چگونه ایمیل گروهی بفرستیم؟

چگونه ایمیل گروهی بفرستیم؟
Filed under: اینترنت — برچسب‌هاbcc, cc, llive mail, mail, ایمیل — الف نون @ ۰:۰۰ ق.ظ


ممکن است ایمیل زیبا و یا جالب و یا ایمیل مهمی را از دوستی دریافت کرده اید و یا ایمیلهای مناسبتی (مثل :ایمیل های شادباش جشن نوروز) که میخواهید آن را برای تعدادی از دوستان خودتون بفرستید (فوردوارد کنید) دکمه فوروارد و وارد کردن ایمیلهای دوستان در کادر to و یا cc سپس دکمه “send” را میزنید !؟
این ساده ترین راه هستش ولی بهترین راه نیست،راهی که اگر چند نکته را رعایت نکنید ممکن است برای برخی از دوستانتان ایجاد ناراحتی و یا مزاحمتی کنید.

چه ناراحتی یا مزاحمتی؟

با اینکار شما ایمیل های دوستانتان را در اختیار دیگران قرار میدهید (بدون اجازه صاحب ایمیل) که این میتونه ضررهای فراوانی داشته باشه که فکر میکنم بیشتر شما از این ضررها و گاهی خطرها آشنا هستید. نمونه اش برخی از این ایمیلهای ناخواسته یا “اسپم” که هر روز برای شما ایمیل میشود. فکر میکنید این اسپمرها ایمیل شما را از کجا آورده اند؟ بیشک روی بی احتیاطی شما و یا دوستانتان

بی شک خود شما هم اینچنین ایمیل هایی را دریافت کرده اید که از چند نفر گذشته و به دست شما رسیده است . و شما کامل میتوانید بفهمید ایمیل ها به چه کسانی ارسال شده و از کجاها آمده است. اگر به تصویر زیر نگاه کنید توی “برخی” از ایمیلهایی که دریافت میکنید همچین آدرسهایی را میبینید. (برای دیدن تصویرها در اندازه واقعی کلیک کنید)


همانطور که می بینید ما ایمیل خیلی را میتونیم ببینیم که این ایمیل پیش از این براشون ارسال شده، کسانی که شاید نشناسیمشون و همینطور میتونیم از قسمت details ایمیل ببینیم که این ایمیل همزمان که برای ما ایمیل شده به چه اشخاص دیگه ای ایمیل شده است.

تلاش میکنم خلاصه روش ارسال ایمیل در حد توان خودم رو بگم.

البته بر پایه سرویس ایمیل مایکروسافت یعنی لایو میل :دی

برای فرستادن یک ایمیل برای گروهی از دوستان پس از زدن دکمه Forward / new email شما باید آدرس دوستانتان را وارد کنید که نکته همینجاست به تصویر زیرنگاه کنید.


در کادر شماره 1 :دکمه show Cc & Bcc را بزنید تا کادرها باز شوند

درکادر شماره 2 :
کادر to محلی است که آدرس ایمیل گیرنده ایمیل است که شاید همیشه استفاده میکنید

کادر cc برای ارسال ایمیل های گروهی استفاده میشود که البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه میتوانند ایمیل دیگران را هم ببینند واین روش هم پیشنهاد نمیشود مگر در ارسال ایمیل های کاری/اداری که باید این چنین باشد.

کادر bcc این قسمت هم همانند قسمت cc برای ارسالهای ایمیلهای گروهی استفاده میشود ولی با این تفاوت که هیچکس نمیتواند ایمیلهای دیگران را ببیند و بهتر است که شما هم از این روش استفاده کنید و ایمیلهای دوستانتان را در این کادر وارد کنید که البته من پیشنهاد میکنم که لیست دوستانتان را دسته بندی کنید تا در این مرحله نیازی به وارد کردن تکتک ایمیلها نباشد .

درکادر شماره 3 : در مورد فوروارد کردن ایمیلها ، ایمیل و مشخصات نفر قبلی است که این ایمیل را برای من ارسال کرده است و من باید اون ایمیل را هم پاک کنم

حالا با خیال راحت و وجدان آسوده دکمه send را میزنیم
نظرات 3 + ارسال نظر
mias 1393/02/25 ساعت 09:41

tnks

9عهعهخ 1397/08/10 ساعت 16:30

للزتذرذناهخلا

بثسق 1398/03/08 ساعت 18:13

خوب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد