاب کرده است.

همچنین شرکتهای شاتل، عصر انتقال داده ها، داتک ، توسعه رسان پاسارگاد ، پارس آنلاین، ایرانسل ، ارتباطات مبین نت و ارتباطات فن آوا سرویس دهنده های برتر به کاربران با سرعت دسترسی 512 کیلوبیت بر ثانیه در بازه زمانی 8 تا 16 بعدازظهر بودند و شرکتهای شاتل ، عصر انتقال داده ها ، پارس آنلاین ، توسعه رسان پاسارگاد ، داتک ، ارتباطات مبین نت، ایرانسل ، آسیاتک و توس آشنا نیز به عنوان سرویس دهنده های برتر سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه در بازه زمانی 4 بعدازظهر تا 12 شب در آبان ماه انتخاب شدند.

جداول معرفی شرکتهای برتر ارائه دهنده اینترنت

نتایج به دست آمده از تستهای کاربران اینترنت از اول تا 30 آبان ماه به ترتیب در بازه های زمانی 1 تا 8 صبح، 8 تا 4 بعدازظهر و 4 بعدازظهر تا 12 شب و به نسبت سرعت دسترسی 64 کیلوبیت ، 128 کیلوبیت و 256 کیلوبیت بر ثانیه به شرح زیر است:

سرعت 64 کیلوبیت بر ثانیه



سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه



سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه



سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه



مرکز متما اعلام کرده است که سرویس دهندگانی که دارای تعداد تست کمتر از 5 باشند حذف می شوند و براین اساس این سرویس دهندگان می توانند با تشویق کاربران خود به انجام تست، در این رده بندی قرار گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد