ویژگی‌ جدیدترین تراشه‌های AMD

ویژگی‌ جدیدترین تراشه‌های AMD
سرویس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات

به گفته یک کارشناس، شرکت AMD قصد دارد کارت‏های گرافیکی سری Radeon HD 7000 خود را در اوایل سال 2012 به بازار روانه کند.

معراج هلشی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بسیاری از کاربران تصمیم دارند چند ماهی تا عرضه کارت‏های گرافیکی جدید منتظر بمانند و کارت جدید خود را از این سری انتخاب کنند.

او ادامه داد: اما AMD قصد ندارد تراشه‏های گرافیکی جدیدی را به‌عنوان Radeon HD 7000 به بازار روانه کند. بنا بر اخبار منتشر شده تمامی کارت‏های گرافیکی رده پایین تا متوسط این سری، بر تراشه‏های مشابه از سری Radeon HD 6000 مبتنی خواهند بود. تنها احتمال مثبت موجود، پشتیبانی کارت‏های گرافیکی سری جدید از استاندارد PCI Express 3 است.

وی افزود: تنها تراشه گرافیکی که در این سری معرفی خواهد شد، تراشه‏ای با نام رمز Tahiti است. کارت‏ گرافیکی مبتنی بر این تراشه به احتمال زیاد Radeon HD 7970 نام خواهد گرفت اما درباره کارایی این تراشه و مقایسه کارایی آن با Radeon HD 6970 اطلاعی در دسترس نیست.

هلشی تصریح کرد: شرکت AMD با همکاری شرکت Rambus قصد دارد کارت‏ گرافیکی مبتنی بر تراشه جدید را به حافظه‏های XDR2 مجهز کند. این حافظه‏ها کارایی بالاتری نسبت به حافظه‏های DDR و GDDR دارند و Rambus در تلاش است این حافظه‏ها را جایگزین حافظه‏های DDR‎ کند که سال‏های زیادی است بازار حافظه‏ها را در دست گرفته‏اند. احتمالا نسخه ارزان قیمت‏تری از این کارت با حافظه‏های GDDR 5 نیز عرضه خواهد شد.

این کارشناس گفت: شرکت AMD برای خنک‏کنندگی کارت‏های گرافیکی روش جدیدی را به کار خواهد بست. فناوری جدید که بر استفاده از مایع در Heatsink مبتنی است، توسط شرکت Vapro طراحی شده است. استفاده از این روش مقاومت گرمایی را کاهش داده و انتقال حرارت را افزایش می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد