مایکروسافت Kinect را به سمت لپ‌تاپ‌ها هدایت می‌کند


بازی - فن‌آوری Kinect مایکروسافت در میان هواداران ایکس باکس بسیار محبوب است. مایکروسافت به دنیال راهی می‌گردد که این تکنولوژی را برای لپ‌تاپ‌ها هم فراهم کند.

بر اساس گزارش The Daily کارخانه‌های وابسته به مایکروسافت در حال کار بر روی نمونه لپ تاپی هستند که بتوان سنسور Kinect را روی آن تعبیه کرد. مایکروسافت یک نمونه از دستکاپ‌هایی که به فن آوری Kinect مجهز بور در CES امسال به نمایش گذاشت اما این اولین قدم برای تعبیه این کنترل کننده های حرکتی بر روی دستگاههای قابل حمل است. به نظر می رسد اولین دستگاهی که به این فن آوری مجهز می شود نت بوک ASUS باشد و انهایی که ویندوز 8 دارند احتمالا با استفاده از نسخه مترو این سیستم عامل می توانند از این قابلیت استفاده کنند.
digitaltrends نوشت: احتمالا نزدیک‌ترین نمونه های این فن آوری بازی هایی هستند که با Kinect کار می کنند. با این حال تعبیه این سنسور بر روی موبایل ها نیاز به محدوده حساسیت بسیار بالا در یک فضای کوچکتر دارد تا بتواند روی یک صفحه 15 اینچی به درستی عمل کند. علاوه بر این برای افرادی که تمایل دارند در فضای آزاد با لپ تاپ خود کار کنند مسئله حساسیت به نور می تواند مشکل آفرین باشد.
به جز جذابیتی که این فن آوری برای بازی ها به همراه دارد، در واقع فرصتی بسیار عالی برای معلولین فراهم می کند تا بتوانند با استفاده از صدا و حرکت لپ تاپ خود را کنترل کنند. علاوه بر این استفاده از Kinect برایMedia Center ویندوز هم می تواند بسیار جالب باشد.

مایکروسافت بعد از گشایش Kinect SDK در ژونن 2011 و همینطور فعال کردن Kinect دسکتاپ در اواخر سال پیش به شدت توسعه دهندگان را برای کار بر روی سخت افزار Kinect تشویق می کند.
با توجه به گمانه زنی های The Daily به نظر می رسد مایکروسافت به کارخانه های دیگر به جای اینکه چگونگی تولید این قن آوری را بگوید تنها مجوز ساخت آن را داده است.
در نمایشگاه CES امسال بسیاری از سازندگان تلویزیون های هوشمند همچون سامسونگ LG فن آوری Kinect را در جهت دهی به منوها و سایر عملکردهای HDTV ها به نمایش گذاشتند.
علاوه بر این کمپانی به نام SoftKinect نوعی فن آوری حرکت سه بعدی برای کامپیوترهای قابل حمل ساخته است و همانطور که در CES هم به نمایش گذاشته شد این فن آوری از طریق یک سنسور 6 اینچی که درون لپ تاپ ها تعبیه می شود می تواند حرکت ها را حس و شناسایی کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد